پیام وزیر خارجه عمان درباره دیدار «هیثم بن طارق» و مقام معظم رهبری

وزیر امور خارجه عمان در پیامی با اشاره به دیدار سلطان عمان و مقام معظم رهبری گفت که این دیدار بازتابی از تاکید مشترک دو کشور بر روابط دیرینه، احترام متقابل و اقدام مشترک است.

به گزارش مشرق، «بدر البوسعیدی» وزیر امور خارجه عمان، بعدازظهر امروز (دوشنبه)، پیامی در خصوص دیدار «هیثم و بن طارق» سلطان این کشور و مقام معظم رهبری منتشر کرد.

وزیر خارجه عمان در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر نوشت: «دیدار سرورم سلطان معظم و حضرت آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران (خداوند هر دویشان را حفظ کند) پافشاری مشترک [هر دو کشور] بر روابط تاریخی ریشه‌دار، اعتماد متقابل و اقدام مشترک در هر آنچه پایه‌های حسن‌همجواری منطقه‌ای، امنیت، وفاق و صلح را تقویت می‌کند، بازتاب داد.»

هیثم بن طارق آل سعید سلطان عمان، عصر روز گذشته، در سفری دوروزه وارد تهران شد و با مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران از جمله آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران دیدار کرد.

سلطان عمان، صبح امروز، پیش از پایان سفر با مقام معظم رهبری دیدار و گفت‌وگو کرد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبرمعظم انقلاب اسلامی در دیدار با سلطان عمان و هیأت همراه، روابط ایران و عمان را روابطی دیرینه و ریشه‌دار و خوب خواندند و گفتند: «ما معتقدیم گسترش روابط دوکشور در همه زمینه‌ها، به نفع هر دو طرف است.»

ایشان همچنین با اشاره به مذاکرات طرف‌های ایرانی و عمانی، خاطر نشان کردند: «نکته مهم آن است که این مذاکرات تا رسیدن به نتایج محسوس، به صورت جدی پیگیری شود و در نهایت ارتباطات گسترش یابد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس