کد خبر 1494537
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
سلطان عمان

روزنامه دولتی عمان پس از بازگشت سلطان این کشور از ایران به مسقط تایید کرد این سفر تاریخی موفقیت آمیز بوده است.

به گزارش مشرق،روزنامه دولتی عمان دیلی پس از بازگشت «هیثم بن طارق» سلطان عمان به مسقط٬ امروز (سه شنبه) در گزارشی نوشت: دیروز اعلیحضرت سلطان هیثم بن طارق سفر رسمی خود به ایران را به پایان رساند. همانطور که انتظار می‌رفت، این سفر تاریخی در همه مسیرها به موفقیت‌های بزرگی دست یافت. از جمله این مسیرهای موفق، موضوع احیای روابط بین مصر و ایران بود، زیرا ایران از بازگشت روابط خود با مصر پس از دهه‌ها بیگانگی کامل٬ استقبال کرد.

این روزنامه عمانی در ادامه نوشت: با توجه به موقعیتی که مصر در قلب جهان عرب دارد، این خبر مهمی برای منطقه است. در مورد دیگری که انتظار می‌رود کمی بعد فاش شود، مربوط به پرونده هسته‌ای ایران است که مذاکرات آن به بن بست خورده است، اگرچه شرایط جهانی بر تکمیل هر چه سریعتر آن تاکید دارد. در مقابل، مرحله بعدی، چه از سوی ایران و چه از سوی جامعه بین‌المللی، به‌ویژه آمریکا، نیازمند انعطاف‌پذیری زیادی است.

عمان دیلی در خصوص نتایج این سفر بین تهران و مسقط نیز نوشت: در سطح روابط دوجانبه عمان و ایران، این سفر بر تقویت همه مسیرهای سیاسی و اقتصادی و سرمایه‌گذاری تأکید کرد و دو طرف دو یادداشت تفاهم و دو توافقنامه جهت همکاری برای تقویت توسعه و سرمایه‌گذاری امضا کردند. همچنین برای تبادل اطلاعات نفتی و مطالعه مشترک پروژه میدان نفتی هنگام-بخا توافق شد.

این روزنامه عمانی در پایان نیز نوشت: نطقه خاورمیانه هنوز نیازمند به فرهنگ گفت‌وگو در مسیر حل و فصل مسائل باقیمانده است. علاوه بر این باید به اهمیت مشارکت و تکامل کشورها برای تحقق رفاه و ثبات نیز ایمان داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس