کد خبر 1494540
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳
باران

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور طی فردا و تشدید بارش‌ها در برخی مناطق نسبت به وزش بادهای شدید در استان‌های ساحلی خلیج‌فارس هشدار داد.

به گزارش مشرق، پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در ساعات بعدازظهر در شمال غرب،‌ استان‌های همدان، مرکزی، قزوین، قم، ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات کرمان رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در برخی نقاط گردوخاک پیش‌بینی شده است.

روز چهارشنبه بارش‌ها در شمال غرب کشور تشدید شده و در استان‌های ساحلی دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان و روزهای پنجشنبه و جمعه در نوار شمالی کشور، بخش‌هایی از مرکزی، شرق و جنوب شرق کشور بارش روی می‌دهد.

شنبه هفته آینده بارش‌ها در نوار شمالی و بخش‌هایی از استان‌های کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان و شمال هرمزگان ادامه خواهد داشت. بعدازظهر امروز و فردا در استان‌های البرز و تهران وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. همچنین طی این مدت در شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل باد و گردوخاک روی می‌دهد.

خلیج‌فارس فردا و پنجشنبه و دریای خزر روزهای پنجشنبه و جمعه مواج پیش‌بینی شده است.

توصیف سامانه: وزش باد شدید شمال غربی ( ۳۰ نات) و افزایش ارتفاع امواج

زمان شروع: بعدازظهر سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۳/۰۹

زمان پایان: اواخر وقت جمعه ۱۴۰۲/۰۳/۱۲

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع امواج در ساحل و دور از ساحل بین ۱.۵ تا ۲.۵ متر

منطقه اثر:

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۳/۰۹: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر.

چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۳/۱۰: خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل خوزستان و مناطق مرکزی و جنوب بوشهر.

پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۳/۱۱: خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر.

جمعه ۱۴۰۲/۰۳/۱۲: خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر.

اثر مخاطره: غرق شدن شناگران وغواصان، اختلال در ترددهای دریایی با شناورهای سبک و صیادی، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری و آسیب به تورهای صیادی و قفس‌های پرورش ماهی و ایجاد اختلال در فعالیت‌های دریایی در ساحل.

توصیه: اجتناب از فعالیت های شنا و غواصی، جلوگیری از تردد شناورهای سبک و صیادی و انجام فعالیت‌های تفریحی به‌ویژه در جزایر، اتخاذ تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی‌های تجاری و فعالیت های دریایی فراساحل.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس