کد خبر 1494706
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶
رفع انسداد وجوه‌ ثبت‌نام‌کنندگان سامانه پکپارچه از 24 خرداد

براساس اعلام وزارت صنعت، مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان مسدود شده در حساب وکالتی از ۲۴ خرداد آزاد می‌شود.

به گزارش مشرق، با توجه به زمان‌بندی اعلام شده درباره فرآیند ثبت نام در «سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی» متقاضیان خرید خودرو از طریق سامانه یکپارچه تا فردا چهارشنبه ۱۰ خرداد مهلت دارند اولویت‌های خودروی خودر را انتخاب کنند.

با توجه به زمان بندی اعلام شده درباره فرآیند ثبت نام در سامانه یکپارچه و با اتمام کار پایش اطلاعات فرآیند انتخاب خودرو از روز چهارشنبه سوم خرداد آغاز شد و تا فردا چهارشنبه ۱۰ خرداد متقاضیان فرصت دارند ۵ اولویت خودرویی خود را انتخاب کنند.

آزادی مبلغ حساب وکالتی متقاضیان خودرو از ۲۴ خرداد

براین اساس؛ فقط متقاضیان واجد شرایط که اطلاعات آنها از سوی بانک‌ها به سامانه ارسال شده، می توانند تا فردا، ۵ اولویت خودرویی خود را به منظور تشکیل فهرست نوبت دهی در سامانه به نشانی esalecar.ir انتخاب کنند.

پس از مرحله انتخاب خودرو، از روز پنج شنبه ۱۱ تا جمعه ۱۹ خرداد بررسی اطلاعات متقاضیان و حذف متقاضیانی که واجد شرایط اعلامی در اطلاعیه نیستند انجام می‌شود و در روز چهارشنبه ۲۴ خرداد نیز اعلام فهرست اولویت مشتریان و موعد تحویل خودروهایشان و امکان برداشت وجه مسدود شده فراهم می شود.

متقاضیان ثبت نام در مرحله دوم طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی از ۲۰ تا ۲۹ اردیبهشت فرصت داشتند برای افتتاح حساب وکالتی به نام سازمان حمایت و واریز مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به حساب وکالتی اقدام کنند.

‌ضروری است وجه اعتبار مذکور در حساب وکالتی شخص متقاضی، از زمان ثبت نام اولیه تا اعلام اولویت‌های تخصیص، مسدود شود و قابل برداشت نیست؛ انصراف از حساب وکالتی و یا برداشت وجه توسط متقاضی در طی این مدت، به منزله انصراف از طرح تلقی می‌شود و از فهرست انتظار حذف می‌شود.

در دور دوم فروش یکپارچه خودرو، شرکت‌های سایپا، کرمان موتور، فردا موتورز و مدیران خودرو حدود ۲۰ محصول خود را عرضه کردند.

حسین فرهید زاده رئیس سازمان حمایت درباره قیمت عرضه خودروها، در سامانه یکپارچه گفته است: خودروسازان باید خودروها را با همان قیمت های اعلامی شورای رقابت عرضه کنند و به ما قول داده اند که این اقدام را انجام می دهند البته اگر این اتفاق نیفتد به ناچار باید وارد بحث های انضباطی شویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    0 0
    مردم واقعا موندند که قیمت های خودروهای مونتاژی چقدر است؟ممنون میشم که مشرق گزارشی در خصوص سرانجام دعوای خودروسازان مونتاژی با وزارت صمت بر سر قیمت ها ارائه دهد......با تشکر
  • شیراز IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    1 0
    واقعامضحکه ماشین فرسوده 25یا30میلیون تحویل میگیرن بعدشم باید100میلیون نقدی توحساب داشته باشی. کسی ک ماشین فرسوده داره اگه 100میلیون داشت یقینامیدادمدل بالامیگرفت منت خودروسازان هم نمیکشید با کدوم منطق 25میلیون ماشین میگیرن خودشون اماماشین بالای 300میلیون میدن تحویل؟ الان موتورسیکلت 30یا40میلیونه!!!عرضه ی دولت احمدی نژادرا کسی نداره ک نصف خودروهاراگازسوزکردوتواوج تقاضا کلی خودروازرده خارج کرد وعرضه کرد.. تواوج رشدجمعیت بیشترین مسکن ساخت و...یدرصدعرضه ی احمدی نژادلازمه
  • مرتضی اصغری IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    0 0
    ثبت نام
  • مرتضی اصغری IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    0 0
    ثبت نام پژو پارس
  • آینده نگر IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    1 0
    یک گزارش هم در مورد غیر فعال بودن «انصراف از طرح» این سامانه تهیه کنید با وجود اینکه چند روز از شروع ثبت نام گذشته ولی هنوز «انصراف از طرح» امکانپذیر نیست و این باعث می شود پول مردم بیشتر در حساب سامانه بماند، آیا این سوء استفاده از پول مردم نیست؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس