کد خبر 1494767
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۳
دعوت قطر برای گفتگوهای ایرانی عربی

وزارت خارجه قطر، کشورهای حاشیه خلیج فارس را به استقبال از گفتگوهای سازنده در راستای کاهش تنش، تأمین منافع راهبردی کشورها و ملت‌های منطقه و همچنین تشکیل سازوکارهای مؤثر برای گفتگو دعوت کرد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، محمد الخلیفی وزیر مشاور در امور خارجه قطر، طی سخنانی در دومین کنفرانس گفتگوهای عربی ایرانی در دوحه قطر، اعلام کرد: کشور قطر همواره خواهان دیپلماسی و گفتگو به عنوان ابزاری ایده‌آل جهت حل‌وفصل تمامی مسائل میان کشورها، همگرایی دیدگاه‌ها و تأمین یک پایگاه قابل اطمینان برای تمامی طرف‌های بین‌المللی، بوده است.

الخلیفی خواستار تشکیل سازوکار سازنده گفتگو بر اساس اصل احترام متقابل، حسن همجواری، عدم دخالت در امور داخلی کشورها و حل‌وفصل اختلافات از روش‌های مسالمت‌آمیز همراه با رعایت دغدغه‌های قانونی طرف‌های ذی‌ربط شد.

وی در ادامه سخنان خود به دعوت‌های مکرر قطر در خصوص برگزاری گفتگوهای جامع و هدفمند میان ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس، جهت کنترل تمامی مسائل مرتبط با امنیت و ثبات منطقه اشاره کرد و افزود: ما معتقدیم که کشورهای منطقه دارای سرنوشتی مشترک هستند. نبود گفتگو با ایران باعث بالاگرفتن بحران‌های انسانی، اقتصادی و محیط زیستی منطقه شده است.

گفتنی است دومین کنفرانس گفتگوهای عربی ایرانی، تحت عنوان «ایران و جهان عرب؛ امنیت، اقتصاد و بحران‌ها، رویکردها و راه‌کارها»، در دوحه قطر با حضور نخبگان سیاسی، پژوهشگران و کارشناسان ایرانی و عرب برگزار شد و موضوع گفتگو میان ایران و کشورهای عربی و حل‌وفصل مسائل و بحران‌های منطقه از طریق آن مورد بررسی قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    0 0
    قطر جعلی خاک عثمانی 🇹🇷🇹🇷🇹🇷🇹🇷🇹🇷
  • رستم IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    3 0
    عالیه.
  • احمد IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    7 1
    بسیارفکرخوبی است ایران باید باهمسملیگان خود روابط عالی برقرارکند آمریکا واروپا جز شر چیزی برای منطقه نمی‌خواهند
  • US ۰۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    0 0
    قطر اول با سوریه رابطه برقرار کند بعد از این وساطت های بی معنی کند
  • بینوا IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    0 0
    قطر با همکاری آمریکا، ایران را فریب دادند و باعث شدند طالبان در افغانستان به قدرت برسند. خدا می داند چه نقشه ای دوباره در سر دارند
  • مطلع IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    0 0
    هیچ وقت بازیگران متعدد با منافع پیچیده در منطقه اجازه نخواهند داد تا ایران با اعراب روابط عادی ونزدیک داشته باشد. قطر هم دارد یک نقش دیکته شده را در این نمایش طراحی شده نزدیکی ایران واعراب بازی میکند . ولی بازهم فریب خواهیم خورد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس