کد خبر 1494907
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
نبرد نبازها در بوداپست

در فینال امشب لیگ اروپا، مورینیو به دنبال ثبت نام خود در تاریخ باشگاه رم است و سویا هم قصد دارد همچنان پادشاه این لیگ باقی بماند.

به گزارش مشرق، لیگ اروپای ۲۰۲۳-۲۰۲۲ امشب (چهارشنبه) ایستگاه پایانی خود را در ورزشگاه «پوشکاش آره‌نا» در شهر بوداپست مجارستان سپری خواهد کرد.

در یک طرف فینال، رم و ژوزه مورینیو قرار دارند. سرمربی پرتغالی هرگز در یک فینال اروپایی شکست نخورده و قصد دارد پس از قهرمان‌کردم گرگ‌های پایتخت ایتالیا در لیگ کنفرانس اروپای فصل گذشته، امسال هم جام لیگ اروپا را به خانه جالوروسی ببرد.

در طرف دیگر نیز سویا اسپانیاف رکورددار قهرمانی در لیگ اروپا حضور دارد. هیچ تیمی حتی نمی‌تواند به رکورد ۶ قهرمانی این تیم در این تورنمنت نزدیک شود.

مورینیو در کنفرانس خبری پیش از این دیدار درباره جدال با سویا گفته است: تاریخ می‌گوید سویا شانس بیشتری برای قهرمانی دارد. بازی در فینال لیگ اروپا به یک رویه عادی برای سویا تبدیل شده است اما این برای رم یک اتفاق خارج از تصور و فراموش نشدنی است.

«آقاص خاص» در ادامه گفت: من واقعا خوشحالم، چراکه به رم آماده‌ام تا باعث رشد بازیکنان شوم و به آن‌ها کمک کنم به لحظات ویژه برسند و تاریخ باشگاه را به نام خود ثبت کنند. باشگاه‌هایی هستند که یک بازی فینال برای آن‌ها بیشتر از یک فینال است و برای رم این اتفاق ویژه‌ای است.

رمی‌ها تا پیش از قهرمانی در لیگ کنفرانس اروپا، هیچ جام اروپایی کسب نکرده بودند و حالا این شانس را دارند تا در ۲ سال پیاپی، دومین جام اروپایی خود را نیز به ویترین افتخارات خود اضافه کنند.

خوزه لوئیز مندیلیبار، سرمربی سویا نیز که تیمش با کنار زدن منچستریونایتد و یوونتوس به دیدار نهایی رسیده است، مورینیو را «سرسخت‌ترین حریف» تیمش توصیف کرده و گفته است: تیمی که کمتر اشتباه کند، برنده بازی می‌شود. آن‌ها تیم قدرتمندی هستند و به شانس‌های زیادی برای گلزنی احتیاج ندارند. ما نگرش روشنی به تیم خود داریم و باید آرامش خود را حفظ کنیم.

رم و سویا تاکنون تنها یک بار در رقابت‌های اروپایی به مصاف هم رفته‌اند که تیم اسپانیایی در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ اروپای ۲۰۲۰ موفق شد با ۲ گل حریف خود را شکست دهد.

در این سال به دلیل شیوع کرونا، بازی‌های مراحل حذفی به صورت تک بازی انجام شد و سویا با شکست اینتر، به مقام قهرمانی رسید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس