وحیدی: طالبان مرزبانانشان را توجیه کنند تا برخی اتفاقات مرزی رخ ندهد

وزیر کشور با اشاره به اینکه اوضاع مرزی کشور کاملا آرام است گفت: به مسئولین طالبان و مسئولین حاکم در افغانستان توصیه می کنیم که دقت کرده و مرزبانانشان را توجیه کنند تا برخی اتفاقات مرزی رخ ندهد.

به گزارش مشرق، احمد وحیدی وزیر کشور صبح امروز (چهارشنبه دهم خرداد) در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره وضعیت مرزهای ایران و افغانستان اظهار کرد: اکنون وضعیت در مرزهای ایران و افغانستان آرام بوده و ترددها در حال انجام است.

وی افزود: بر اساس اشتباهی که مرزبانان افغانستانی انجام داده و تیراندازی کرده بودند، درگیری ها اتفاق افتاد و ما شهید هم داشتیم از طرف افغانی هم افرادی کشته شدند؛ بنابراین با دقت و تدبیر طرف جمهوری اسلامی و دقت و ورود به موقع طالبان و حکومت مرکزی کابل، مسأله حل شد و ما الان در مرز مشکلی نداریم. متأسفانه تاکنون چند نوبت اتفاقات از این دست داشته ایم به مسئولان طالبان و افغانستان توصیه می کنیم که دقت کنند و مرزبانان خود را توجیه کنند تا از این دست اتفاقات رخ ندهد.

وحیدی یادآور شد: برخی افراد غیرمسئول یا در رده های مسئولیت پایین افغانستانی اظهاراتی علیه ایران داشته‌اند که بر اساس گزارش های دریافتی، آنها را برکنار کرده اند چون اظهارات بی جا و غیر منطقی زده شده بود؛ اکنون با حاکمان افغانستان در تعامل هستیم و هر حرفی باشد از طریق گفت وگو باید حل و فصل شود.

وزیر کشور درباره زمان استعفای متقاضیان داوطلبی نمایندگی مجلس بیان کرد: بر اساس قانون موجود که محل استناد ما است، اعلام شده که ۶ ماه قبل از آغاز ثبت نام باید استعفا انجام شود اما در شرایط کنونی طرح اصلاح قانون انتخابات در مجلسی به تصویب رسیده و در اختیار شورای نگهبان قرار دارد. اگر این طرح تصویب و قانون شود، این زمان بندی ها تغییر می کند که ما الان منتظر دریافت نتیجه آن هستیم.

وی این نکته را هم گفت که از سوی دیگر برخی تغییرات زمانی که در قانون جدید نوشته شده برای استعفا، رد شده و از آن عبور کرده ایم و لازم است اصلاحاتی انجام شود.

وی اظهار داشت: منتظر نظر شورای نگهبان هستیم که آیا این اصلاحات را مجلس اعمال می کند یا نه؛ اما به طور کلی مستند ما قانون موجود است که بر اساس آن عمل می کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    2 1
    اولش تنش با طالبان رو بالا بردید بعد دیدید با طالبان نمیشه جنگ کرد کوتاه اومدید این همه بی تدبیری از دولت غیرقابل قبوله و بخاطر شهادت سربازمون دولت باید از مردم ایران عذرخواهی کنه
    • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
      0 0
      همین نمایندگان سیستان بخاطر عدم آب هیرمند خواهان استیضاح وزیر بودند طالبان که هیچ هر دولتی در افغانستان باشه با وجود این سد ها آبی به ایران نمیده
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    0 0
    اره رفتیم مرحله بعد
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    0 0
    هههههههه ووردی حق آبنی پزدی ههههههه زد حق آبرو از ذهنشون پروند سیاست چماق و هویج طالبان هم داره کارمیکنه
  • US ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    0 0
    تحریک نکنید طالب ها همون داعشن فقط کمی موزیتر این حرف ها رو میزنید بعد حمله میکنند به پاسگاه جوانان مردم رو میکشن بعد جرات جواب دادنم ندارید جونان مظلوم ما کشته میشن
  • US ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    0 0
    تحریک نکنید طالب ها همون داعشن فقط کمی موزیتر این حرف ها رو میزنید بعد حمله میکنند به پاسگاه جوانان مردم رو میکشن بعد جرات جواب دادنم ندارید جونان مظلوم ما کشته میشن
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    1 0
    چه سریع با طالبان کنار میاید ولی خدای نکرده یک روزنامه محلی در آذربایجان چیزی بنویسه چنان جنجال سیاسی و رسانه ای براه میفته که بیا و ببین
  • Hassan IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    0 0
    اگه به آقای وزیر باشه که از بیت المال غرامت فشنگا و گلوله های طالبها رو هم میده که روابط حسنه حکومت طالبها با ايران تیره و تار نشه. واقعا متاسفم به جای این کارها پیگیر تشکیل حکومت ملی تو افغانستان باشید تا با ساز و کار قانونی و تشکیل دولت فراگیر تو افغانستان مشکل هر دو ملت حل بشه که نا آواره جنگ زده ای باشه و نه نا امنی از طرف همسایه شرقی. با باج دادن به طالب جماعت چیزی درست نمیشه (اون چیزی که آمریکا میخواد)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس