استقبال رهبر معظم انقلاب در ازسرگیری روابط با مصر نگرانی رژیم اسرائیل را برانگیخت

مواضع حکیمانه رهبر انقلاب اسلامی در برخورد با مسائل بین الملل که همواره موجب نگرانی سران رژیم صهیونیستی شده است بار دیگر و در دیدار سلطان عمان با معظم له باعث افزایش نگرانی مقامات رژیم اسرائیل شد.

به گزارش مشرق، «هیثم بن طارق» سلطان عمان که به دعوت آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده بود صبح دوشنبه هفته جاری با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کرد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار با اشاره به اظهارات سلطان عمان مبنی بر تمایل مصر برای از سرگیری روابط با جمهوری اسلامی ایران، تاکید کردند: ما از این موضع استقبال می‌کنیم و مشکلی در این زمینه نداریم.

همچنین ایشان درخصوص اظهار خرسندی سلطان عمان از آغاز روابط مجدد ایران و عربستان فرمودند: این موضوعات نتیجه سیاست خوب دولت جناب آقای رئیسی برای گسترش و تقویت روابط با همسایگان و کشورهای منطقه است.

این دیدار مورد توجه بسیاری از رسانه ها، مقامات و مسئولان کشورهای جهان به ویژه سران رژیم اشغالگر اسرائیل قرار گرفت و مقامات این رژیم جعلی بار دیگر نگرانی روزافزون خود از سیاست‌های دولت سید ابراهیم رئیسی در روابط بین الملل که تقویت روابط با همسایگان در الویت‌های آن قرار دارد را ابراز کردند.

در این پیوند، مجله «اسرائیل دیفینس» که توسط ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل منتشر می‌شود، پس از دیدار سلطان عمان با رهبر معظم انقلاب اسلامی از عادی‌سازی احتمالی روابط تهران - قاهره پس از قطع روابط دیپلماتیک چهار دهه، ابراز نگرانی کرد.

این رسانه وابسته به نهاد نظامی صهیونیست‌ها اذعان کرد که سیاست دولت سیزدهم در توسعه روابط با کشورهای جهان به ویژه همسایگان و استقبال از عادی‌سازی روابط دوجانبه کامل با مصر پس از دهه‌ها قطع روابط، نگرانی محافل سیاسی و رسانه‌ای تل آویو را برانگیخت.

«اسرائیل دیفینس» با اشاره به اینکه دو کشور پس از دهه‌ها قطع روابط دیپلماتیک در حال حرکت به سمت از سرگیری روابط هستند، نوشت: [آیت الله] علی خامنه‌ای رهبر (معظم انقلاب اسلامی) ایران روز دوشنبه در دیدار سلطان «هیثم بن طارق» با وی که در تهران انجام شد گفت که ایران از روابط دیپلماتیک کامل با مصر استقبال می‌کند.

این رسانه صهیونیستی ترس خود را از بازگشت روابط دو کشور بزرگ خاورمیانه به دلیل وزن زیاد سیاسی، استراتژیک و نظامی که آن‌ها در منطقه دارند و از تمدنی ریشه دار برخوردار هستند، ابراز کرد.

در این پیوند، «تامیر پاردو» رئیس سابق دستگاه جاسوسی رژیم اسرائیل (موساد) در کنفرانس امنیتی «هرتزلیا» از نزدیکی روابط ایران با کشورهای منطقه به ویژه عربستان سعودی و مصر هشدار داد؛ همانگونه که «یاییر لاپید» رهبر مخالفان کابینه رژیم اسرائیل نیز به کابینه تل آویو به رهبری «بنیامین نتانیاهو» نسبت به هرگونه نزدیکی میان مصر و ایران هشدار داد.

گزارش‌های رسانه‌های صهیونیستی نقش میانجی‌گری سلطنت عمان را در این زمینه برجسته دانسته اند.

مجله «اسرائیل دیفینس» به گزارش رسانه‌های صهیونیستی اشاره کرد که آیت الله خامنه‌ای پس از اعلام آمادگی مصر برای تجدید روابط با جمهوری اسلامی ایران از سوی سلطان عمان، آمادگی تهران برای تجدید روابط با قاهره را اعلام کرد.

به نوشته این مجله، عمان در یک دهه گذشته اقدماتی را برای حل مشکلات دیرینه ایران با کشورهایی دارای تنش با تهران انجام داده است و سفر ۲ روزه سلطان عمان به تهران پس از سفر هفته گذشته وی به قاهره جایی که بنا بر گزارش ها، وی پویشی را برای نزدیک کردن دو طرف به راه انداخت، انجام شده است.

این رسانه صهیونیستی در ادامه نوشت: سلطان عمان در سال ۲۰۱۳ میان تهران و واشنگتن میانجیگری و مذاکرات ماراتن گونه‌ای را پایه‌گذاری کرد که با توافق هسته‌ای با ایران در سال ۲۰۱۵ به اوج خود رسید.

از سوی دیگر، رسانه‌های اسرائیلی تصمیمات اخیر مصر و ترکیه مبنی بر تبادل فوری سفیران دو کشور و ارتقای روابط دیپلماتیک بین دو کشور را مورد توجه قرار دادند.

شبکه صهیونیستی «آی ۲۴» اعلام کرد که آنکارا یک سفیر با تجربه به نام «صالح موطلو شن» را به عنوان کاردار در مصر منصوب کرده است که پیش از این به عنوان سفیر ترکیه در سازمان همکاری اسلامی در جده فعالیت داشت.

روز دوشنبه گذشته دفتر ریاست جمهوری مصر گزارش داد که «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور این کشور و «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای وی برای شروع فوری ارتقای روابط دیپلماتیک بین دو کشور و تبادل سفیر به توافق رسیده اند.

«مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه نیز روز یکشنبه گفت که مسیر مثبتی با مصر در حال شکل گیری است و روابط با قاهره به خوبی پیش می‌رود.

وی افزود: ما و «سامح شکری» وزیر امور خارجه مصر طی یک ماه سه بار با هم دیدار کردیم و پس از انتخابات ترکیه به مرحله تعیین سفرای متقابل خواهیم رفت و در حال آماده شدن برای دیدار رهبران دو کشور و کار بر روی این موضوع هستیم.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    0 0
    اسرائیل فتنه نمیزاره تا اتحاد اسلامی شکل بگیره. چون تاسیسش برای همین بوده و اتحاد کشورهای اسلامی خلاف اصل تاسیس این رژیم جنایتکار است. مواظب باشید. مواظب رئیسی هم باشید.
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    0 0
    همه دول اسلامی متحد شوند و با کشور قهرمان مصر که پرچمدار تاریخی مبارزه با اسرائیل است بیعت کنند و به اسرائیل حمله مجدد کنند. آمریکا دست از حمایت اسرائیل برداشته واسرائیل بدون حمایت آمریکا قطعا نابود شدنی ست. در جنگ شش روزه اسرائیل با حمایت آمریکا موفق شد بر اعراب غلبه کند. اما امروز اسرائیل منزوی و تنها وترد شده است.این بار پیروزی بر اسرائیل قطعی ست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس