جوکوویچ عامل تنش سیاسی صربستان و کوزوو/ حاشیه‌های ستاره صرب تمامی ندارد

اظهارات جنجالی ستاره تنیس دنیا نگرانی‌ها بابت تنش سیاسی بین صربستان و کوزوو را افزایش داد.

به گزارش مشرق، کمیته المپیک کوزوو خواستار برخورد انضباطی علیه نواک جوکوویچ به دلیل افزایش سطح تنش و خشونت بین ۲ کشور صربستان و کوزوو شد.

نواک جوکوویچ تنیسور صربستانی مطرح جهان پس از پیروزی در دور اول مقابل الکساندر کوواچویچ در مسابقات آزاد فرانسه، عبارت "کوزوو قلب صربستان است، خشونت را متوقف کنید" را روی لنز دوربین کنار کورت نوشت و در ادامه در کنفرانس خبری به تشریح نظرات خود پرداخت.

عصمت کراسنیقی رئیس کمیته المپیک کوزوو در نامه‌ای به توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک (IOC) نوشت: دیروز ما و جهان شاهد حادثه دیگری بودیم که این بار توسط یک تنیسور صربستانی به نام نواک جوکوویچ ساخته شد؛ حادثه‌ای که بار دیگر و برای سومین بار اصول ورزش و اصول اساسی منشور المپیک را در زمینه بی طرفی سیاسی زیر پا گذاشت.

در ادامه این نامه آمده است: جوکوویچ از طریق ورزش تبلیغات ملی‌گرایانه صرب را داشته و اظهارات بعدی پس از بازی که توسط چنین شخصیتی بدون هیچ احساس پشیمانی صورت می‌گیرد، مستقیماً منجر به افزایش سطح تنش و خشونت بین ۲ کشور صربستان و کوزوو می‌شود.

وی افزود: من به عنوان رئیس کمیته المپیک کوزوو موظفم نگرانی‌های خود را مطرح کنم و از شما بخواهم از طرف کمیته بین المللی المپیک واکنش نشان دهید چرا که این پیام‌ها و اقدامات در صورت عدم مجازات، برای آینده ورزش خطرناک است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    0 1
    اه اونجا اگه سلبریدی بوق هم بزنه آسفالت می کنن اینجا ما باید حلوا حلوا کنیم
  • ایرانی عصبانی AU ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    1 1
    ورزشکاری که در هر موردی بی مسئولیت عمل کرده و تنها احداف خود را در نظر دارد. از دروغ گفتن در مورد واکسن کوید در استرالیا تا نگارش اظهارات ضد قومی و ضد مذهبی علیه ملت کزوو - البته در پوششی غیر علنی اما عملا چهره واقعی/ویا چند چهره ای خود را بجهانیان نشان داده است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس