ادعای عجیب گروسی درباره استفاده از مهمات حاوی اورانیوم ضعیف‌شده!

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اظهاراتی عجیب مدعی شد که استفاده از مهمات حاوی اورانیوم ضعیف‌شده، تهدید تشعشعاتی مستقیمی دربرندارد!

به گزارش مشرق، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی است که استفاده از مهمات حاوی اورانیوم ضعیف‌شده که هم‌اکنون از انگلیس به اوکراین ارسال شده، هیچ تهدید رادیولوژیکی مستقیمی را دربرنداشته و خطر آن ماهیتی متفاوت دارد!

گروسی پس از نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: مهم است بدانیم که این مهمات (اورانیوم ضعیف‌شده) در مقایسه با آنچه ممکن است در نیروگاه اتمی زاپروژیا در انتظارمان باشد، تهدید رادیولوژیکی آنی و مستقیمی نداشته و خطر ناشی از آن، ماهیتی متفاوت دارد.

وی اضافه کرد که آژانس شرایط را دنبال کرده و آماده است تا در صورت دریافت «درخواستی ویژه»، تاثیرات احتمالی ناشی از استفاده از آنها را بررسی کند.

جیمز هیپی، فرمانده نیروهای مسلح انگلیس در اواخر آوریل گفت که این کشور هزاران توپ برای تانک‌های چلنجر۲ به اوکراین ارسال کرده که در آن از اورانیوم ضعیف‌شده به‌کار رفته است. او اذعان کرد که لندن محل استفاده از آنها را ردیابی نخواهد کرد و درباره بررسی و رسیدگی به عوارض و تاثیرات استفاده از آن پس از اتمام جنگ نیز هیچ تعهدی نداده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین هشدار داده «کسانی که به طور مستقیم از این مهمات استفاده کنند، باید بدانند که نه‌تنها به خود و شهروندان‌شان صدمات جبران‌ناپذیری وارد می‌کنند بلکه به‌خاطر استفاده از آن پاسخگو خواهند شد.»

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • علی IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    16 0
    با سلام خوب با این حساب همه کشورهایی که دارای غنی سازی اورانیوم هستند به پیش برای ساخت مهمات با اورانیم ضعیف شده چونکه آقای گروسی اعلام کردند هیچ مشکلی برای بشریت وجود ندارد فقط به خاطر اینکه اوکراین از آن استفاده کند و نه کشورهای دیگر اگر کشورهای دیگر غیر از اوکراین از این نوع مهمات استفاده کنند باید همه آنها را اعدام کرد....دنیای وارونه ی وارونه
    • ایرانیم IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
      1 0
      کافیه وطن فروش های منافقین اعلام کنند که ایران داره از اورانیوم ضعیف شده در سلاح هایی که می سازه استفاده می کنه ببین چی میشه همین گروسی رو می بینی که چه شیونی می کنه از نسل کشی بشر توسط سلاحهای ایرانی
    • ایرانی عصبانی AU ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
      9 0
      گروسی این مردک ضد ایرانی و با انچه امروز بسخن اورد ضد انسانی که با همایت اربابش امریکا سر کار امد تنها در جهت منافع امریکا کار میکند. مردم یادشان نرفته وقتی امریکا در حمله به عراق از این سلاح/اردنانس استفاده کرد حتی سربازانی که از این گلوله ها استفاده میکردند با انوع بیماریهای ناشناخته و عجیب مریض شدند. دولت بوش این اخبار را رد میکرد اما بلاخره چند سال بعد اثرات مخرب این سلاح‌ها بر سلامت سربازان و هدفهای انان. مشخص شد. گروسی با این سخنان خود را بعنوان یک شخص پشتیبان از جنایات جنگی با استفاده از این گلوله های اتمی ثبت میکند. امیدوارم حکام و مقامات ایران اثرات فجیع استفاده از این اردنانس را در سلامت سربازان در جنگ عراق و امریکا را مطالعه کرده و انرا به اثرات مخربی که استفاده از ان در سلامت سربازان اوکراینی/ و روسی و همچنان محیط زیست- دارد مرتبط سازند. تا استفاده از این سلاح درجنگ اوکراین علیه روسیه - گروسی این دلقک دست نشانده امریکا را روانه دادگاه بین الملی جنایی کند.
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    0 0
    سرنوشت آنانو، عبرتی برای این بنده خدا هست
  • محمدرضا IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    0 0
    كي به اين احمق راي داده اسكل هنوز نميدونه تشعشع چيه
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    0 0
    منظور آقای گروسی این است که اگر امریکا ،انگلیس واسراییل وغرب از اورانیوم ضعیف شده استفاده کنند اشکالی ندارد اما دیگر کشورها چنین حقی ندارند.
  • اثبات IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    0 0
    بسم الاه. مهندسی معکوسش رو شروع کنین. باحساب گروسی
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    5 0
    بالاخره انگلیس کاری میکنه که روسیه با بمب ساتان انگلیس رو از روی نقشه جهان حذف می کنه
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    13 0
    یکی از همون مهمات را بکنید تو حلقش
    • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
      10 0
      کثافت تر از انگلیسی ها وجود نداره، وقتی روسیه با بمب های اتمی فوق پیشرفته ای که داره زد انگلیس و اوکراین را برای همیشه با خاک یکسان کرد، انگلیسی های عمروعاص میفهمند چه شکری خورده بودند
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    11 0
    پس ایران هم باید بسازه
  • سعید IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    7 0
    این اقانژادپرسته وفقط غربی هارومیبینه وهرکاری اونابکنن روقانونی میدونه بحال بشریت بایدگریه کردکه فاشیستهایی مثل گروسی روبهش مقام میدن اونم رئیس سازمان انرژی اتمی باباتوبایدچوپون ده ماباشی
  • خدمت IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    1 0
    رژیم صهیونیستی در جنگ غزه با استفاده از بمب های اورانیوم ضعیف شده ساختمان های ۲۰طبقه را، درجا، ویران می کردند،
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    9 0
    پس ایران اعلام کنه ساخت تسلیحات اورانیوم ضعیف شده رو شروع میکنه
  • DE ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    1 0
    هزاران هزار بیماران سرطانی وکودکان ناقص تولد عراقی شاهد دروغگو و برده فکری بودن کروسی میباشند.
  • IR ۰۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    1 0
    این رو هر کی میخونه باید باعث شناختش از شخصیت اینها بشه، روز روشن رو امید داره با دروغگویی انکار کنه. آخه اورانیوم ضعیف شده اون هم داخل تسلیحات برای خنده است؟
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    1 0
    اگر مشکلی ندارد ایران هم با همین روش مهمات تولید کند تا صدای زوزه و عرعر همین مردک به اسمان برسد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس