سلیمی با عبور از تکواندوکار آمریکایی به نیمه‌نهایی رسید؛ دومین مدال قطعی شد

تکواندوکار وزن منهای ۸۷ کیلوگرم ایران با غلبه بر حریف آمریکایی به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات قهرمانی جهان راه یافت و مدال برنز خود را قطعی کرد.

به گزارش مشرق، بیست و ششمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان از دوشنبه هشتم خرداد در سالن ۲۵ هزار نفری «کریستال» شهر باکو به میزبانی کشور جمهوری آذربایجان آغاز شد و تا ۱۴ همین ماه ادامه دارد. ۹۴۹ تکواندوکار در ۱۶ وزن (۸ وزن بانوان و ۸ وزن مردان) در این رویداد مهم به میدان می‌روند.

امروز چهارشنبه، آرین سلیمی چهره جوان و شاخص تکواندو ایران در گام نخست وزن منهای ۸۷ کیلوگرم برابر گارسیا مارتینز نماینده عنوان‌دار اسپانیا در مبارزه‌ای حساس که سه راند به طول انجامید، به برتری رسید. سلیمی در راند سوم و در حالیکه ۳ امتیاز عقب بود در ثانیه‌های پایانی، ورق را برگرداند و برنده شد. سلیمی در مرحله بعدی مقابل برایان سالازار از مکزیک و دارنده مدال برنز دوره گذشته پیکارهای جهانی ایستاد و خیلی راحت در ۲ راند پیروز شد.

سلیمی در راند نخست کاملا بر حریف تسلط داشت و هشت بر یک برنده شد. در راند دوم هم برتری هوگوپوش کشورمان ادامه یافت و او ۱۰ بر ۳ به برتری رسید تا این مبارزه را به سود خود رقم بزند.

آرین با کسب این پیروزی به جمع هشت نفر راه پیدا کرد. او در یک چهارم‌نهایی با مایکل رودریگز از آمریکا مصاف داد و با ارائه نمایشی مقتدرانه در دو راند متوالی برنده شد.

در راند نخست، مبارزه تا ۴۰ ثانیه پایانی با حساب ۷ بر ۶ به سود رودریگز بود اما سلیمی با استفاده از ضربات مختلف موفق شد ۱۲ بر ۸ پیروز شود.

در راند دوم نیز برتری سلیمی ادامه یافت. او در ابتدای این راند با ضربه چرخشی به سر حریف، پنج امتیاز گرفت و در نهایت ۱۲ بر ۸ برنده شد تا راهی نیمه‌نهایی شود.

امروز، غزل سلطانی در وزن منهای ۴۹ کیلوگرم بانوان در دور نخست برابر "جانا خطاب" از مصر قرار گرفت و درحالیکه راند نخست را برنده شده بود در ۲ راند بعدی باخت و حذف شد. سلطانی چهارمین حذف شده تیم بانوان است که بدون حتی یک بُرد به کار خود پایان داد.

سپس مهران برخورداری در منهای ۸۰ کیلوگرم، در گام نخست به دلیل انصراف نماینده ترنیداد و توباگو پیروز شد اما در دومین دیدار به شوکرت‌ سالائف از ازبکستان در ۲ راند متوالی باخت و حذف شد. برخورداری که در دوره قبلی به مدال برنز رسیده بود یکی از امیدهای اصلی تیم ایران محسوب می‌شد.

تیم ایران تا این لحظه تنها به یک مدال برنز توسط متین رضایی دست یافته است.

فردا پنجشنبه، فرزان عاشورزاده باتجربه‌ترین هوگوش کشورمان، تنها نماینده ایران است که روی شیاپچانگ می‌رود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ارش IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    0 0
    امریکا چیزی نیست عده ای سگ هستند و یگ بایدن هم ریس انها این سگهای یاننکی گاوچران هفت تیرکشش اصلا با انها بازی ننمیکنیم چون امریکا رسمیتت نداره
  • IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    0 0
    خداقوت بهشان چقدر خوشحال شدیم ، موفقیت شان روزافزون باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس