پای شهرآورد به پاستور باز شد

حواشی صد و یکمین شهرآورد سرخابی‌های پایتخت امروز به حیاط پاستور کشیده شد و از وزرا درباره پیش بینی‌ نتیجه بازی استقلال و پرسپولیس سوال شد.

به گزارش مشرق، سید ابراهیم رئیسی امروز صبح کاری خود را که با حضور در جلسه هیات دولت چهارشنبه‌های این هفته آغاز کرده بود، بلافاصله پس از پایان نشست و زمانی که خبرنگاران حوزه دولت در حیاط پاستور با خبرنگاران گفت و گو می‌کردند، او خود را به خیابان سی تیر رساند تا در نشست سالانه سفرای جمهوری اسلامی ایران حضور یابد که این هفته هم وزیر امور خارجه به دلیل میزبانی نشست از غایبان در حیاط پاستور بود.

از این طرف خبرنگاران که در هوای شرجی و دَم کرده از ساعت ۹:۳۰ وارد حیاط پاستور شدند، منتظر حضور وزیران بودند تا ببیند کدام وزیر از از پله‌های ساختمان پاستور وارد حیاط می‌شود که پس از مدتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پای ثابت حضور در حیاط دولت، این هفته هم به عنوان نفر اول با سه عنوان خبری به جمع خبرنگاران آمد و در پشت تریبون قرار گرفت.

همزمان وزیران علوم و ارتباطات که از پله‌های پاستور در حال پایین آمدن بودند، با پرسش مشترک خبرنگاران درباره قطعی اینترنت روبرو شدند که این با واکنش «عیسی زارع پور» و «محمدعلی زلفی گل» روبرو شد. بحث قطعی اینترنت به حدی داغ بود که خبرنگاران تا خروجی حیاط به دنبال پرسش خود رفتند.

این در حالی بود که زلفی‌گل در کنار زارع‌پور به خبرنگار گفته بود که در این زمینه وزیر ارتباطات کمک خواهد کرد تا در روز برگزاری کنکور در حوزه‌های امتحانی امنیت کامل وجود داشته باشد و وزیر ارتباطات هم با اشاره به نظر وزیر علوم گفت: راه کمک، قطعی اینترنت نیست بلکه استفاده از راهکارهای دانش‌بنیان است.

دومین وزیری که پشت تریبون مستقر در حیاط دولت قرار گرفت کسی نبود جز رضامراد صحرایی، البته وی تا هفته گذشته در قالب سرپرست وزارت آموزش و پروش در حیاط دولت حضور می‌یافت اما امروز در جایگاه وزیر حاضر شد و گفت که از امروز علاوه بر مسائل جاری، هویت ایرانی اسلامی را به عنوان مهم ترین مساله آموزش و پرورش پیگیری خواهد کرد.

سپس «سید صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که هر از گاهی هم در پشت تریبون و هم در آنسوی جایگاه در جمع خبرنگاران حاضر می‌شود، این بار در جایگاه قرار گرفت تا درباره افزایش یارانه در طرح جدید کالابرگ الکترونیکی خبرهای تکمیلی را اعلام کند که همزمان با آمدن چند وزیر در حیاط دولت خبرنگاران به آنطرف حیاط رفتند تا سورژه‌های خبری خود را دنبال کنند و مرتضوی در میانه اظهاراتش بدون هیچ واکنشی رو به دوربین‌ها و دو خبرنگار حاضر در جایگاه به مصاحبه خود ادامه داد.

این هفته هم «محمدرضا قرایی آشتیانی» وزیر دفاع در حیاط دولت حاضر شد که اما مانند هفته پیش به هیچ سوالی پاسخ نداد و تنها در واکنش به سوال خبرنگاری درباره فوتبال و پیش‌بینی‌ اش از نتیجه دیدار امروز پرسپولیس و استقلال با لبخند و کمی مکث گفت که فوتبالی هستم. ولی پیش‌بینی نمی‌کنم که با خنده خبرنگاران حاضر روبرو شد.

حال نوبت به رئیس بنیاد شهید رسید که خبرنگار صدا وسیما همین سوال فوتبالی را پرسید و با لبخند در جواب گفت: فوتبالی نیستم!! اما هر دو تیم را دوست دارم و با این شیوه از زیر این سوال دَر رفت.

«سید عزت الله ضرغامی»، وزیر میراث و گردشگری هم که در ابتدای مصاحبه‌اش متوجه نگاه خبرنگاران به سمت «جواد اوجی» وزیر نفت شد، با لبخند خطاب به خبرنگاران گفت که «آقای نفت واقعا حرف داره برید بپرسید.»

در همین بین خبرنگار صدا و سیما از رئیس پیشین رسانه ملی هم سوال فوتبالی را پرسید که ضرغامی در پاسخ گفت: من یک نوه دارم که استقلالیه، چون استقلالی است من از او تبعیت کردم!

وزیر علوم هم با صراحت خود را طرفدار تیم استقلال معرفی کرد اما وزیر ارتباطات با لبخند ترجیح داد خود را وارد حاشیه دربی پایتخت نکند.

آخرین عضو کابینه که در حیاط دولت حضور می‌یابد، سخنگوی دولت است که این بار برخلاف دوره‌های قبل که در پشت تریبون حاضر می شد و مصوبات آن‌روز هیات دولت را اعلام می‌کرد این بار خارج از جایگاه در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنها پاسخ داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    6 3
    درباره ی دزدی های بورس هم ازشون سوال کنید
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    6 3
    افغان ها رو بفرستید برن کشورشون
    • بشار عبدالواحد IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
      1 0
      تو رو اولین نفر می فرستیم
  • جواد IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    0 0
    از وزیر اموزش و پرورش درباره دربی پرسیدن گویا جواب قشنگی داده...اونم بزار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس