کد خبر 1495157
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴

قدم زدن در خیابان شانزلیزه پاریس یا قایق سواری در ونیز بسیار رویایی است، اما مانعی به نام «ویزای شنگن» باعث می‌شود که با سادگی نتوانیم به اروپا سفر کنیم. به گزارش آژانس مسافرتی ایوار علاوه بر زمان‌بر بودن گرفتن وقت سفارت (که امکان برنامه‌ریزی برای سفر را از ما می‌گیرد)، در صورت درخواست به صورت انفرادی، احتمال ریجکتی ویزای شنگن افزایش می‌یابد. در این مقاله بهترین راه سفر به اروپا برای تفریح را به شما معرفی می‌کنیم.

انتخاب بهترین آژانس مسافرتی برای تور اروپا

چطور شانس ویزای شنگن را بالا ببریم؟

با توجه به حساسیت اتحادیه اروپا برای صدور ویزای شنگن، بهترین راه سفر به اروپا، شرکت در تورهای گروهی یا انفرادی همراه با آژانس مسافرتی است. اگرچه تصمیم‌گیری نهایی برای صدور ویزا بر عهده سفارتخانه است و هیچ آژانسی نمی‌تواند تضمینی برای صدور ویزای شنگن بدهد، اما به واسطه تجربه، بررسی دقیق مدارک و حسن انجام تورهای توریستی اروپا، بعضی آژانس‌های هواپیمایی نظیر ایوار مورد اعتماد سفارتخانه‌ها هستند و در صورت کامل بودن مدارک‌تان، شانس بالایی برای دریافت ویزا شنگن خواهید داشت. به عبارت دیگر، آژانس مسافرتی با اعتبار خود، بازگشت شما از سفر را تضمین می‌کند.

مدارک تور اروپا چیست؟

بسته به اینکه از کدام کشور ویزا دریافت می‌کنید، مدارک ارائه شده توسط شما می‌تواند متفاوت باشد. در تورهای ترکیبی اروپا نیز که از چند کشور بازدید می‌شود، ویزای شینگن از کشور ورود گرفته خواهد شد؛ برای مثال در حال حاضر در تور اروپا ایوار از کشورهایی نظیر فرانسه، اسپانیا، سوئیس، چک، اتریش، کرواسی و فنلاند دریافت می‌شود؛ اما برای سفر اول به اروپا، پیشنهاد ایوار دریافت ویزای شینگن از سفارت فرانسه است، زیرا نسبت به سایر سفارتخانه‌ها شرایط ساده‌تری برای دریافت ویزا دارد. به طور کلی گذرنامه، عکس، شناسنامه، گواهی حساب بانکی، سند ملکی، مدارک شغلی و ضمانت بازگشت از سفر جزو مدارکی است که باید هنگام ثبت نام تور ارائه کنید.

ضمانت بازگشت از سفر چیست

ضمانت بازگشت از سفر، مبلغی است که توسط آژانس مسافرتی دریافت می‌شود و جزو مدارک الزامی برای ارائه به سفارتخانه نیست. به خاطر داشته باشید که معمولا آژانس‌های مسافرتی، ضمانت بازگشت را به صورت ضمانت‌نامه بانکی از شما دریافت می‌نمایند و پول در حساب خودتان بلوکه می‌شود و نیازی به واریز وجه به حساب آژانس نیست. آژانس از تعیین و دریافت ضمانت‌نامه بانکی هیچ منفعت مالی ندارد و صرفا می‌تواند به سفارتخانه نشان دهد که شرایط و نکات لازم برای بازگشت مسافران از سفر را رعایت کرده است.

تور اروپا کی و کجا بریم؟

با توجه به آب و هوای قاره سبز، بهترین فصل برای سفر به اروپا تابستان است اما علاوه بر قیمت بیشتر (به علت تقاضای بالا)، باید زمان بیشتری را برای دیدن جاذبه‌های گردشگری صرف نمایید. درعین حال فصل زمستان اگرچه زیبایی‌های بصری بهار و تابستان را ندارد و سرمای هوا شما را مجبور به پوشیدن لباس بیشتر می‌کند، اما قیمت پایین‌تری دارد و خبری از سف‌های طولانی نیست. سفر در هر فصل معایب و مزایای خود را دارد و اولویت‌های شما تعیین کننده خواهد بود، شاید برای بالا بردن سابقه سفر، پاییز و زمستان فصل مناسبی باشد اما پیشنهاد می‌کنیم برای لذت بردن بیشتر از سفر فصل مناسب و مقصد مناسبی را انتخاب نمایید.

انتخاب بهترین آژانس مسافرتی برای تور اروپا

قیمت تور اروپا چقدر است

عموما در بازه نوروز به علت تقاضای بالا، قیمت تمامی تورهای مسافرتی داخلی و خارجی نسبت به فصول دیگر گران‌تر هستند. عوامل دیگری مانند کاهش ارزش پول ملی در طی تورم‌های سالیانه و همچنین نرخ تبدیل بالای ریال به ارزهایی نظیر دلار و یورو، تورهای اروپایی را به یک کالای گران‌قیمت بدل کرده است. قیمت تور اروپا با توجه به خدمات سفر مانند پرواز (ایرلاین، ساعت پروازی و بار مجاز)، دارا بودن پرواز و ترانسفرهای زمینی داخلی، کیفیت اقامت (ستاره هتل و محل قرارگیری)، تعداد شب‌های اقامت، بیمه مسافرتی، حضور راهنمای فارسی زبان و راهنمای محلی، گشت‌های داخل پکیج تور و ... متفاوت است.

تور اروپا لحظه آخر و ارزان قیمت نداریم

توجه داشته باشید که در تورهای اروپا، تور لحظه آخری معنایی ندارد زیرا از زمان اقدام شما برای ثبت نام، حداقل 3 هفته زمان می‌برد تا جواب ویزای شنگن شما بیاید. پس امکان اینکه یک روز یا دو روز یا حتی یک هفته قبل از شروع تور در سفر شرکت کنید میسر نیست! پس اگر با همچین تبلیغاتی مواجه شدید، بیشتر دقت کنید. با توجه به نرخ بالای تبدیل ارز به ریال، تور اروپا یک کالای گران‌قیمت محسوب می‌شود و در صورت ارزان بودن، قطعا کیفیتی که از یک سفر آرامش بخش انتظار دارید را دریافت نخواهید کرد.

ایوار؛ مجری مستقیم تور اروپا

آژانس هواپیمایی ایوار، تمامی مجوزهای رسمی ایرانی و بین‌المللی نظیر مجوز فنی بند الف و ب، مجوز سازمان هواپیمایی کشوری، مجوز عضویت انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (IATA)، مجوز عضویت انجمن صنفی گردشگری و جامعه تور گردانان، نماد تجارت الکترونیکی و لوگوی ساماندهی برای فعالیت‌های آنلاین را دارا است. اولین نماینده رسمی ریل یوروپ در ایران از سال 2006، تنها نماینده رسمی فلیکس باس در ایران (از سال 2019)، نماینده رسمی کانون اتومبیل رانی (از سال ۱۳۹۲) و صادر کننده مستقیم گواهینامه بین المللی، نمایندگی لوفتهانزا سیتی سنتر (Lufthansa City Center) و رتبه‌ یک فروش بلیط گروهی ترکیش در ایران بخشی از سوابق آژانس ایوار به حساب می‌آید.

ایوار به عنوان مجری مستقیم تورهای خارجی با بیش از ۲۱ سال سابقه برگزاری تورهای اروپایی، تمامی مراحل سفر از برنامه‌ریزی، دریافت ویزا و اجرا تور را برعهده دارد. اگرچه نام ایوار با اجرای تور اروپا گره خورده است، اما سایر مقاصد خاص خارجی نظیر کره جنوبی و ژاپن، برزیل، آفریقای جنوبی، سریلانکا، کوبا، استرالیا و ... در سبد محصولات ایوار قرار گرفته و بارها اجرا شده‌اند. با توجه به اعتماد سفارتخانه‌ها به روال پیگیری و صحت سنجی مدارک مسافران توسط ایوار و همچنین دریافت ضمانت‌نامه بازگشت، همسفران می‌توانند با خیالی آسوده مدراک خود را برای دریافت ویزای توریستی شینگن و شرکت در یک سفر اروپایی در اختیار آژانس بگذارند. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به وبسایت ایوار به نشانی www.eavar.com سری بزنید یا با شماره 02191009100 تماس حاصل نمایید تا بهترین انتخاب برای یک تور اروپایی را داشته باشید.

انتخاب بهترین آژانس مسافرتی برای تور اروپا

بهترین تور اروپا از نظر مسافران

ایوار مهمترین هدف خود را بهبود کیفیت خدمات و رضایت همسفران خود می‌داند. تمامی مسافران ایوار پس از سفر، می‌توانند به صورت آنلاین، نظر و دیدگاه خود را بر روی وبسایت درج نمایند. در حال حاضر بیش از 2000 دیدگاه و نظر بر روی وبسایت ایوار درج شده که همگی توسط مسافران حقیقی نوشته شده و بدون هیچگونه دخل و تصرفی منتشر شده است. با مطالعه این نظرات، می‌توانید انتخاب بهتری برای سفر اروپا داشته باشید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس