کد خبر 1558935
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
کریسمس

بعضی‌ها خودروهایشان را برای سفرهای لاکچری کریسمس می فروشند.

به گزارش مشرق، عده‌ای فقط به عشق شرکت در مراسم «تخریب بز یوله» «سوئد» چمدان‌شان را بسته‌اند و عده‌ای راه دراز آمریکای جنوبی را در پیش می‌گیرند تا «رژه پادشاهان دیوانه» کشور برزیل را از دست ندهند. عده‌ای هم قدم زدن در خیابان اعیان‌نشین شانزه‌لیزه را به وقت عید کریسمس و برگزاری جشن سن نیکولا موکول کرده‌اند.

تعدادی هم راه دور نمی‌روند و به تماشای آتش‌بازی عید کریسمس در کشورهای همسایه قناعت می‌کنند، اما همه این مسافران به آسانی راهی این سفرهای دور و دراز لاکچری نمی‌شوند و بسیاری از آنها حتی به بهای از دست دادن خودروی زیر پا یا پس اندازهای خود بار سفر کریسمس را می‌بندند. برای تهیه گزارشی از بازار داغ سفرهای کریسمسی سری به آژانس‌های مسافرتی زدیم. یکی از این آژانس‌ها در محله نارمک قرار گرفته است.

ظاهرا سرشان چندان شلوغ نیست و خلوت به‌نظر می‌رسد، اما ۱۰ خط تلفن‌شان لحظه‌ای آزاد نیست و مشتریان قدیمی و پروپاقرص‌شان با یک تماس تلفنی و واریز میلیونی ریال و دلار و یورو به‌حساب مالک آژانس، سوروسات سفرشان را به آسانی فراهم می‌کنند. مقاصد سفرشان هم متفاوت است و از تورهای گرجستان و ترکیه تا تورهای تایلند و برزیل، اسپانیا و دبی مشتری دارند.

همشهری نوشت: تعطیلات ژانویه نزدیک است و کسانی که نمی‌خواهند ریسک دیر حاضرشدن ویزا و جاماندن از سفر را به جان بخرند، ترجیح می‌دهند این روزها را در کشورهایی مانند مالزی، ترکیه، گرجستان، ارمنستان و قبرس شمالی بگذرانند که سفر به آنها بدون ویزا میسر است.

کریسمس نجومی در ناکجاآباد

قیمت تورها چند؟

قیمت تورهای لحظه آخری تعطیلات ژانویه حسابی بالا رفته و اگر قبلا هزینه تور ۵ روزه گرجستان برای هر نفر ۱۰ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان آب می‌خورد، حالا باید لااقل ۲۰ میلیون تومان بپردازد یا تور ۵ روزه ترکیه از ۱۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر، به ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. این هزینه‌ها در مورد تورهای اروپا و آمریکای جنوبی نجومی‌تر است.

فروش خودرو برای سفر کریسمس

برای مدیر جوان و اتوکشیده آژانس که در مورد حفظ اطلاعات مشتریانش وسواس زیادی دارد، انتظارات غیرمتعارف افراد متمول از تورهای مسافرتی ژانویه عجیب و غریب نیست و می‌گوید: «امکانات ویژه تورهای مسافرتی به تأمین هتل‌های لوکس، پرواز با ایرلاین‌های مشهور، تورلیدر، ترانسفر و گشت شهری محدود می‌شود، اما بعضی از مسافران حتی برای تهیه لباس‌های تم جشن‌های کریسمس در کشورهای مقصد یا رزرو رستوران‌های مناسب و... از ما کمک می‌گیرند.» برخلاف تصور ما همه مشتریان تورهای کریسمس درآمدهای میلیاردی ندارند.

این مدیر آژانس مشتریانی را سراغ دارد که با فروش خودرو یا محل سکونت خود همپای همسفران متمول می‌شوند.

او می‌گوید: «تعداد قابل توجهی از مشتریان مرفه نیستند، اما حاضر هم نمی‌شوند به قیمت سر کردن در هتل‌های نامناسبی که در محله‌های ناامن قرار دارند و به جان خریدن رنج سفرهای زمینی پرخطر و پرمشقت در جشن‌های کریسمس سایر کشورها شرکت کنند، قرض می کنند یا خودرویشان را می فروشند تا کریسمس در ناکجاآباد را از دست ندهند» او مسافران بسیاری را سراغ دارد که برای شرکت در جشن‌های کریسمس کشورهای مختلف، گرفتار سودجویانی شده‌اند که با وعده سفر ارزان‌قیمت از ناکجاآباد سردرآورده‌اند.

او که تجربه سفر به کشورهای مختلف در ایام کریسمس را دارد، می‌گوید: «در بسیاری از کشورها این جشن‌ها رنگ و بویی ندارد، اما تبلیغات کاذب باعث ولع بعضی از ایرانیان به تماشای این جشن‌ها می‌شود.»

تقویم‌های متفاوت

تعطیلات کریسمس از تاریخ ۲۵ دسامبر آغاز می‌شود و تا آخر هفته اول ژانویه ادمه دارد. از آنجا که تعطیلات کریسمس با تعطیلات سال نو میلادی متفاوت است، در بسیاری از کشورها تعطیلات هر دو مناسبت با هم جمع و حدود ۱۲ روز شده تا مردم این کشورها با آسودگی خاطر به برگزاری جشن‌ها، مراسم و فستیوال‌های خاص این ایام بپردازند، اما در بعضی از کشورها تعطیلات کریسمس به یک روز و تعطیلات سال نو به یک هفته محدود می‌شود.

در کشورهایی مانند هلند هم این جشن بدون تعطیلات و در کنار فعالیت‌های عادی این کشور برگزار می‌شود. شاید به همین دلیل است که ایرانیان متمول پابه‌سفر ترجیح می‌دهند اعیاد آغاز سال ۲۰۲۴ را در کشورهایی مانند کانادا بگذرانند که هم تقویمی پر از تعطیلات دارند و هم مراسم کریسمس را با شور و حال بیشتری برگزار می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    4 1
    باورکنید همش به خواست زنان خانواده هاست ، مطمئن باشید زنی همه چیز ازت میخواد دست آخر ولت میکنه میره حتا اگه کلیه‌هات رو هم براش بفروشی. نکنید از این کارا ، سفرم میرید معقول در حد درامدتون ، اگه بیشتر خواست تا همه چیز با قتل و خیانت و.. تموم نشده جدا بشید توافقی‌. اوناییم که ازدواج نکردین خودتون ایمان داشته باشین و زن با ایمان بساز بگیرین. همه چیز رو درحد اعتدال نگه دارید. دوستی و محبت رو به کمال برسونید ولی اعتماد رو معقول و معتدل نگه دارین. نگاهتون به ناموس مردم نباشه تا کسی نکاهش به ناموستون نباشه. فخر فروشی نکنید برای ضعیفتر و با فقرا مهربون باشین و بهشون کمک کنین. اونی که مسیحی نیست و کریسمس رو جشن میگیره رو هرجا دیدین ازش فرار کنین.. والسلام نامه تمام.
    • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
      0 0
      عالی
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    0 0
    اینا اینجوری خرج میکنن چرا نمیرن به فقرا کمک کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس