کد خبر 1474149
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲
استقبال گردشگران چینی از سفر به ایران همزمان با صدور مجوز سفرهای گروهی

بعد از پایان سیاست‌های قرنطینه کرونایی در چین، در حال حاضر مقصد گردشگران چینی با دوران پیش از کرونا تفاوت کرده و آنها علاقه زیادی برای سفر به ایران پیدا کرده‌اند.

به گزارش مشرق، «گلوبال تایمز» در گزارشی با اشاره به اینکه مسافران چینی به ندرت به خارج از کشور می‌روند اما مقاصدی که انتخاب می‌کنند ممکن است کمی متفاوت از دوران پیش از همه‌گیری باشد، عنوان کرده است: ایران از مقصدی که در قبل کمتر مقصد سفر گردشگران چینی بوده اکنون به یکی از مقاصد مطرح برای آنها تبدیل شده است؛ گردشگرانی که به روسیه، مصر و کشورهای منطقه قفقاز نیز چشم دوخته‌اند.

چین روز چهارشنبه تورهای گروهی به خارج از کشور را برای شهروندان چینی به ۴۰ مقصد دیگر از جمله نپال، ویتنام، ایران، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، گرجستان، آذربایجان و برزیل از سر گرفت.

چیزی که آژانس‌های گردشگری را متعجب کرد این است که ایران اکنون و پس از مجاز شدن تورهای گروهی در اولویت سفرها قرار گرفته است.

یکی از کارمندان به نام «لو» از شرکت گردشگری U Tour که در زمینه سفرهای بین‌المللی تخصص دارد، روز چهارشنبه به گلوبال تایمز گفت که تور ۱۳ روزه این شرکت به ایران با قیمت ۲۹۸۰۰ یوان (۴۳۳۳ دلار) فقط ظرف یک روز به طور کامل فروخته شد. لو گفت که جدیدترین سفر موجود در اواخر آوریل خواهد بود.

لو گفت: «راستش را بخواهید ما شگفت زده شدیم و برای چنین استقبال زیادی از ایران آماده نبودیم. مشتریانی که ایران را انتخاب می‌کنند معمولاً بین ۴۰ تا ۵۰ سال سن دارند که توانایی بیشتری در درک عمق فرهنگ ایرانی دارند. همچنین این کشور سیاست‌های بدون ویزا را برای مسافران چینی در نظر گرفته است.» وی افزود که این آژانس در نظر دارد سفرهای خود را به ایران افزایش دهد.

آژانس‌های دیگر به نقل از رسانه‌ها گفتند که تورهای ایران آنها به سرعت فروخته شد. یک آژانس مسافرتی به روزنامه «پیپر» گفته است که ۳۰ محل برای یک سفر ۱۰ روزه به ایران در عرض نصف روز فروخته شده است.

یک شهروند ۳۲ ساله ساکن پکن به نام ژی که قصد دارد به ایران سفر کند، به گلوبال تایمز گفت: «ایران دارای فرهنگ غنی ایرانی است و چیزهای زیادی برای ارائه دارد مثل غذا و مناظر. علاوه بر این، با فرهنگ چینی بسیار متفاوت است.»

وی افزود که پس از بازگشایی مرزهای چین، کشورهای به طور سنتی محبوب آسیای جنوب شرقی مملو از مسافران هستند و مناظر شبیه به بخش جنوبی چین است اما ایران و کشورهایی که دور هستند، متفاوت ترند.

بازار سفرهای داخلی چین در تعطیلات روز کارگر که در اوایل ماه مه است، رونق خواهد گرفت. رسانه‌ها گزارش دادند که رزرو هتل‌های داخلی برای تعطیلات ۱۴۴ برابر در مقایسه با مدت مشابه در قبل از همه گیری در سال ۲۰۱۹ افزایش یافته است.

مؤسسه دای در ماه فوریه پیش‌بینی کرد که در سال ۲۰۲۳، ۴.۵۵ میلیارد سفر داخلی در چین انجام خواهد شد که تقریباً ۷۶ درصد از سطح سال ۲۰۱۹ خواهد بود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس