الجزیره: محمود عباس پیام مهمی برای رئیس جمهور الجزایر فرستاده است

ریاست جمهوری الجزایر بامداد پنجشنبه اعلام کرد محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پیام مهمی را برای عبدالمجید تبون رئیس جمهور این کشور فرستاده است.

به گزارش مشرق از القدس العربی، ریاست جمهوری الجزایر به محتوای این پیام اشاره ای نکرده اما این پیام را مهم توصیف کرده است.

ریاست جمهوری الجزایر اعلام کرد که این پیام مکتوب توسط «فایز محمد محمود ابوعیطه» سفیر فلسطین در الجزیره تقدیم رئیس جمهور الجزایر شد.

تبون نوامبر گذشته در تلاش برای ایجاد اتحاد بین گروه‌های فلسطینی، نشستی با حضور نمایندگان این گروه‌ها در الجزایر برگزار کرد.

همچنین کنفرانس آشتی ملی بین گروه‌های فلسطینی در تاریخ ۱۲ تا ۱۳ اکتبر (۲۰ تا ۲۱ مهرماه) تحت نظارت الجزایر برگزار شد.

گروه‌های فلسطینی در پایان نشست وحدت در الجزایر «بیانیه الجزایر برای اتحاد ملی» را امضا کردند.

بر اساس این گزارش، در بیانیه اتحاد ملی گروه‌های فلسطینی در الجزایر بر اهمیت وحدت ملی بر مبنای شراکت سیاسی بین گروه‌های فلسطینی تاکید شده است.

تقویت نقش سازمان آزادی بخش فلسطین به عنوان تنها نماینده قانونی مردم فلسطین، تسریع در انتخابات سراسری ریاستی و قانونگذاری در نوار غزه و کرانه باختری از جمله شهر قدس تا یکسال بعد از امضای این بیانیه، فعال کردن سازوکار دبیران کل گروه‌های فلسطینی، پیگیری پایان دادن به دودستگی، تحقق وحدت ملی و شراکت سیاسی ملی از جمله مفاد بیانیه گروه‌های فلسطینی در الجزایر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس