کد خبر 1488054
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۵
واکنش گسترده جهانی به جنایت اخیر صهیونیست‌ها در غزه

جنایت بامداد سه‌شنبه رژیم صهیونیستی در نوار غزه با واکنش و محکومیت گسترده منطقه‌ای و بین المللی روبرو شد.

به گزارش مشرق، جنایت بامداد سه‌شنبه در نوار غزه که به شهادت ۱۳ و زخمی شدن ۲۰ شهروند فلسطینی منجر شد با واکنش گسترده و شدید کشورها، نهادها و سازمان‌های مختلف مواجه شد و نسبت به منجر شدن این جنایت به یک درگیری و جنگ گسترده هشدار دادند.

دولت‌ها و نهادهای بین المللی مختلف با صدور بیانیه‌هایی خواستار توقف تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه شدند.

تشکیلات خودگردان فلسطین: تجاوزهای اسرائیل، منطقه را به خشونت و بی ثباتی می‌کشاند

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: تجاوز خطرناک رژیم صهیونیستی به ملت فلسطین، منطقه را به سمت خشونت و بی ثباتی می‌کشاند.

«نبیل ابو ردینه» افزود: در تجاوزهای اخیر، کودکان، زنان و منازل شهروندان در نوار غزه و کرانه باختری و به ویژه قدس هدف قرار گرفته و (رژیم) اسرائیل مسئول پیامدهای آن است.

وی نسبت به ادامه جنایت‌های اشغالگران در حق ملت فلسطین هشدار داد.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان: حمله به غزه، جنایت دولتی است

«محمد اشتیه» گفت: حمله به شهروندان فلسطینی در نوار غزه، تروریسم دولتی سازماندهی شده و تلاشی برای فرار از بحران‌های داخلی رژیم صهیونیستی است.

وی اضافه کرد: این جنایت، تفسیر و تبلور اندیشه قتل و سوزاندن و کشتار جمعی است که همواره اشغالگران برآن تاکید کرده‌اند.

اشتیه افزود: این تجاوز، ادامه آوارگی ملت فلسطین در سال ۱۹۴۸ و تجاوز مداوم به شهرها و روستاها و اردوگاه‌های کرانه باختری و قدس اشغالی است.

مصر: این تجاوز برخلاف همه قوانین بین المللی است

وزارت خارجه مصر تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم و اعلام کرد که اقدام امروز این رژیم در شهادت رهبران جنبش جهاد اسلامی روند صلح را با شکست مواجه می‌کند.

وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای تاکید کرد که حملات بامداد امروز رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم می‌کنیم.

در این بیانیه آمده است که مصر این تجاوزها که در تضاد با قوانین و معاهدات بین المللی است را به طور کامل نمی‌پذیرد.

وزارت خارجه مصر خاطرنشان کرده که این تجاوزها تلاش‌ها برای ایجاد آرامش در چارچوب تفاهمات نشست‌های شرم الشیخ و العقبه که با هدف ایجاد فضای صلح برگزار شدند را با شکست مواجه می‌کنند.

اردن: جامعه جهانی برای توقف جنایت‌ها اقدام کنند

سخنگوی وزارت خارجه اردن با محکوم کردن جنایت بامداد سه‌شنبه صهیونیست‌ها، خواستار تحرک جامعه جهانی برای توقف این جنایت‌ها شد.

«سنان المجالی» گفت: جامعه جهانی باید به صورت فعال و فوری برای توقف تجاوز به غزه وارد عمل شود و از ملت فلسطین در نوار غزه و سراسر سرزمین‌های فلسطینی حمایت کند.

وی افزود: ادامه تجاوز صهیونیست‌ها به مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس و یورش به شهرهای فلسطینی باعث درگیری‌های گسترده‌تری می‌شود که همگان بهای آن را خواهند پرداخت.

المجالی گفت: اردن به تماس‌های خود برای توقف فوری این تنش‌های خطرناک و بازگرداندن آرامش تلاش می‌کند.

ترکیه: تجاوز به مردم بیگناه غزه غیرقابل قبول است

وزارت خارجه ترکیه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه که منجر به شهادت تعدادی از شهروندان فلسطینی از جمله زن و کودک شد را محکوم می‌کند.

در این بیانیه آمده است که حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه کاملا غیرقابل قبول است و انتظار داریم که این تنش‌ها قبل از اینکه منجر به درگیری‌های جدید در منطقه شود، متوقف شود.

ایران: سکوت مجامع بین‌المللی مهم‌ترین عامل گستاخی رژیم صهیونیستی است

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران، تهاجم تروریستی بامداد امروز (سه‌شنبه) جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه که به شهادت سه تن از فرماندهان جنبش جهاد اسلامی و شهادت و زخمی شدن ده‌ها تن شد را به شدت محکوم‌ کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه، تهاجم تروریستی بامداد امروز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه که به شهادت سه تن از فرماندهان جنبش جهاد اسلامی و شهادت و زخمی شدن ده‌ها تن از مردم عادی از جمله تعدادی از زنان و کودکان فلسطینی منجر شد را به شدت محکوم‌ کرد.

ناصر کنعانی ضمن تسلیت به خانواده‌های شهدا و گروه‌های مقاومت فلسطینی، از خداوند برای مجروحان این حملات شفای عاجل مسالت کرد.

کنعانی این اقدام رژیم صهیونیستی را که در آستانه یوم النکبه انجام شد، نشانه‌ای از درماندگی و ضعف رژیم متجاوز در مقابل مقاومت قهرمانانه جوانان فلسطینی در کرانه باختری و قدس علیه اقدامات تجاوزکارانه صهیونیست‌ها و حرکتی با هدف انحراف افکار عمومی از وضعیت به شدت متزلزل و بحرانی داخلی رژیم دانست.

سخنگوی وزارت امور خارجه، تاکید کرد: سکوت و بی تحرکی مجامع مسئول بین‌المللی و کشورهای غربی در مقابل تشدید اقدامات ضدبشری صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین در ماه‌های اخیر، مهم‌ترین عامل در گستاخی رژیم آپارتاید صهیونیستی در تداوم جنایات خود می‌باشد که به عنوان سابقه ای سیاه و شرم آور در عملکرد مدعیان دروغین حقوق بشر در تاریخ ثبت خواهد شد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بر ضرورت اقدام فوری، موثر، بازدارنده و هماهنگ کشورهای اسلامی برای توقف ماشین کشتار و جنایت رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

پارلمان عربی: جامعه جهانی به مسئولیت خود عمل کند

پارلمان عربی در بیانیه‌ای با محکومیت شدید تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه از جامعه جهانی خواست به وظایف و مسئولیت‌های خود در قبال ملت فلسطین عمل و برای توقف این تجاوزهای مستمر اقدام کند.

در این بیانیه آمده است: جنایت‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی در حق ملت فلسطین به همه دنیا ثابت کرد که این رژیم به قوانین و قطعنامه‌های بین المللی پایبند نیست.

پارلمان عربی خواستار مجازات عاملان این جنایت‌ها در حق ملت فلسطین شد و بر تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس تاکید کرد.

سازمان همکاری‌های اسلامی: این جنایت در ادامه دیگر جنایت‌های اشغالگران است

سازمان همکاری اسلامی نیز در بیانیه‌ای تاکید کرده که جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه که منجر به شهادت ۱۳ فلسطینی شد را به شدت محکوم می‌کنیم.

در این بیانیه آمده است که از جامعه بین المللی می‌خواهیم که به وظایف خود در حمایت از ملت فلسطین و بازخواست رژیم صهیونیستی عمل کند.

فرانسه: رژیم صهیونیستی به قوانین بین المللی پایبند باشد

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه خواستار پایبندی رژیم صهیونیستی به قوانین انسانی و بین المللی شد.

«کلر لجندر» نسبت به تجاوزهای مداوم به غزه ابراز نگرانی کرد و خواستار ادامه تلاش ها برای برقراری صلحی عادلانه و دائمی شد.

سوریه: برایستادگی در کنار فلسطین تاکید می‌کنیم

وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای با محکوم کردن جنایت رژیم صهیونیستی در نوار غزه بر ایستادگی در کنار ملت فلسطین تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است که چنین جنایت‌هایی تنها منجر به تقویت عزم و اراده ملت فلسطین برای تداوم مقاومت و مبارزه می‌شود.

وزارت خارجه سوریه همچنین بر لزوم توقف این جنایت‌ها و مجازات مقامات رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

قطر: تجاوز وحشیانه به غزه اقدامی در چارچوب جنایت‌های همیشگی اشغالگران در حق ملت فلسطین است

وزارت خارجه قطر روز سه‌شنبه تجاوز صهیونیست‌ها به نوار غزه را محکوم کرد و آن را قسمتی از جنایت‌های سریالی اشغالگران در حق ملت فلسطین برشمرد.

قطر بر موضع ثابت خود درباره فلسطین و حق قانونی ملت فلسطین در تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس تاکید کرد.

وزارت خارجه قطر همچنین خواستار تحرک جامعه جهانی برای حمایت از ملت فلسطین و مجبور کردن رژیم صهیونیستی به پایبندی به قوانین و قطعنامه‌های بین المللی شد.

الجزایر: ابراز نگرانی از ادامه عملیات‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی

وزارت خارجه الجزایر نیز در بیانیه‌ای نسبت به ادامه جنایت‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد و این جنایت‌ها را تجاوز آشکار به همه قوانین بین المللی دانست.

الجزایر بر پشتیبانی، همبستگی و ایستادگی کامل در کنار ملت فلسطین تاکید کرد و از جامعه جهانی و شورای امنیت خواست به تجاوزهای رژیم صهیونیستی به ملت فلسطین پایان دهند.

اتحادیه اروپا: نگرانی و ابراز تاسف

اتحادیه اروپا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد از دور جدید حملات اسرائیل به نوار غزه به شدت نگران هستیم.

در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است: به خاطر جانباختن شماری از غیر نظامیان بویژه کودکان در این حملات متاسفیم و خواستار پایبندی به قوانین بین المللی هستیم.

بامداد امروز (سه‌شنبه) هواپیماهای رژیم صهیونیستی به نوار غزه حمله کردند که در پی آن، ۱۳ فلسطینی از جمله سه فرمانده ارشد جنبش جهاد اسلامی، چند زن و کودک شهید شده و ۲۰ نفر دیگر زخمی شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۰۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    0 0
    چرا واکنش به عملیات ویژه اسرائیل می شود ولی روسیه متجاوز نمی شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس