کد خبر 1495226
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸
آخر هفته به کدام گالری‌های برویم؟

نمایشگاه‌هایی همچون «معلق»، «انتهای حضور»،   «بانگ مهرورزان»،   «سونات آبی» و «دایره رنگی»  پایان این هفته در نگارخانه‌ها و گالری‌های پایتخت میزبان علاقه‌مندان هستند.

به گزارش مشرق، نمایشگاه‌هایی همچون «معلق»، «انتهای حضور»، «بانگ مهرورزان»، «آن پنج نفر»، «آیرونی»، «سونات آبی»، «ماجراهای شگفت‌انگیز آن‌سوی تپه»، «بازیافت» و «دایره رنگی» پایان این هفته در نگارخانه‌ها و گالری‌های پایتخت میزبان علاقه‌مندان هستند که در این گزارش معرفی می‌شوند.

«معلق» در گالری شمیس

نمایشگاه گروهی مجسمه با عنوان «معلق» آثار جهانبخش امیربیگی، مصطفی محسنی، فخرالدین کاکاوند، سودا علوی، بهجو سالار محمدی، مهرانگیز شفیعی، فرزانه عبدلی، بهمن چگنی، فاطمه موسوی، فرهاد رضائی با گردآوری احسان گرمسیری ۱۲ خرداد ساعت ۱۶ در گالری شمیس به نشانی فرمانیه، بلوار اندرزگو، کوچه دانیالی، پلاک هشت افتتاح می‌شود و تا دوم تیر به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در این گالری دایر است.

نمایش «انتهای حضور» در صبا

نخستین نمایشگاه نوآوری و کارآفرینی هنر خراطی با عنوان «انتهای حضور» شامل ۲۵ اثر از آثار یاسر یامی هنرمند باسابقه و صاحب نام کشورمان همراه با ۲۵ اثر از ۱۵ هنرجو در قالب حجم، مجسمه و نقوش تزئینی ۱۱ خرداد ساعت ۱۴ در نگارخانه فرشچیان موسسه فرهنگی هنری صبا واقع در خیابان ولی‌عصر (عج)، نرسیده به تقاطع طالقانی افتتاح می‌شود و تا ۲۰ خرداد به جز ایام تعطیل از ساعت ۱۰ تا ۱۸ میزبان علاقه‌مندان است.

یاسر یامی از سال ۱۳۸۵ به تدریس هنر معرق و از سال ۱۳۹۳ به تدریس هنر خراطی اشتغال دارد که در طول این سال‌ها بیش از ۸۰۰ هنرجو را به بازار این هنر معرفی کرده است که بیشتر آنان در این کسب و کار به صورت مستقل، مشغول تولید و عرضه اثر و تدریس هستند. وی نمایشگاه‌های متعددی در کشورهای مختلف جهان از جمله اسپانیا، ایتالیا، آلمان، کره جنوبی، چین، ترکیه، تاجیکستان از آثار خود برگزار کرده است.

«بانگ مهرورزان» به نفع زلزله‌زدگان خوی

نمایشگاهی از آثار خوشنویسی و نقاشی‌خط با عنوان «بانگ مهرورزان» با هدف کمک به زلزله‌زدگان خوی با آثار هنرمندانی همچون غلامحسین امیرخانی، یدالله کابلی، علی شیرازی، رضا بنی‌رضی، احمد آریامنش، علی انصاری، حسن ریاحی، بهروز زیندشتی، مجتبی سبزه، علیرضا سعادتمند، جعفر سروی، محمدجواد شکوهی‌فر، علی اشرف صندوق آبادی، علی قربانی، علی گنجی، سیدمحسن میرحسینی، احمد محمدپور، سعید نقاشیان، نهم تا ۱۲ خرداد در باغ انجمن خوشنویسان، آرت سنتر به نشانی بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی برپاست.

«ماده و روح و وقت و خاطره» در گالری دلگشا

نمایشگاه گروهی اشکان زهرایی و مینا معصومی با عنوان «ماده و روح و وقت و خاطره» پنجم خرداد تا چهارم تیر به جز روزهای شنبه‌ و دوشنبه‌ از ساعت ۱۲ تا ۱۹ در گالری دلگشا به نشانی خیابان انقلاب، خیابان دوازدهم فروردین، کوچه نوروز، پلاک ۱۷ برپاست.

«آن پنج نفر» در خانه عکاسان ایران

نمایشگاه عکس «آن پنج نفر» شامل یکصد عکس در اندازه‌های ۱۰۰ در ۱۵۰ سانتی‌متر، ۱۰۰ در ۷۰ و ۵۰ در ۷۰ از پنج عکاس جوان در دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جنگ بوسنی به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر از یکم تا ۳۰ خرداد در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در گالری خانه عکاسان ایران، واقع در حوزه هنری انقلاب اسلامی، خیابان سمیه تقاطع خیابان حافظ، میزبان علاقمندان است.

«آن پنج نفر» روایت پنج عکاس جوان در دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جنگ بوسنی است و توسط شهیدمحسن چوبدار، شهیدابراهیم اصغرزاده، مرحوم قربان خلیلی، مرحومه مریم کاظم‌زاده و بهرام محمدی‌فرد عکاسی شده‌اند.

«حکایت رهایی» در گالری ابوالفضل عالی

نمایشگاه «حکایت رهایی» آثار نقاشی، طراحی و مجسمه مرحوم منقذ عبدالوهاب الشریده (ابوحیدر) هنرمند اسیر عراقی از ششم تا ۱۷ خرداد شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۹ در گالری ابوالفضل عالی به نشانی خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ، حوزه هنری انقلاب اسلامی برپاست. این نمایشگاه شامل ۲۵ طراحی و ۲۰ تابلوی نقاشی در ابعاد متفاوت است.

منقذ عبدالوهاب الشریده هنرمند عراقی و یکی از اسرای جنگ تحمیلی است که سال ۱۳۷۱ با فرمان مستقیم رهبر معظم انقلاب آزاد شد و آثار هنری متعددی را در ایران خلق کرد.

«شکوه بیداری» و «آیرونی» در اعتماد

نمایشگاه‌های «شکوه بیداری» از آثار محسن احمدوند و «آیرونی» از آثار علیرضا الهی پنجم تا ۳۰ خرداد به جز دوشنبه‌ها روزﻫﺎی هفته ۱۲ تا ۲۰ و ﺟﻤﻌﻪ‌ها ۱۵ تا ۲۰ در گالری اعتماد به نشانی میدان هفت تیر، مفتح جنوبی، بن بست شیرودی، پلاک ۲۵ برپاست. ‌

«لایه‌های ذهن» و «بیشتر از نَوَد درجه» در ریشه ۲۹

نمایشگاه انفرادی نقاشی از آثار رزیتا طاهری با عنوان «لایه‌های ذهن» پنجم تا ۳۰ خرداد به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۲۲ در گالری ریشه ۲۹ به نشانی خیابان الهیه، خیابان آقابزرگی، پلاک ۳۱ دایر است. همچنین چهارمین ویدئوآرت Mirror Box در این گالری، با عنوان «بیشتر از نَوَد درجه» با آثار رئوفه رستمی، ۲۹ اردیبهشت تا ۱۹ خرداد میزبان علاقه‌مندان است.

نقاشی‌های یعقوب امدادیان در هور

نمایشگاه نقاشی‌های یعقـوب امدادیان پنجم تا ۲۹ خرداد همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در نگارخانه هور به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، پلاک ۱۲ برپاست.

«سونات آبی» در گالری +٢

نمایشگاه انفرادی از آثار سروژ بارسقیان با عنوان «سونات آبی» پنجم تا ۲۶ خرداد به جز روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری +٢ به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک هشت، طبقه‌ دوم دایر است.

«بی واک» در عصر

نمایشگاه انفرادی عکس از آثار رها رشیدی‌پور با عنوان ‌ «بی واک» پنجم تا ۲۶ خرداد به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در گالری عصر به نشانی میرزای شیرازی شمالی، خیابان دلاویز، پلاک ۱۸ دایر است.

«سازه‌ی داخلی یک قلب» و «رستاخیز»

نمایشگاه‌های گروهی «سازه‌ی داخلی یک قلب» با آثاری از سوگل احدی، نازنین اهری‌پور، درسا بسیج، نجمه پاشایی، شیلا پیران، بی‌بی تبریزی، صراحی رفعتی، پانیذ سهرابی، کژال فخری، شیرین فخیم، سارا قدس، اوریا محمودی و آنیتا هاشمی مقدم و انفرادی مونا حسین‌زاده با عنوان «رستاخیز» پنجم تا ۲۶ خرداد به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۱۹ در مجموعه معاصر سو به نشانی خیابان نجات الهی (ویلا)، خیابان سمیه، خیابان پورموسی، پلاک ۳۰ دایر هستند.

«میزانسن» و «ماجراهای شگفت‌انگیز آن‌ سوی تپه»

نمایشگاه‌های انفرادی نقاشی آثار شهرزاد قاضی‌زاهدی با عنوان «میزانسن» و آثار محدثه طاهری با عنوان «ماجراهای شگفت‌انگیز آن‌سوی تپه» پنجم تا ۲۲ خرداد به جز شنبه‌ها روزهای عادی از ساعت ۱۴ تا ۱۹، روزهای تعطیل از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری نیان به نشانی میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، کوچه‌ تور، خیابان وفایی‌ ورمزآبادی، بن‌بست ابهری، پلاک پنج دایر است.

«در ستایش تکرار»

نمایشگاه انفرادی پریزاد جعفری با عنوان «در ستایش تکرار» پنجم تا ۱۹ خرداد از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری اِچ به نشانی خیابان شریعتی، روبه روی دولت، کوچه میرزا تاراج، پلاک ۱۰ دایر است.

«فست‌ فوروارد ۲» در ایرانشهر

نمایشگاه گروهی «فست‌فوروارد ۲» با آثار شهروز صدر، بهرام غنچه‌پور، مهدی شیراحمدی، نوید ظفر، فرشید داوودی، محمدرضا یزدی، رضا بهاروند، ساسان نصیری، شایا شهرستانی، مهسا کریمی‌زاده، سیامک فیلی‌زاده، سلمان خوشرو، محمد کیوان، حمید عربی پنجم تا ۱۹ خرداد به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۱۹، پنجشنبه ساعت ۱۶ تا ۱۸ و جمعه ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری ایرانشهر به نشانی خیابان کریم‌خان زند، خیابان شهید عضدی (آبان جنوبی)، خیابان سپند، پلاک ۱/۶۹ دایر است.

«بازیافت» در گالری شم

نمایشگاه انفرادی علی راحمی حقیقی با همکاری بابک حقی با عنوان «بازیافت» پنجم تا ۱۹ خرداد به جز پنجشنبه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری شم به نشانی میرداماد، میدان مادر، خیابان شهید سنجابی (بهروز سابق)، بن بست یکم، پلاک هشت، طبقه اول، واحد ۱۲ دایر است.

«وفور آب ندرت آب» و «سرچشمه ابدیت»

نمایشگاه‌های حجم از آثار تانیا اصل با عنوان ‌ «وفور آب ندرت آب» و نقاشی از آثار مریم ایمان با عنوان «سرچشمه ابدیت» پنجم تا ۱۹ خرداد از ساعت ۱۵ تا ۲۰ به جز شنبه‌ها در گالری ایوان به نشانی خیابان الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره یک برپا هستند.

«بیرون از خانه» در گالری جاوید

نمایشگاه گروهی مجسمه «بیرون از خانه» با آثاری از سرشین آتش افروز، مریم بهمنش، الهه حمیدی، سعیده رشیدی، مینا سراج، گلناز شایق، رعنا صنعتی، نرگس غلام دولابی، نگار کریمی، کیمیا گرامی‌نژاد، فاطمه محمدبیگی، بهناز نظاری با نمایشگاه‌گردانی مریم کوهستانی، پنجم تا ۱۹ خرداد همه روزه به جز یکشنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری جاوید به نشانی خیابان ولیعصر، ابتدای خیابان زرتشت غربی، خیابان یزدان، پلاک ۱۷، واحد یک دایر است.

«آرتیفکت»

‌نمایشگاه آنلاین عکس‌های مهران جهان‌نژاد با عنوان «آرتیفکت» پنجم تا ۱۸ خرداد در گالری شلمان میزبان علاقه‌مندان است.

در بخشی از توضیح جهان‌نژاد درباره این نمایشگاه آمده است: «عکاسی سیاه‌ وسفید همواره به ‌عنوان هنری برجسته شناخته شده است. این نوع عکاسی، با استفاده از تنظیمات نورپردازی و کنتراست، تصاویری را با احساس و عمق بیشتر از دیگر شاخه‌های عکاسی به وجود می‌آورد. به‌ عنوان یک علاقه‌مند به حوزه عکاسی سیاه‌ و سفید، همواره به دنبال فرصت‌های جدیدی برای نمایشگاه‌های خود بوده‌ام. در این نمایشگاه، قصد دارم تصاویری را به معرض نمایش بگذارم که با استفاده از روش‌های مختلف عکاسی سیاه‌ و سفید، به دست آورده‌ام.»

«دایره رنگی» در باغ موزه هنر ایرانی

نمایشگاه گروهی نقاشی «دایره رنگی» شامل ۱۸ اثر از نقاشان زن با نمایشگاه‌گردانی فلوریا سلطان‌محمدی پنجم تا ۱۶ خرداد از ساعت ۹ تا ۱۹ در باغ موزه هنر ایرانی به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، بالاتر از پارک وی، خیابان شهیدفیاضی (فرشته)، خیابان بوسنی هرزگوین، خیابان دکتر حسابی، پلاک ۳۰ برپاست.

«اثیری» در نگارخانه هوم

نمایشگاه انفرادی نقاشی از آثار مجتبی حجازی، پنجم تا ۱۳ خرداد همه روزه به جز چهارشنبه‌ها ساعت ۱۸ تا ۲۰ و جمعه‌ها ۱۶ تا ۲۰ در نگارخانه هوم به نشانی خیابان قائم مقام فراهانی، خیابان چهارم، شماره ۲، طبقه اول دایر است.

«کارتون موزه و معلولیت» در خانه کاریکاتور ایران

نمایشگاه «موزه و معلولیت» به مناسبت هشتمین سالروز موزه و معلولیت همزمان با روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی سوم تا ۳۱ خرداد در خانه کاریکاتور ایران به نشانی خیابان دکتر شریعتی، تقاطع اتوبان شهید همت، خیابان داود گل نبی غربی، بعداز میدان احمدی روشن(کتابی) پلاک ۴۴ برپاست. آثار این نمایشگاه منتخبی از آثار راه یافته به نمایشگاه سومین جشنواره پاراتور است که به همت انجمن فرهنگی، ورزشی و گردشگری معلولان پارس، معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی و خانه کاریکاتور ایران به سامان رسیده است.

کارت پستال‌های اصفهان در موزه عکسخانه شهر

نمایشگاه صدسال کارت پستال‌های اصفهان به روایت حامد قصری با عنوان «برسد به دست اصفهان» به مناسبت روز جهانی موزه، ۲۷ اردیبهشت تا ۲۵ خرداد شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۷ و پنجشنبه از ساعت ۹ تا ۱۳ در موزه عکسخانه شهر به نشانی میدان هفتم تیر، میدان بهار شیراز، پارک بهارشیراز دایر است.

«یادداشت‌های تصویری» در راه ابریشم

نمایشگاه عکس‌های بهمن جلالی با عنوان «یادداشت‌های تصویری» ۲۹ اردیبهشت تا ۳۰ خرداد به جز دوشنبه‌ها و تعطیلات رسمی از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری راه ابریشم به نشانی بلوار کشاورز، بین وصال شیرازی و قدس، ساختمان تکنو آجر، پلاک ۲۱۰ برپاست.

‌ «یادآوری چیزهای حال»

نمایشگاهی از دفتر معماری اِی‌اِس‌اِی با عنوان «یادآوری چیزهای حال» ۲۹ اردیبهشت تا ۲۹ خرداد یکشنبه تا جمعه از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در بنیاد پژمان: کارخانه آرگو به نشانی میدان فردوسی، خیابان تقوی، کوچه بهداشت، پلاک ۶ دایر است.

در بیانیه این رویداد به قلم احمدرضا شریکر موسس اِی‌اِس‌اِی آمده است: «بسیاری از معماری‌ها گرامی‌داشت محصول نهایی هستند. با این نمایشگاه، ما امیدواریم پرده را برداریم و فرآیند، شروع‌های نادرست، مسیرهای مسدودشده و تصادفات خوشبختانه که معمولاً توسط عموم دیده نمی‌شوند، شفاف شوند.»

«تهران ۱۴۰۰» در گالری پردیس ملت

نمایشگاه نقاشی‌های گلنار دشتی با عنوان «تهران ۱۴۰۰» ۲۹ اردیبهشت تا ۱۹ خرداد همه روزه از ساعت ۱۱ تا ۱۹ و روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در گالری پردیس ملت به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، ابتدای بزرگراه هاشمی رفسنجانی (نیایش)، روبه روی بزرگراه کردستان، طبقه منفی ۲ میزبان علاقه‌مندان است.

«خاطرات وارونه» در گالری شیدایی

نمایشگاه انفرادی آثار نقاشی آربی کشیشیان با عنوان «خاطرات وارونه» ۲۹ اردیبهشت تا ۱۹ خرداد یکشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۵ تا ۱۹:۳۰ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری شیدایی به نشانی میدان هفتم تیر، خیابان بهار شیراز، میدان بهارشیراز، روبه روی موزه عکسخانه شهر، پلاک ۱۴۹، واحد یک برپاست. گالری روزهای شنبه تعطیل است. نمایش آنلاین در وبسایت گالری شیدایی به نشانی www.sheydaeigallery.com امکانپذیر است.

«چشم‌انداز» در مدار موازی

نمایشی گروهی «چشم‌انداز» با آثاری از یوشا بشیر، هما دلورای، هدی کاشیها، علی میرعظیمی، جاکوپو پاگین و علی‌اکبر صادقی ۲۲ اردیبهشت تا ۲۶ خرداد از ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری مدار موازی به نشانی خیابان حافظ، نرسیده به خیابان انقلاب، نبش بامشاد، پلاک ۴۰۹ دایر است. گالری شنبه‌ها و یکشنبه‌ها تعطیل است.

«قصه‌ی راه‌آهن: فصل وقت‌کشی»

نمایشگاه انفرادی سورنا پتگر با عنوان «قصه‌ی راه‌آهن: فصل وقت‌کشی» ۲۲ اردیبهشت تا ۲۲ خرداد به جز شنبه‌ها و دوشنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۱۹ در گالری دلگشا به نشانی خیابان انقلاب، خیابان دوازدهم فروردین، کوچه نوروز، پلاک ۱۷ برپاست.

«هایپر رئالیسم» و «ردپا» در موزه هنرهای معاصر تهران

نمایشگاه‌های «هایپر رئالیسم: از تصویر تا واقعیت» مروری بر آثار پست مدرن گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران با نمایشگاه‌گردانی جمال عرب‌زاده نمایش ۳۳ اثر و «ردپا: درنگی بر مراوده هنرمند و جهان پیرامون» نمایش گزیده‌ای از آثار ایرانی و خارجی گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران؛ ۲۹ اثر خارجی و ۵۴ اثر ایرانی، ۱۱ اردیبهشت تا چهارم تیر در موزه هنرهای معاصر تهران به نشانی خیابان کارگر شمالی، جنب بوستان لاله دایر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس