کد خبر 1495296
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۰
باارزش‌ترین باشگاه فوتبال جهان کدام است؟

فوربس گزارش سالانه ۳۰ باشگاه ورزشی ارزشمند را تهیه کرده و رئال مادرید همچنان در صدر است.

به گزارش مشرق، فوربس فهرست سالانه ۳۰ باشگاه ورزشی با ارزش جهان را تهیه کرده است. رئال مادرید همچنان در صدر جدول قرار دارد و پاری‌سن‌ژرمن سریع‌ترین رشد را در بین باشگاه‌ها دارد و تنها با گلدن استیت وریرز در بین سازمان‌های ورزشی سراسر جهان برابری می‌کند.

فوربس در مورد سپیدپوش‌ها اشاره می‌کند که دو تیم اکنون حداقل ۶ میلیارد دلار ارزش دارند. رئال مادرید با ارزش ۶٫۰۷ میلیارد دلار در رتبه اول قرار دارد که ۱۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

در این گزارش آمده است: «تیم اسپانیایی به پنج فینال از ۹ فینال پر سود اخیر لیگ قهرمانان رسیده و همه آنها را برده است. رئال مادرید همچنین نزدیک به ۴۰۰ میلیون دلار از پروژه «خیابان ششم و افسانه‌ها» به عنوان بخشی از قرارداد ۲۰ ساله برای افزایش درآمد در استادیوم سانتیاگو برنابئو دریافت کرده است.»

۳۰ تیم باارزش فوتبال جهان به طور متوسط ۲٫۱۷ میلیارد دلار ارزش دارند. یک سال پیش، ارزش ۲۰ تیم برتر به طور میانگین ۲٫۵۳ میلیارد دلار بود. در مقابل، ۲۰ تیم برتر امسال دارای ارزش متوسط ۲٫۸۹ میلیارد دلار هستند که ۱۴ درصد افزایش یافته است.

باارزش‌ترین باشگاه فوتبال جهان کدام است؟

باید توجه داشت که بر اساس فوربس، این ارزش‌ها ناشی از درآمدها نبودند، که تنها ۲٫۵ درصد افزایش یافت و به طور متوسط به ۴۹۶ میلیون دلار برای هر تیم رسید، بلکه بیشتر توسط سرمایه متعدد (ارزش شرکت تقسیم بر درآمد) که خریداران برای تیم‌ها پرداخت می‌کنند، تعیین شد.

فوربس خاطرنشان می‌کند که منچستریونایتد به زودی با قیمتی در حدود ۶ میلیارد دلار فروخته می‌شود که ۷٫۷ برابر درآمد آنها است.

در مورد پاری‌سن‌ژرمن که در بین ۱۰ تیم برتر باقی مانده و به رده هفتم صعود کرده، فوربس خاطرنشان می‌کند که به احتمال زیاد به زودی از طریق فروش سهام اقلیت پول به دست خواهد آورد که ارزش این تیم را به بیش از ۴ میلیارد دلار خواهد رساند، که حدود ۵٫۷ برابر درآمد آن است.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    1 1
    درود بر اسپانیا که حلوی پسرعموهای رانتی قدعلم کرده
  • Omid IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    0 0
    پرسپولیس اریایی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس