زیر و بم ماجرای ارز از زبان فرزین/ نرخ دلار آزاد را قبول نداریم

کارشناس اقتصادی معتقد است دیدار رئیس کل بانک مرکزی کشورمان با رئیس صندوق بین المللی پول رویداد بزرگ و کم سابقه‌ای در این عرصه بود.

به گزارش مشرق، «سید عزیز آرمن» استاد دانشکده اقتصاد در خصوص دیدار «محمدرضا فرزین» رئیس کل بانک مرکزی با رئیس صندوق بین المللی پول در واشنگتن و همچنین امکان دسترسی سریع به ۶.۷ میلیارد دلار از منابع موجود ایران در این صندوق، گفت: هر خبر مثبتی در این خصوص با توجه به شرایط کنونی ما اتفاقی بزرگ، اثرگذار و آرامش بخش است. به ویژه تاثیر آن بر روابط اقتصادی، سیاسی و تجاری ما در عرصه بین‌المللی و حتی بازار و کسب و کارهای داخلی که می‌تواند امیدواری زیادی را در این بخش ایجاد کند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر می‌توان این دیدار را در گسترش روابط مسئولان کشورمان با مقامات و مجامع بین‌المللی بزرگ دنیا و همچنین آرام و باثبات شدن شرایط در اقتصاد ایران بسیار تاثیرگذار خواند. این رویداد کم‌سابقه را به نوعی می‌توان فتح الباب آغاز دیدارهای رسمی مسئولان بلند پایه ایران و با همتایان خود در عرصه بین‌المللی در آینده دانست.

این استاد اقتصاد به دسترسی سریع به ۶.۷ میلیارد دلار از منابع موجود ایران در صندوق بین‌المللی پول اشاره کرد و گفت: هر چند این مبلغ در مقایسه با دارایی ما در خارج از کشور، مبلغ زیادی نیست، ولی اصل موضوع بسیار ارزشمند و امیدوارکننده است.

وی تاکید کرد: بی‌تردید این دیدارهای مهم و تاریخی اگر استمرار داشته باشد موج مثبتی را در اقتصاد ایران به وجود خواهد آورد و زمینه ساز روابط بعدی ما در عرصه بین‌المللی خواهد بود. همچنین این دیدار افق مثبت و روشنی برای کارگزاران و فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران تلقی می‌شود که با وجود نوسانات نرخ ارز و تورم، نیاز به اطمینان و آرامش بیشتری در بازار دارند.

آرمن در پایان گفت: برای تحلیل سفر رئیس کل بانک مرکزی کشورمان به واشنگتن و دیدارهای او با مقامات صندوق بین‌المللی پول باید منتظر جزئیات بیشتر باشیم تا بتوانیم این اتفاق امیدبخش را به خوبی ارزیابی کنیم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    0 0
    ایکاش می توانستیم از صحبت ها یی که بین فرزین و صندوق پول رد و بدل می شود آگاه بشویم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس