کد خبر 1495710
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵
کشتی فرنگی ایران به اوج قله رسیده است

سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی گفت: کشتی فرنگی یک ماشین در حال حرکت بوده که امروز به اوج قله رسیده است.

به گزارش مشرق، علی اشکانی در گفت‌وگویی در خصوص عملکرد ملی پوشان فرنگی در مسابقات رنکینگ دار قرقیزستان اظهار داشت: اول از همه ازکشتی‌گیران و مربیان تیم به نوبه خودم تشکر می‌کنم و تبریک و خسته نباشید به آنها می‌گویم. به عملکرد ۱۰ سال گذشته تیم ملی کشتی فرنگی که نگاه کنیم می بینیم این رشته صعودی بوده و به نظر من راه خودش را پیدا کرده است. هرچند در این مسیر نوساناتی هم داشته اما مانند یک ماشین در حال حرکت بوده و به نوعی امروز به اوج قله رسیده است و باید از آن نگهداری کنیم.

وی افزود: در این میان هم تنها سکان داران این تیم هستند که گاهی تغییر می‌کنند و با حضور خود به تیم ملی نظم می‌دهند. محتوای تیم ملی تغییری نمی‌کند و تنها باید نظمی را به وجود بیاورند تا بتوانیم شاهد موفقیت‌های ملی پوشان باشیم.

اشکانی عنوان کرد: در ادامه هم از کادر فنی تیم ملی تنها یک در خواست داریم که از همین امروز به فکر جایگزین کشتی‌گیران اوزانی که فکر می‌کنند بعد از المپیک پاریس دیگر شرایط سنی برای ادامه راه را ندارند باشند.

وی ادامه داد: این روند باید به گونه ای باشد که سیر صعودی کشتی فرنگی ادامه دار باشد و قطع نشود. درواقع اگر برنامه‌ریزی درست باشد دیگر دچار فراز و نشیب‌های زیادی نمی‌شویم که بخواهیم بار دیگر تلاش کنیم تا به اوج برسیم. در حال حاضر شرایط کشتی فرنگی نشان می‌دهد که از آزاد جلو زده است. به جرأت می توانم بگویم امروز شرایط برای کشتی فرنگی فرق می‌کند چرا که زمانی که جوان بودم خودم در تیم ملی حضور داشتم با توجه به سابقه و پشتوانه‌ای که کشتی آزاد داشت آنها از ما جلوتر بودند. آن زمان هم استارت تغییرات را من و حسن رنگرز و دیگر کشتی گیران و مربیانی که بدون هیچ ادعایی آمدند و کار کردند، زدیم. به نوعی همدلی در بین جامعه فرنگی درکشور باعث شد که امروز کشتی فرنگی به این جایگاهی که دارد برسد.

سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی در خصوص شکست‌های محمدرضا گرایی از مسابقات جهانی گذشته تا به مسابقات رنکینگ دار قرقیزستان گفت: ببینید در خصوص برادران گرایی اگر بخواهم صحبت کنم باید بگویم که دایره اجرای فن برای این ۲ برادر مخصوصا در فنون پرتابی که امتیاز بیشتری هم دارند بزرگ است. اما محمدرضا گرایی بحثش متفاوت است، ۵۰ کشتی اخیر او را اگر نگاه کنیم می‌بینیم کشتی نبوده است که نتیجه آن مساوی (برنده) یا با یک امتیاز اختلاف برنده یا بازنده باشد. محمدرضا گرایی از نظر بحث روانی عقب افتاده است و در کشتی‌های اخیر او می‌بینیم که وقتی نتیجه کشتی را عقب می‌افتد دایره فنون او محدود شده و وقتی نمی‌تواند اجرای فن داشته باشد بهم می‌ریزد. محمدرضا گرایی در حال حاضر باید در بحث روحی و روانی جدی گرفته شود و مسئولان و کادر فنی از متخصصین این حوزه کمک بگیرند تا بتوانند نه تنها محمدرضا گرایی بلکه همه کشتی گیران را از نظر روانی آماده کنند.

اشکانی در ادامه تصریح کرد: گرایی دارنده طلای المپیک است و مطمئن هستم که اگر توجه شود او باز هم می تواند خوش رنگترین مدال المپیک پاریس را برای ایران به دست آورد. اینکه بخواهیم بگوییم بدنش آماده نبوده و از نظر تکنیکی دچار مشکل است نه اصلا چنین چیزی وجود ندارد. کادر فنی تیم ملی این هوش و ذکاوت را دارد که بتواند محمدرضا گرایی را با صحبت کردن و فرصت دادن به وی به روزهای طلایی خود بازگرداند.

وی درباره حذف زود هنگام ناصر علیزاده هم عنوان کرد: در مجموع عملکرد تیم ملی خوب بود و کادر فنی تمام تلاش خود را می‌کند تا بتواند ناصر علیزاده را در وزن ۸۷ کیلوگرم احیا کند. در کشتی بعضی از موارد وجود دارد که باید باهم توازن داشته باشد از کاهش وزن و توانایی بدن کشتی‌گیر گرفته تا قابلیت های فنی که باید در نظر کادرفنی باشد. به همین دلیل هم گاهی پازل بهم می‌ریزد. در رقابت‌های آسیایی همیشه در سنگین وزن‌ها جزو نفرات برتر بودیم اما در مسابقات بین المللی می بینیم که در برخی اوزان دچار مشکل می‌شویم. این موضوع هم بایک برنامه ریزی و بازنگری قابل حل است و امیدوارم تیم ملی در ادامه راه موفق باشد و نتایج بهتری کسب کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس