کد خبر 1495824
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹
قیمت‌ها در بازار ارز دیجیتال یکشنبه هشت آبان؛ جهش ۱۳۲ درصد دوج‌کوین در یک هفته

رئیس پلیس فتای پایتخت از کشف پرونده و دستگیری مجرمین سایبری که با ترفند خرید و فروش ارز دیجیتال از تعدادی از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ داود معظمی گودرزی؛ رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار کرد: با مراجعه یکی از شهروندان به این پلیس مبنی بر کلاهبرداری از وی تحت عنوان خرید و فروش ارز دیجیتال، موضوع در دستور کار پلیس فتا پایتخت قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود عنوان داشت در شبکه اجتماعی اینستاگرام با دو نفر که مدعی بودند بازار ارزهای دیجیتال دست آنهاست و سودهای کلانی در ازای سرمایه گذاری در این زمینه پرداخت می‌کنند، آشنا شدم و مدت کوتاهی با آن‌ها در ارتباط بودم و پس از جلب اعتمادم مبلغ ۲ میلیارد ریال جهت سرمایه‌گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال برایشان واریز کردم و بعد از واریز وجه دیگر پاسخی دریافت نکردم و متوجه کلاهبرداری شدم.

معظمی گودرزی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ پس از بررسی‌های همه جانبه، و تلاش بی‌وقفه برای شناسایی مجرمین با انجام اقدامات تخصصی و پلیسی اطلاعاتی از این شیادان به دست آوردند که با بهره‌گیری از عملیات مهندسی اجتماعی و اقدامات فنی پلیسی، کلاهبرداران دیجیتالی که دو برادر بودند شناسایی شدند.

رئیس پلیس فتا پایتخت اظهار کرد: با به دست آمدن هویت متهمین و پس از تشریفات قضایی، تیم عملیات این پلیس مجرمین را در یکی از محله‌های شمالی تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

این مقام سایبری با بیان اینکه طی بررسی پرونده بیش از ۱۷ نفر به شکات پرونده اضافه شدند، عنوان کرد: متهمین پس از انتقال به پلیس فتا و مواجهه با شکات به جرم خود اقرار کرده و اظهار داشتند با هویتی جعلی و جلب اعتماد شکات با وعده واهی سود بسیار بالا حدود ۱۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده اند.

وی افزود: ساده‌ترین و مؤثرترین راه برای مقابله با اقدامات مجرمانه مجرمین سایبری، افزایش سطح آگاهی کاربران نسبت به موضوعات مختلف فضای مجازی بوده و این مهم جز بااحساس مسئولیت و برنامه‌ریزی و صرف زمان کافی محقق نمی‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس