.

بوریس پیستوریوس وزیر دفاع آلمان در واکنش به انتشار گزارشی در مورد جذب خلبانان سابق آلمانی توسط چین، خواستار توقف این اقدام از سوی پکن شد.

به گزارش مشرق از خبرگزاری رویترز، پیستوریوس امروز شنبه از چین خواست تا به خدمت گرفتن خلبان‌های سابق ارتش آلمان برای آموزش دادن به نیروهای خود را متوقف کند.

وزیر دفاع آلمان پس از دیدار با همتای چینی خود در نشست شانگری‌لا در سنگاپور به خبرنگاران گفت: من به صراحت گفتم که انتظار دارم این سیاست فورا متوقف شود.

وی افزود که وزیر دفاع چین استخدام خلبان‌های سابق ارتش آلمان را رد نکرده بلکه اهمیت آن را پایین آورده است.

مجله اشپیگل دیروز گزارش داد که خلبان‌های سابق آلمانی چندین سال است خلبان‌های نظامی چین را آموزش می‌دهند.

به نوشته اشپیگل، مقام‌های امنیتی آلمان خیلی محتمل می‌دانند که خلبان‌ها دانش تخصصی نظامی خود از جمله تاکتیک‌های عملیاتی مخفی نیروهای آلمان و ناتو را منتقل می‌کنند.

این نشریه به نقل از مقام‌های امنیتی مدعی شد که آنها ممکن است سناریوهای حمله که می‌تواند برای حمله چین به تایوان سودمند باشد، را انتقال دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نکونام IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    0 0
    چقدر وحشت اور هست . ولی اینهمه منافق و معاند و تجزیه طلب ضد ایرانی و روسی و چینی را خودشان جا میدهند و اموزش میدهند و حتی کمک هم میکنند و حمایت هم میکنند . چیزی بدب نیست . واقعا غرب وحشی و نازیسم و فاشیسم هنوز فعال هست
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    7 0
    عزیزم قرار نیست که فقط یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش و اروپایی‌های نوکرشون افراد متخصص کشورهای دیگه رو جذب کنن که!! الان دیگه چین هم پولدار شده میتونه متخصص جذب کنه، اگر هم ناراحتین آبو بریزین همونجا که میسوزه!!!!
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    0 0
    ساعت خواب!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس