صدراعظم آلمان ارسال ۱۸ تانک لئوپارد به اوکراین را تائید کرد

صدراعظم آلمان تایید کرد که اوکراین تا کنون ۱۸ تانک لئوپارد ۲A۶ دریافت کرده است.

به گزارش مشرق، «اولاف شولز»، صدراعظم آلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از گفتگو با مارک روته، نخست وزیر هلند، گفت: نیروهای مسلح اوکراین ۱۸ تانک لئوپارد ۲A۶ ساخت آلمان را دریافت کردند.

شولز در پاسخ به سوالی گفت: ما تانک‌ها را همانطور که اعلام شد تحویل داده‌ایم.

به این ترتیب، صدراعظم آلمان گزارش اشپیگل را تأیید کرد که آلمان ۱۸ تانک لئوپارد ۲A۶ را به کیف تحویل داده است.

پیشتر نشریه اشپیگل آلمان به نقل از منابع آگاه، اعلام کرده بود که این کشور ۱۸ دستگاه تانک «لئوپارد ۲» را به ارتش اوکراین تحویل داده است.

به نوشته این نشریه، دولت آلمان حدود ۲ ماه پس از تصمیم مقامات این کشور مبنی بر تأمین تانک برای کی‌یف، حالا آنها را به اوکراین تحویل داده است. این تانک‌ها آخر هفته گذشته برلین را به مقصد کی‌یف ترک کرده و حالا از مرز اوکراین گذشته است.

همچنین به نوشته اشپیگل، حدود ۴۰ دستگاه خودروی زرهی نفربر «ماردِر» نیز به مناطق جنگی رسیده‌اند. این نشریه مدعی است که دولت برلین به دلایل امنیتی، مسیر دقیق ارسال سلاح و تجهیزات به اوکراین را سِری نگه داشته است.

آلمان در ابتدا به اوکراین وعده داده بود تا ۱۴ دستگاه تانک «لئوپارد/ Leopard ۲A۶» برای این کشور ارسال کند.

از سوی دیگر، سرپرست وزارت دفاع دانمارک زمان تحویل تانک‌های لئوپارد به اوکراین که در راستای جنگ افروزی غرب در این کشور صورت می‌گیرد، را اعلام کرد. «ترولز لوند پولسن» سرپرست وزارت دفاع دانمارک اعلام کرد که اولین محموله از تانک‌های لئوپارد ۱ از کشورهای دانمارک، آلمان و هلند در اوایل ماه مه به ارتش اوکراین تحویل داده می‌شود.

این مقام وزارت دفاع دانمارک در تشریح رویکرد جنگ افروزانه کشورش در اوکراین تاکید کرد: می‌توانیم انتظار داشته باشیم که ۸۰ تا ۹۰ تانک را در طول سال ۲۰۲۳ تحویل اوکراین دهیم.

به گفته این مقام دانمارکی، تحویل این نوع تانک‌ها به اوکراین به طور مداوم خواهد بود، زیرا سربازان اوکراینی باید در زمینه استفاده از این تانک‌ها آموزش ببینند.

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌اند. از سوی دیگر «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ali IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
    1 3
    امریکا و غرب با سیاست غلط و کثیفشان باعث تباهی و اوارگی میلیونها انسان و بدبختی ملیونها خانواده در سرتاسر جهان شده است
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
    5 0
    18 تانک برای منطقه وسیع جنگی اوکراین چکاری میکنه اخه اوکراین لااقل به 300 تانک المانی نیاز داره
    • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
      0 0
      حرص نخور. ۳۰۰ تا و ۱۸ تا فرقی ندلره. خوراک یک روز شاهده. نئونازی های زلنسکی فقط فرغون سواری بلدند.خخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس