کد خبر 1481474
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۵
شکست تانک‌های آلمانی «لئوپارد» در اوکراین

تحلیلگران نظامی می‌گویند که ارتش اوکراین دراستفاده از تانک‌های آلمانی لئوپارد، به دلیل کیفیت پایین تدارکات، با مشکلاتی مواجه شده است.

به گزارش مشرق، در حالیکه غرب سیل ارسال سلاح و مهمات را به اوکراین برای مقابله با ارتش روسیه شروع کرده، تحلیلگران نظامی از «کیفیت پایین تجهیزات نظامی» غرب به اوکراین خبر می‌دهند.

وبگاه «پراودا» روز دوشنبه نوشت که مشکل اوکراین کیفیت پایین تجهیزات و ناتوانی نظامیان اوکراینی در استفاده از آن‌هاست. «ویکتور بارانتس» تحلیلگر نظامی گفت: «ارتش اوکراین در استفاده مناسب از تانک‌های "لئوپارد" آلمانی به دلیل کیفیت پایین تدارکات با مشکلاتی مواجه شده است.»

بر اساس این گزارش، تانک‌های لئوپارد آلمان در اوکراین به طرز وحشتناکی شکست می‌خورند. گزارش شده که تانک‌های لئوپارد آلمانی دریافتی توسط اوکراین حتی قبل از اینکه بتوانند علیه نیروهای مسلح روسیه در نبرد مورد استفاده قرار گیرند از کار افتاده‌اند.

این کارشناس نظامی گفت، تسلیحاتی که غرب به اوکراین می‌فرستد در بهترین وضعیت خود قرار ندارد. وی افزود که غرب می‌خواهد در وهله اول از شر تجهیزات و سلاح‌های قدیمی خلاص شود.

بارانتس گفت: «غربی‌ها سلاح ها را بدون بازرسی و بررسی‌های مناسب به اوکراین تحویل می‌دهند. آنها همچنین سلاح‌هایی را که سال‌ها در انبارها بدون استفاده نگه داشته شده یا تعمیر شده‌اند را به اوکراین تحویل می‌دهند.»

بارانتس افزود، بسیاری از این سلاح‌ها الزامات جنگ امروزی را برآورده نمی‌کنند.

این گزارش حاکیست، وزیر دفاع آلمان پیش از این گفته بود که برلین بیش از یکصد تانک لئوپارد ۱ به ارتش اوکراین تحویل خواهد داد. ارسال تانکهای آلمانی به اوکراین پس از ماهها بحث و مشاجره میان کشورهای غربی صورت می‌گیرد. آلمان از ابتدای جنگ تا کنون با ارسال این تانکها به اوکراین مخالفت کرده بود.

وزیر دفاع اوکراین نیز پیشتر اعلام کرده بود که ارتش کشورش برای مقابله با روسیه در شرایط کنونی به یک میلیون قطعه مهمات فوری نیاز دارد. وی در ادامه تاکید کرد که اولویت اول خواسته ما از متحدان اروپایی مهمات و سیستمهای دفاع هوایی است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 2
  • سید IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    24 3
    وقتی مردم تحمیق شوند و در انتخابات بدون دقت یک دلقک یا مزدور و دلباخته غرب را برگزینند تا دل کدخدا را به دست آورند تبعاتش سال ها گریبا مُلک و ملت را این چنین خواهد گرفت!!!
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    5 1
    در مقابل تانك هاي از رده خارج تي 62 روسي كه از سر ناچاري به جبهه ها ارسال شده اند قطعا موثرتر و بهتر است.
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    0 0
    مستقلین جهان شب و روز
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    16 0
    شاهد نوسازی ناوگان و تجهیزات برخی کشورهای غربی از جیب مردم اوکراین هستیم.
  • پرهام IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    8 0
    تجهیزات غربی وارد اوکراین شدند در مرحله اول غربی ها سعی میکنند این تجهیزات وارد میدان نبرد نشوند و طرح یک صلح واتش بس فوری را میریزند و بعدا این اتش بس یا صلح رو به اسم ترس روسیه از تانک های غربی قالب میکنند
  • ساس IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    7 6
    اخبار فیک و تقلبی برای تضعیف برنامه ریزی روسیه منتشر میکنند شما هم ناشیانه دنبالش را میگیری
    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
      9 3
      توهم خود زیاد دانی خوب نیست اخرش سر توالت شستن اروپا در میاری ها خیلیا ها مثل تو بودن تحصیلی رفتن اروپا الان مشغول توالت شستن شدن
  • محمد IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    6 31
    مشرق ميشه بگي حمله صدام به ايران با حمله روسيه به اوكراين كه هر دو باعث كشته و زخمي و آوارگي ميليونها انسان بي گناه و زنان و كودكان شد چه فرقي با هم دارن
    • آریا IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      0 0
      چطوره این رو اول از آمریکا و اروپا بپرسی که آلمان به صدام سلاح شیمیایی ، آمریکا با کمکهای نظامی و اطلاعات ماهواره ای و زدن کشتیهای ما و فرانسه با میراژ و موشک اگزوست و هواپیمای سوپر اتاندارد و ... کمک می کردن ...!!!
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    1 0
    اگر این خبر برای فریب روس ها طراحی نشده باشد و از پایه دروغ نباشد ، بکار گیری از تانک نیاز به اموزش های حفظ و نگهداری زیادی دارد که اکراینی ها این وقت را ندارند ضمن انکه المان و دیگر کشورها تانک هایی که چندین سال فریز شده بوده را در اختیار اکراین قرار داده اند و تا انکه این وسایل عملیاتی شوند خیلی کار دارد .
  • US ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    2 11
    هرروز یه خبر علیه اوکراین داره
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    17 0
    سقوط غرب در زمینه نظامی، اقتصادی، خانواده و فرهنگی و ... و منفور مردم شدند. قبلاها رسانه فقط هالیوود و ... بود. الان هرکی دستش یه رسانه است و دیگه مستند و واقعی به واقعیت ها متصل هست، نه با صحنه سازی و نور-صدا-تصویر هالیوودی.
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    16 0
    سقوط غرب در زمینه نظامی، اقتصادی، خانواده و فرهنگی و ... و منفور مردم شدند. قبلاها رسانه فقط هالیوود و ... بود. الان هرکی دستش یه رسانه است و دیگه خودشون مستند و واقعی به جهان و واقعیت ها متصل هستند، نه با صحنه سازی و نور-صدا-تصویر هالیوودی. هنوز مونده تا غرب کامل از خواب بیدار شه که دورانش تموم شده، منفور جهان شده و روو به سقوطه...
  • عمیر IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    2 2
    بهت اعتماد ندارم
  • مسعود دیپلمات IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    14 0
    جنگ دول غربی با روسیه در اوکراین در حقیقت شبیه یک بازی کامپیوتری در فضای واقعی است که بدینوسیله طرفین نبرد قابلیت های خود را در صحنه واقعی برخ یکدیگر می کشند(البته بصورت محدود) و از طرف دیگر تجهیزات فرسوده خود را به مصرف می رسانند تا کارخانه های تسلیحات هم بیکار نشوند! لذا این جنگ تا تمام شدن کلیه تسلیحات فرسوده ادامه دارد. در این میان فقط مردم بدبخت اوکراین هستند که دارند ضرر می کنند.
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    2 4
    مرگ بر روسیه و آمریکا
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
    1 23
    تجهیزات قدیمی غرب از کل تجهیزات مدرن روسیه و کشورهای جهان سومی چندین برابر پیشرفته هستن
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    1 0
    همین روس تو جنگ ایران و عراق چقدر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس