کد خبر 1482142
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶
دانمارک و هلند 14 تانک «لئوپارد 2» به اوکراین می‌دهند

دانمارک و هلند در بیانیه‌ای مشترک گفتند احتمال می‌رود ۱۴ تانک لئوپارد ۲ در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به اوکراین تحویل دهند.

به گزارش مشرق، دانمارک و هلند پنجشنبه (۲۰ آوریل) اعلام کردند دو کشور به طور مشترک ۱۴ تانک لئوپارد-۲ به اوکراین اهدا خواهند کرد.

به گزارش رویترز، این دو کشور اروپایی در بیانیه‌ای مشترک افزودند انتظار می‌رود تانک‌های لئوپارد که از طرف ثالث خریداری و تعمیر می‌شوند، در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ تحویل اوکراین داده شود.

سرپرست وزارت دفاع دانمارک گفت: به امید یک اروپای صلح‌آمیز و امن، کاملاً حیاتی است که ما اوکراینی‌ها را در جنگ تنها نگذاریم.

در ماه فوریه، دانمارک، آلمان و هلند اعلام کردند به دنبال جمع‌آوری منابع خود برای احیای دست‌کم ۱۰۰ تانک لئوپارد-۱ از ذخایر صنعت به منظور ارائه به اوکراین در امسال و سال آینده هستند.

پیش‌تر یک مقام ارشد دفاعی روسیه گفت این کشور، گروه‌های «نابودگر تانک» را برای مقابله با جنگ‌افزارهای زرهی مدرنی که حامیان غربی کی‌یف در اختیار آن قرار داده‌اند، تشکیل می‌دهد.

اوکراین از ماه‌ها پیش برای مقاومت در برابر نیروهای روسیه و عقب‌راندن آن‌ها خواستار دریافت تسلیحات سنگین بیشتر از جمله تانک‌های پیشرفته تهاجمی و هواپیماهای جنگنده از کشورهای غربی شده است.

پس از آنکه متحدان غربی اوکراین در ادامه روند تشدید ارسال کمک‌های نظامی سنگین برای کی‌یف، به آلمان برای موافقت با ارسال تانک‌های آلمانی لئوپارد فشار آوردند، سرانجام این کشور در ابتدای سال ۲۰۲۳ با این موضوع موافقت کرد.

آلمان مدت‌ها از موافقت با ارسال این تانک‌ها برای اوکراین امتناع کرده و ارسال آن را به اقدام متقابل آمریکا در ارسال تانک‌های آبرامز برای کی‌یف مشروط کرده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
    1 1
    روسیه باید تکلیف شرق رود دنیپر را با اعلام بسیج 300 هزار نفری دیگری باید حل و فصل نماید قبل از پایان تابستان گروه 300 هزار نفری سال پیش از محور خارکف و گروه 300 هزار نفری جدید از محور چرنیهوف و شمال کیف
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
    1 2
    روسیه برای ادامه جنگ سالانه به 30 هزار پهباد ایرانی شاهد نیاز دارد ایران هم متخصص ساخت جنس بنجل به تعداد فراوان است چرا ناتو را در اوکراین زمین گیر نمی کنیم و قصد داریم با سهل انگاری جنگ به مرزهای ایران نزدیک شود 2
    • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
      1 0
      ببند فکت رو. اون ترکیه است که بنجل سازه
  • IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
    1 2
    اتفاقا باید بسیج مردمی باید تا ازادی کامل خاک روسیه و اوکراین ادامه یابد پوتین باید نیروهای بسیج نسبی را ارتش آزادی بخش روسیه باید نامگذاری کند دوما بسیج نسبی و فراهم کردم 300 هزار نیروی دیگر برای حمله از شمال چرنیهوف و 300 هزار نفر دیگر از شمال خارکف از اوجب واجبات برای ارتش روسیه است سوما بسیج مردمی جنگ اوکراین را سریعتر به پایان می برد و ناتو را سر میز مذاکره می آورد چهارما با 200 هزار نیرو مگر ارتش روسییه برای پیک نیک به اوکراین آمده در حالی که اوکراین هم یک میلیون ذخیره را فراخوانده است 6

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس