کد خبر 1484298
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۹
اوکراین ده‌ها دستگاه تانک‌ آلمانی دریافت می‌کند

وزیر دفاع آلمان اعلام کرد، اوکراین بیش از ۱۰۰ دستگاه تانک قدیمی‌تر لئوپارد ۱ را در سال ۲۰۲۳ دریافت خواهد کرد.

به گزارش مشرق، «بوریس پیستوریوس»، وزیر دفاع آلمان روز جمعه در جریان سفری ناگهانی به شهر کی‌یف اعلام کرد، اوکراین قرار است محموله‌ای از بیش از ۱۰۰ تانک جنگی مدل قدیمی‌تر لئوپارد ۱ را از جانب آلمان و دو کشور اروپایی دیگر دریافت کند.

به گزارش پایگاه خبری «یو.ای وایر»، همزمان با اعلام این برنامه از سوی وزیر دفاع آلمان، در یک بیانیه مشترک وزارت دفاع آلمان با وزارت دفاع هلند و دانمارک نیز گفته شد که قرار است این تانک‌ها از جانب این سه کشور برای اوکراین فرستاده شوند.

بر اساس یک بیانیه صادره از سوی دفتر «اولکسی رزنیکوف»، وزیر دفاع اوکراین، پیستوریوس در توضیح ارسال این محموله تسلیحاتی جدید گفت، قرار است بین ۲۰ تا ۲۵ دستگاه از این تانک‌ها تا تابستان امسال، حدود ۸۰ دستگاه تا پایان سال جاری میلادی و بیش از ۱۰۰ دستگاه نیز در سال ۲۰۲۴ به اوکراین ارسال شوند.

در بیانیه مشترک وزارت دفاع آلمان، هلند و دانمارک همچنین گفته شد که این کشورها آموزش و پشتیبانی نیز برای کار با تانک‌های لئوپارد ۱ به اوکراین ارائه می‌دهند.

پیستوریوس که کمتر از سه هفته قبل رسما در سمت وزیر دفاع آلمان شروع به کار کرد، در سفر به اوکراین با «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور این کشور و رزنیکوف دیدار داشت.
زلنسکی در پی اعلام ارسال تانکهای لئوپارد ۱ برای کشورش از وزیر دفاع آلمان تشکر کرده و در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با او ادعا کرد: «ما نمی‌خواهیم ابتکار عمل را به روسیه بدهیم.»

چند روز قبل دولت آلمان خبر از تصویب صادر کردن تانک‌های لئوپارد ۱ از مدل ۱A۵ برای اوکراین داد.

وزارت اقتصاد و وزارت دفاع آلمان در بیانیه مشترکی اعلام کردند، برلین صادرات بالغ بر ۱۷۸ تانک لئوپارد ۱A۵ به اوکراین را تصویب کرده است اما تعداد دقیق تانکهایی که تحویل داده خواهند شد وابسته به ملزومات نگهداری خواهد بود.

رزنیکوف تصویری از خودش و پیستوریوس همراه با یک تانک مدل پیشرفته‌تر لئوپارد ۲ در توئیتر منتشر کرده و نوشت: «اولین» محموله از این تانکهای وعده داده شده به اوکراین وارد کی‌ِیف شده و «تعداد آنها در ادامه بیشتر خواهد شد.»

وزیر دفاع آلمان همچنین در مصاحبه ای با نشریه اسپانیایی «لا ونگواردیا» گفت، بیش از ۱۰۰ نیروی اوکراینی آموزش کار با تانک های لئوپارد ۱ را شروع کرده‌اند و آلمان تا کنون ۱۸ تانک لئوپارد ۲ و حدود ۴۰ خودروی نفربر زرهی «ماردر» تحویل اوکراین داده است.

پیستوریس همچنین در یک مصاحبه با روزنامه آلمانی «دی ولت» گفت، کشورهای ناتو برنامه‌ریزی کرده‌اند تا دو گردان تانک لئوپارد ۲ و چهار گردان تانک لئوپارد ۱ را برای اوکراین ارسال کنند.

رزنیکوف همچنین روز جمعه خبر داد که نیروهای مسلح اوکراین آماده اجرای ضدحمله علیه نیروهای روسیه در جبهه جنگ هستند.

به نوشته اسپوتنیک، وی در این‌باره گفت: «آماده‌شدن برای ضدحمله رو به تکمیل است. ما علاوه بر دریافت سلاح، باید بتوانیم از تجهیزات نظامی خود نیز استفاده کنیم».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
    0 1
    آخر این زلنسکی غرب رو به باد فنا میده،هی براش تسلیحات میفرستن اینم هی همرو میترکونه.حیف این تجهیزات که افتاده دستش.
    • IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
      0 0
      تو اخبارهای این‌جا دیدی که میترکونه ؟! خخخخخ اینطوری که اینا میگند ، اوکراین الان باید جمعیتش ام منفی باشه...ارتش ارواح راه انداختند احتمالا...خخخ
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    1 0
    روسیه برای نبرد سال آینده و نابودی ذخایر موشکی اوکراین به 25000 پهباد شاهد نیاز دارد خود ایران هم باید برای خودش 50 هزار عدد باید ذخیره نماید ناتو تنها زبان زور را می فهمد
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    1 0
    روسیه برای نبرد سال آینده و نابودی ذخایر موشکی اوکراین به 25000 پهباد شاهد نیاز دارد خود ایران هم باید برای خودش 50 هزار عدد باید ذخیره نماید ناتو تنها زبان زور را می فهمد
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    1 0
    روسیه باید تکلیف شرق رود دنیپر را با اعلام بسیج 300 هزار نفری دیگری باید حل و فصل نماید قبل از پایان تابستان گروه 300 هزار نفری سال پیش از محور خارکف و گروه 300 هزار نفری جدید از محور چرنیهوف و شمال کیف
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    1 0
    چین در هر صورت تحریم خواهد شد چه با تسلیح اوکراین چه با حمله به تایوان اما تحریم به خاطر اوکراین بهتر از تحریم بخاطر تایوان است چون جنگ با تایوان جنگ در خانه برای چینی ها محسوب می شود پس بهتر است چین روسیه را تسلیح نماید و جنگ نیابتی به سبک ایرانی ها انجام دهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس