کجای دنیا کمک داور در گوش سرمربی تیم می‌زند؟/ یکی از داوران نمی‌خواست اقوامش با چشم گریان از ورزشگاه بروند/ ای‌کاش آن کودک را داخل رختکن پرسپولیس می‌بردی!

بیژن طاهری سرپرست استقلال چند روز پیش از دربی فینال جام حذفی با طعنه به کمک داور این دیدار گفت: ای کاش فرزندت یا همان کودکی که مشغول گرفتن عکس یادگاری بود را به داخل رختکن پرسپولیس می‌بردی تا آنجا عکس‌های یادگاری خودش را بگیرد.

به گزارش مشرق، چند روز پس از پایان دربی پایتخت میان استقلال و پرسپولیس و فروکش کردن فضای احساسی و غبارآلود مرتبط با آن، بیژن طاهری سرپرست و مدیر تیم استقلال در گفت‌وگویی دست به افشاگری زد و نکات مهمی‌را از آن مسابقه برای ما بازگو کرد.

چند روز از این بازی گذشته اما هنوز ماجراهای اخراج ریکاردو ساپینتو نقل محافل ورزشی است. می‌خواهیم در این مورد برای ما بیشتر صحبت کنید.
من اصلاً نمی‌گویم کاری که سرمربی استقلال انجام داد درست بود. طبیعی است ایشان هم یکسری رفتارهایی انجام داد که به واسطه هیجان زدگی بود اما کجای دنیا کمک داور یا داور چهارم با پشت دست به صورت سرمربی می‌کوبد؟ اصلاً چنین چیزی در فوتبال ایران سابقه داشته است؟ در فوتبال جهان هم آیا تاکنون نظیر آن را دیده بودید؟ ما در ایران داوران بزرگ اصلا کم نداشته ایم. از استاد حمید خوشخوان گرفته تا جعفر نامدار و عزیزان دیگری که در بزرگترین میادین بین المللی قضاوت کردند و هرگز چنین حرکاتی را از آنها شاهد نبودیم. در همه مسابقات فینال داخلی و خارجی، وقتی بازی تمام می‌شود تیم داوری می‌آیند و از دست مدیران ارشد مدال خود را می‌گیرند و می‌روند ولی هیچ‌کجا شاهد نبودیم که داور با تیم برنده عکس بگیرد. این مسئله نشان می‌دهد این آقای داور که برای آن کودک عکس یادگاری گرفت، حتماً رنگی بوده است و نمی‌خواست اقوامش با چشم گریان ورزشگاه را ترک کنند. آقای داور! ای کاش فرزندت یا همان کودکی که مشغول گرفتن عکس یادگاری بود را به داخل رختکن پرسپولیس می‌بردی تا آنجا عکس‌های یادگاری خودش را بگیرد. ای کاش هماهنگ می‌کردی تا در فضای دور از استادیوم و فینال دربی، عکس‌های خود را بگیرد نه اینکه چنین رفتار نامناسبی با سرمربی ما صورت بگیرد و پس از آن هم ببینیم یکی از اعضای تیم داوری مشغول گرفتن عکس یادگاری در جمع تیم حریف است. البته وقتی آقای افشاریان می‌گوید یک پنالتی طلب پرسپولیس معلوم است که چه فضایی ایجاد می‌شود. در کمال احترام باید بگویم بازنده دربی فینال جام حذفی استقلال نبود بلکه تیم داوری بود.

هنوز هم در رابطه با صحنه‌ای که ریکاردو ساپینتو اخراج شد بحث‌های زیادی مطرح است. واقعاً چه اتفاقی افتاد؟
بعد از گل طبیعی بود که فضا عوض شود. ما در آخرین لحظات وقت‌های اضافی به گل رسیدیم و در آن لحظه تیم اصلاً ۲۰ تکه شد. خب من به عنوان سرپرست استقلال که نمی‌توانستم همزمان در ۲۰ نقطه زمین حضور داشته باشم. حالا فرض کنیم سرمربی تیم ما خوشحالی کرده یا داخل زمین هم رفته باشد این اتفاق در آن لحظه بدیهی بود ولی سرمربی تیمی‌که در آخرین لحظات توانسته گل بزند و از شکست خلاص شود قطعاً عصبانی نیست و با کسی دعوا ندارد بلکه هر کاری می‌کند از سر خوشحالی است. ما گل را زدیم و همه شاد بودیم اما ناگهان دیدم تیم داوری به سمت ریکاردو آمدند و آن ماجراها پیش آمد که همه دیدند البته این را هم بگویم که اشکان خورشیدی برای قضاوت این مسابقه آمادگی لازم را نداشت و همه دیدند که در اواخر مسابقه تعویض شد. ایشان هفته‌های زیادی در لیگ برتر حضور نداشت و به نظرم انتخاب خوبی برای دربی نبود.

کجای دنیا کمک داور در گوش سرمربی تیم می زند؟/ یکی از داوران نمی‌خواست اقوامش با چشم گریان از ورزشگاه بروند/ ای کاش آن کودک را  داخل رختکن پرسپولیس می بردی!

یک عده از هواداران هر دو تیم معتقدند اگر علیرضا فغانی قضاوت دربی را برعهده داشت اصلاً چنین اتفاقاتی رخ نمی‌داد. نظر شما چیست؟
واقعا ای کاش علیرضا فغانی مهاجرت نمی‌کرد چون وقتی او قضاوت دربی‌ها را برعهده داشت من کاملاً خیالم از بابت مسائل داوری راحت بود. ایشان با کمترین دوندگی، بهترین و بیشترین اشراف را در داخل زمین داشت و به خوبی میدان را کنترل می‌کرد اما حالا می‌بینیم که آقایان داوران بعد از پایان مسابقه می‌آیند و عکس یادگاری می‌گیرند! مگر چنین اتفاقی ممکن است؟ حالا وقتی قضیه سر و صدا کرد می‌گویند این بچه فرزند من نبود و یکی از حاضران در ورزشگاه بود. این همه کودک در استادیوم حضور داشتند چگونه هیچ کدام از آنها نتوانستند داخل زمین چمن بروند ولی فقط این بچه توانست؟ مطمئن باشید این کودک اقوام یکی از داوران بود که ایشان این همه برای عکس گرفتن او تلاش کرد. شما ببینید جناب آقای مسعود مرادی که خودش یکی از بزرگ‌ترین داورهای فوتبال این مملکت بوده است هم این حرکت را تقبیح کرد. آقای مرادی جزو جامعه داوری است و وقتی خود او چنین حرفی را می‌زند یعنی اینکه واقعاً حرکت داور تحت هیچ شرایطی درست نبود.

یک مقدار هم در مورد خود بازی صحبت کنیم چرا استقلال باخت؟ چرا در این فصل غیر از سوپر جام، جام دیگری نصیب استقلال نشد؟
واقعاً همه تلاش کردند اما متاسفانه نشد. از بازیکنان گرفته تا کادرفنی همه و همه در طول فصل تلاش کردند و خودتان دیدید که چگونه از جان مایه گذاشتند و از خودگذشتگی کردند اما متاسفانه نتوانستیم قهرمان لیگ برتر و جام حذفی شویم. در کمال احترام به پرسپولیس باید بگویم پرسپولیس این فصل از استقلال خیلی می‌ترسید حداقل در بازی برگشت لیگ فضا کاملاً اینگونه بود. آنها با توجه به قدرتی که استقلال پیدا کرده بود می‌ترسیدند و احتیاط می‌کردند اما ترس پرسپولیسی‌ها برای فینال جام حذفی تا حدی ریخته بود. به هر حال من به عنوان عضوی از خانواده استقلال از هواداران عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم در آینده‌ای نزدیک دوباره آنها را شاد و خوشحال ببینم.

در رابطه با آینده ریکاردو ساپینتو به نظر شما چه اتفاقی می‌افتد؟
ایشان در مورد وضعیت آینده خود با من صحبتی نکرد. پس از پایان دربی با هم خداحافظی کردیم و به کشورش برگشت اما در مورد آینده حرفی به من نزد حالا باید ببینیم وضعیت استقلال طی روزهای آینده چگونه خواهد شد و پس از آن برای فصل بعد تصمیمات لازم گرفته شود.

تکلیف کوین یا مگا و رافائل سیلوا چه می‌شود؟
این دو نفر هم به کشورهای خود برگشته اند و همانطور که گفتم ابتدا باید شرایط خود استقلال مشخص شود و پس از آن پیرامون بازیکنان خارجی و سایر نفرات تصمیمات دقیق اتخاذ شود.

و به عنوان سوال آخر در جریان هستید که به منزل آقای زاهدی‌فر حمله شده و شیشه خانه اش را شکسته‌اند؟
بله این خبر را شنیدم و خیلی هم ناراحت شدم. فوتبال مهم است اما حرمت افراد، مهم تر. مطمئن باشید کسانی که به منزل ایشان حمله کردند استقلالی نبودند چون با توجه به شناختی که از هواداران استقلال دارم هر اتفاقی که داخل زمین رخ بدهد را در همان ورزشگاه تمام می‌کنند و با خانواده و حریم خصوصی افراد کاری ندارند.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ali IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    3 2
    اگه قانونی وجود داشت اولین کسی که از لیگ محروم میشد همین طاهری بود از اول لیگ همیشه کنار زمین در حال اعتراض به هیچ بوده میخواد با این روش پیش هواداران استقلال محبوبیت کسب بکنه
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    6 0
    این فوتبال جز فساد هیچ چیز دیگری ندارد
  • گالیله IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    2 2
    آقای طاهری اینجا ایرانه و داوران کارمند تیم خاص واینبار دم خروس بیرون زد
    • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
      1 0
      دم خروس جایی بیرون زد که خطای صدردصد پنالتی را داور نگرفت. خودتون هم اون پنالتبی را قبول دارید. اما خب خواب زده را کی تونسته بیدار کنه
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    6 1
    خیلی هم استقلالی بودن کلا نود ونه درصد استقلالی‌ها بی منطق و بی اخلاق هستن ‌تمام
  • مسعود IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    1 1
    بابا دیگه خجالت نمی کشید بس کنید
  • ناصر IR ۰۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    1 1
    شما ده هزار بار دیگه هم ببازید پر رویید .اما یه بار یه ببرید هم داور خوبه هم فدراسیون .برو خودتو اسکل کن هواداراتونو زیادی اسکل کردید گوشی دستشون اومده دیگه تره هم خورد نمیکنن برای حرفاتون
  • رستم ایرانی IR ۰۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    0 0
    عموما ادمای ضعیف و خائن کشورشون رو تنها میذارن ول کنین استقلال و پرسپولیس رو بک مسابقه فوتبال اینقدر دنگ و فنگ نداره تو ایران فوتبالیستا پول مفت میگیرند و جنبه باخت ندارند بدبخت فرهنگ کشور ما که بک قیمتش رفتار همین تیم های جاهل ورزشی است، زمین و آسمون رو میخوان بهم بافند که شکست شون رو توجیه کنن مرد باشبن و حرفه ای باشین که هیچکدام نیستبد یک تبریک می گفتید و قال قضیه رو می کندید
  • IR ۰۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    1 0
    اره پرسپولیسی ها به خونه داور حمله کردند اصلا طرفدار استقلال نبودند
  • mehran CA ۰۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    1 0
    احتمالا اونهایی که شیشه خونه داور رو شکستن پرسپولیسی بودن-مرتیکه
  • IR ۰۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    1 0
    کیسه ها همه چیز رو دادن تو زنین دنبال حاشیه بیرون زمینن که بگن باخت ما تقصیر اون‌بود داوری که واستون‌خو زمین کولاک کرد بابا زورتون نمیرسه قهرمانی شخصیت میخواد
  • امانی IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    1 0
    البته اقای طاهری چون سرپرست تیم استقلال هست درست یا غلط از تیم دفاع میکنه اما جناب طاهری لطفا دقیق از اول ماجرای ساپینتو نسبت به اخراج ایشان نگاه کن بعد قضاوت کن وقتی ساپینتو انقدر هیجانی میشود که عقل او زایل میگردد وبه سمت کمک داور حمله میکنه واب دهان بصورت او پرتاب میکنه بالاخره او هم بعنوان یک آدم واکنش نشان میده اما نکته اصلی اینجا بود که اصولا این کمک داور نقشی دراخراج ساپینتو نداشت بلکه داور بازی با کمک دیگرش آقای ایلدروم تصمیم به اخراج او گرفت بهرصورت بهتره قضایا را فقط از دید باشگاه خودتان بیان نکنید و حقایق را بیشتر ببینید
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    1 0
    برعکس - اونهایی که به خانه داور حمله کردن همه شون استقلالی بودن و شعار میدادن
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    1 0
    عمو بیژن اگر بیست بار دیگه هم این فصل با پرسپولیس بازی کنین - به استقلال نمی بازه - یعنی این تیم نمی بازه - ویژگی های منسجم خوبی پیدا کرده- مگر اینکه دچار حاشیه بشه
  • کیسه آبی IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    1 0
    در کل ما کیسه ای ها خیلی مطلومیم و همیشه بازنده. خخخخ
  • وحید IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    0 0
    فوتبال مهم نیست.
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    این بود اون پیشکسوتی که دوستان استقلالی بهش مینازیدن ؟ خدا وکیلی ذره ای منطق در کلام این آقای محترم می بینید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس