.

رئیس جمهور گفت: امام یک نهالی را غرس کرد که الان به یک درخت تنومند تبدیل شده است و از جلوه‌های سیره امام پیوند بین سیاست و دیانت بود.

به گزارش مشرق، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور به مناسبت سی و چهارمین سالگرد رحلت امام خمینی با آرمان های امام راحل تجدید بیعت کرد.

دکتر رئیسی در این مراسم اظهار کرد: لازم است یاد امام و یاد شهدای عالیقدر را گرامی بداریم و به روح امام درود بفرستیم و یاد همه شهیدان به ویزه شهدای عزیزی که در سال ۴۲ در ورامین امام را یاری کردند گرامی بداریم.

وی گفت: بیش از هر زمانی لازم است شخصیت امام، راه امام و کلام و سیره امام شناخته شود، لازم است شخصیت او و انقلاب شکوهمندی که بنیانگذارش بود شناخته شود.

رئیس جمهور ادامه داد: می خواهند در مسیر و خط امام انحراف و تحریف ایجاد کنند، نباید اجازه داد، راه امام و خط امام نورانی است، نباید اجازه داد که در آن انحرافی ایجاد شود.

آیت الله رئیسی بیان کرد: امام مرد خدا بود و تمام موفقیت های او به خاطر این بود که او مرد خدا بود، اگر بخواهیم یک تعریفی از امام بیان کنیم، که تمام مبانی فلسفی و کلامی و اعتقادی به این جمله بستگی دارد و این سنگ زیر بنای اندیشه امام است، عالم در محضر خداست.

وی گفت: امام، امام تحول بود، امسال در روز آغازین سال در حرم رضوی در تحلیل موضوع تحول، نگاه تحولی به اینکه نقاط ضعف کاسته شود و نقاط قوت تقویت شود.

رئیس جمهور بیان کرد: امام نگاه تحولی به دین و کارکردهای دین داشت، به عنوان اینکه دین می تواند جامعه را اداره کند، دین نه به عنوان یک رفتار فردی، بلکه به عنوان یک برنامه ای برای اداره جامعه.

آیت الله رئیسی افزود: او یک فقیه بود، امیرالمونین فرمود، علم دو قسم است که انسان فرمول یاد بگیرد، علم شنیداری و فرمولی، یک علمی هم داریم که در سرشت انسان بنشیند، فقیه به کسی میگوییم که فقه در جان او نشسته باشد. امام فقیه بود. دین را خوب فهمیده بود و با همه وجود به دنبال اجرای دین در جامعه بود.

وی بیان کرد: از جلوه های سیره امام پیوند بین سیاست و دیانت بود، اگر ما یاد می‌کنیم از نظم جهانی، بدانیم یکی از این وجه های نظم جهانی جمهوری اسلامی است، آمریکا امروز ر وبه افول است.

رئیس جمهور گفت: بدانیم که امروز امام و خط امام و راه امام هدایتگر همه ما است و مردمی که می‌خواهند آزاد زندگی کنند و مستقل زندگی کنند و مسلمان زندگی کنند از خط امام بهره می برند.

آیت الله رئیسی ادامه داد: مردمی ترین نهضت را امام ایجاد کرد، اگر بخواهیم در شرایط امروز نگاه کنیم به یک صدای عدالتخواه برای انسان معاصر باید رهنموندهای امام را ببینیم.

وی افزود: امام فرمود که اگر دو اصل اتکا به خدا و اعتماد به نفس را رعایت کنید باعث کرامت نفس می شود.

رئیس جمهور ادامه داد: امام یک نهالی را غرس کرد که الان به یک درخت تنومند تبدیل شده، امتداد راهبردی این انقلاب در جای جای منطقه و دنیا است. مردم یمن همان مردم یمن قبلی بودند اما چه شد ۸ سال با شکم گرسنه در مقابل مستبکران ایستادگی کردند.

امروز ابتکار عمل در دست مجاهدین فلسطینی است و نه در میزهای مذاکره

آیت الله رئیسی بیان کرد: تا دیروز مردم فلسطین به میزهای مذاکره نگاه می کردند اما امروز جریان ایستادگی در لبنان و در فلسطین تغییر کرده است امروز ابتکار عمل در دست مجاهدین فلسطینی است و نه در میزهای مذاکره.

وی ادامه داد: امام شکل دادن تمدن نوین اسلامی را به ما آموختند، امام آموختند که دین را به امری اجتماعی تبدیل کنید، درس‌هایی که امام به ما اموختند بیرون آمدن از روحیه خمودگی و حفظ روحیه ایستادگی است.

رئیس جمهور گفت: امت اسلامی می‌تواند امت یکپارچه‌ای بشود، اولین عنصر امت هدفدار بودن و دومین، حرکت امت و سومین، عنصر پویایی و چهارمین عنصر یک امت، امام امت است.

آیت الله رئیسی بیان کرد: امام آموختند که قدرت های بزرگ بسیار آسیب‌پذیر هستند، قدرت مال خداست، و کسی که اعتماد به خدا کند قدرتمند است. دیدید که شوروی به هم ریخت و امریکا هم رو به افول است و امروز به قدرت جمهوری اسلامی ایران و قدرت خون شهدا و به قدرت ملت مسلمان ایران اعتراف می‌کنند. 

وی ادامه داد: امروز قدرت جمهوری اسلامی در منطقه قدرتی انکار ناپذیر، و اجتناب ناپذیر شده است، هیچ معادله‌ای در منطقه بدون نقش جمهوری اسلامی ایران شکل نمی‌گیرد.

رئیس جمهوری گفت: بارها اعلام کردیم که هر کشوری که بخواهد با ما در ارتباط باشد آمادگی تعامل را داریم، اما کشورهایی که بخواهند در مقابل ما ایستادگی کنند ما در مقابل آنها مقاوم خواهیم بود. امام مقاومت و ایستادگی را به ما آموختند.

آیت الله رئیسی ادامه داد: امروز مقاومت به یک واژه برجسته سیاسی در دنیا تبدیل شده است، امروز از برجسته ترین واژگان سیاسی مقاومت و ایستادگی شده است، راه تسلیم شدن در مقابل دشمن نیست، راه قوی شدن در مقابل شدن است.

وی افزود: رهبری به ما فرمود باید ایرانی  قوی داشته باشیم، ایران قوی امروز به برکت آموزهای امام و رهبری و حضور جوانهای برومندمان، ایران پیشرفت‌ها و قدرت بسیاری دارد.

رئیس جمهور ادامه داد: مردم ما امروز شجاع، نترس و امیدوارند و امام مردم را امیدوار کرد. شیاطین و دشمنان در این چهل و چند سال برای ناامید کردن مردم تلاش کردند، اما نتوانستند. بودند کسانی که در مردم ایجاد یأس کنند، اما این راهبرد جمهوری اسلامی نیست. راهبرد جمهوری اسلامی ایجاد امید است و کارها را باید جهادی و بدون وقفه پیش برد.

آیت الله رئیسی گفت: هرکس هرجا برای جمهوری اسلامی کار می‌کند بداند که راهبرد برای پیشبرد امور راهبرد تلاش شبانه‌روزی است، نه نق زدن یا یک‌جا نشستن و حرف زدن. در حوزه سیاست خارجی جمهوری اسلامی امروز در منطقه حرف اول را می‌زند و این از تولید قدرت چه در صنایع نظامی ما و چه در رشد تولید در کشور نشأت گرفته است. هردوی اینها در کنار هم اهمیت دارد. حضور مردم در روزهایی همچون ۲۲ بهمن، روز قدس و ۱۴ خرداد تولید قدرت می‌کند.

رشد تولید و حضور مردم در میدان ایجاد قدرت می‌کند

وی با اشاره به پیشرفت‌هایی که در کشور بوده بیان کرد: در حوزه‌های علمی و بازدارندگی، پیشرفت‌های‌ بزرگی داشته‌ایم.در حوزه‌های بازدارندگی و صنعت نظامی پیشرفت‌هایی داشته ایم، این نتیجه مجاهدت و ایستادگی است، در حوزه سیاسی امروز جمهوری اسلامی در منطقه برترین و بالاترین و موثرترین سخن را دارد که نتیجه مجاهدت ها است.

رئیس جمهور گفت: به پیشرفت‌های صنایع نظامی و هسته‌ای افتخار می‌کنیم، اما فقط این موارد قدرت‌آفرین نیستند، امروز رشد تولید در کشور ایجاد قدرت می‌کند، رشد اقتصادی در کشور ایجاد قدرت می‌کند، حضور مردم در روزهایی همچون ۲۲ بهمن، روز قدس و ۱۴ خرداد تولید قدرت می‌کند.

وی ادامه داد: امروز دستور کار ما در دولت و برای همه مردم عزیز ما همین است که پیام امام انسجام و وحدت و یکپارچگی است. هیچکس حق ندارد کسی را طرد کند. دلها باید بهم نزدیک باشند. کسانی که دل در گرو نظام و انقلاب دارند ولو با ما اختلاف نظر دارند، نباید طرد شوند.

رئیس‌جمهور افزود: نباید به مشکلاتی مثل تورم نگاه سیاسی کرد و دل مردم را خالی کرد. نباید نبش قبر کرد که در گذشته چه رخ داده و چه دولت‌هایی چه اقداماتی نکرده‌اند بلکه همه باید کمک کنیم و مشکلات را حل کنیم.

وی با اشاره به اذعان آمریکا به شکست تحریم‌های یکپارچه علیه ایران، اظهار کرد: آن کس که تحریم‌ها را شکست داد و خنثی کرد شما مردم بودید. ما اعلام کردیم تجارت در کشور رکورد زده است و این به دست مردم انجام شده است. به مردم می‌گویم شما در عرصه‌های مختلف دشمن را ناکام گذاشتید و نزد امام راحل سربلند هستید.

آیت الله رئیسی در پایان اظهار کرد: یقین داریم آنان که می‌خواهند مردم را ناامید کنند کم‌هزینه‌ترین کار را می‌کنند؛ نیروهای حزب‌اللهی باید در میدان باشند و مشکلات را حل کنند تا نقشه‌های دشمن و جنگ روانی آنان هم نقش بر آب شود. امروز خون شهدا از جامعه جهل‌زدایی می‌کند و جامعه ما در حال کسب آگاهی بیشتر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    6 38
    فکر پیری جمعیت باشد کشور بدجور به سمت پیری حرکت میکند فضای مجازی مشکلات اقتصادی و فرهنگی از عوامل اساسی
    • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
      51 2
      نمیفهمی مردم نون ندارن بخورن
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    52 1
    راه رو مسئولین باید بشناسد که کشور را به لبه ی پرتگاه رساندن
  • IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    1 54
    شهدا ، روزی خورندگان نزد پروردگار در جوار مراد و مرشد خود خمینی بت شکن در خدمت اولیا الله و معصومین در پیشگاه باریتعالی برای مردم با عزت ایران دوستداران و منتظران حضرت مهدی موعود ع دعا میکنند تا سعادتمند و موفق باشند .
  • انقلابی منطقی IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    46 4
    سیاست ما عین دیانت ماست ولی شما با عملکرد بد باعث بدبینی به دین شدید
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    1 5
    سیاست از دیانت جدا نبود که امام (ره) بخواهد پیوند بزند بلکه حضرت امام از اتحاد و یکپارچگی سیاست و دیانت رونمایی کرد .
  • طاد IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    47 1
    تورم افتضاحه....رییسی زودتر برکنار شو
  • م IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    فاجعه برانگیز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس