نشست رئیسی با اساتید و نخبگان پزشکی استان فارس

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه نوای پساصهیونیستی از مناره های مسجدالاقصی به گوش می رسد کودک‌کشی رژیم اشغالگر صهیونیستی را نشانه درماندگی و قرار گرفتن در سراشیبی تند و بی‌بازگشت آنها توصیف کرد.

به گزارش مشرق، سید ابراهیم رئیسی دقایقی پیش در جمع پرشور مردم شیراز گفت: مردم فارس مردمی سخت کوش هستند که در عرصه‌های مختلف آزمون و امتحان خود را خیلی خوب پس داده و نشان دادند در عرصه‌های مختلف اثرگذاند.

وی افزود: آنها نشان دادند مردمی مقاوم و مردمی با روحیه ایستادگی در مقابل دشمنانند.

رئیسی استان فارس را استان مفاخر، علما و اندیشمندان دانست و از مقاومت‌های آیت الله میرزای شیرازی در حرکت عظیم تحریم تنباکو یاد کرد.

وی با اشاره به ۱۵ هزار شهید و سرداران و سرافرازان استان فارس اشاره کرد و اظهار داشت: سخن و کلام این شهدا در فضای استان فارس و کشور عزیزمان را باید شنید، پیام شهدا پیام دشمن شناسی و دشمن ستیزی است، پیام مقاومت در راه حرکت است، پیام تلاش مجاهدانه در عرصه‌های تولید علم و دانش و فناوری است.

وی افزود: عزت آفرینی پیامی است که مردم فارس در سیره و سلوک آقا احمد بن موسی و سید علاءالدین حسین آموختند، در سیره و زندگی آنها عبادت خدا، خدمت به خلق خدا برای خدا و جلب رضای الهی، ایستادگی در مقابل دشمنان خدا است که مردم خطه فارس حقیقتاً رفتار و سلوکشان سیره پیشوایان است.

شیراز راوی تمدن ایرانی است

رئیس جمهور گفت: آنها پیشرو در حرکت‌های علمی هستند، پیشرو در دفاع مقدس و جهاد هستند، اینکه شیراز قطب سلامت و پزشکی شده است بخاطر پزشکان موفق و توانمند ما بوده که اینجا را قطب سلامت کرده، شیراز حقیقتاً چهره زیبای تمدن ایرانی است، راوی تمدن ایران زمین است.

وی ادامه داد: فارس به این دلیل مورد توجه است که پیشینه تاریخی و تمدنی این استان هم به نوآوری‌ها و جذابیت‌ها و هم صنایع دستی که دارای دو ویژگی هویت محور و خانواده محور هستند گره خورده است.

او افزود: در فارس هر خانواده یک کارگاه تولیدی است، زنان صنعتگر و پرتلاش این خطه مدیریت این امور را بر عهده دارند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در دور اول سفر خواسته هایی از سوی مردم مطرح بوده است،گفت: یکی از دغدغه های مردم در سفر دور اول بحث آب شرب و کشاورزی بود که امروز خط دوم انتقال آب بهشیراز در راستای توجه به این مهم به بهره برداری رسید.

آیت الله رئیسی با اشاره به تعطیلی واحدهای صنعتی گفت: یکی از دغدغه های ما رونق واحدهای تعطیل شده و افزایش توان واحدهای غیر تعطیل و رونق تولید بود که اکنون در حوزه احیا وارد کانال ۵ هزار واحد شده‌ایم.

قند ممسنی، آی تی آی و آزمایش احیا می‌شوند

وی در ادامه با اشاره به کارخانه های تعطیلی‌های استان فارس گفت: برای احیای کارخانه قند ممسنی، آی تی آی و آزمایش برنامه‌ریزی شده تا این کارخانه‌ها به مدار تولید برگردند و با اقداماتی که انجام می‌شود شرایط متفاوتی پیدا خواهند کرد.

وی با اشاره به ایجاد ۷۷ هزار شغل در این استان، گفت: باتوجه به اینکه بیکاری موجب رنج مردمبه ویژه جوانان شده است در استان فارس نرخ بیکاری به ۷ درصد رسیده و در ۲۳ استان کشور این عدد به ۵ درصد رسیده است.

آیت‌الله رئیسی در ادامه با تاکید بر اینکه دولت تلاش می کند فضای کار و تلاش را در جامعه فراهمکند، افزود: همواره باید تلاش شود برای اقشار مختلف به ویژه قشر تحصیل کرده اشتغال ایجاد شود در این راستا وعده دولت ایجاد سالی یک میلیون شغل بوده که ما از این وعده عقب نیستیم.

مسکن جوانان دغدغه شبانه‌روزی من است

او در ادامه با اشاره به بحث مسکن گفت: تامین مسکن را حق قانونی مردم و وظیفه دولت می‌دانم و در این راستا ۱۰ هزار واحد مسکن در همین سفر تحویل متقاضیان خواهد شد و برای سایر متقاضیان هم زمین تامین شده است.

وی تاکید کرد: مساله مسکن جوانان دغدغه ماست و شاید بتوان گفت دقیقه ای بر من نمی گذرد جز اینکه پیگیر مساله مسکن جوانان در کل کشور هستم.

رئیس قوه مجریه در ادامه با بیاناینکه در یک استان گردشگری راه های مواصلاتی بسیار اهمیت دارد،از افتتاح زادراه شیراز اصفهان سخن گفت و اظهار داشت: آزادراه شیراز بوشهر و توسعه خطوط ریلی این نیز در حال انجام است.

رئیسی توجه به فرهنگ و اصالت ها که هویت مردم استان است را مهم تواند و گفت: باید در کنار مسائل اقتصادی به فرهنگ این مردم نیز توجه شود که با کمک فرهنگ دوستان و هنردوستان و همه فعالان این عرصه دولت هم در کنار شما کمک خواهد کرد.

او در ادامه به حادثه تروریستی شاهچراغ اشاره و اذعان کرد: تلاش دشمن این بود که در این استان انحرافاتی ایجاد کند اما مردم استان ایستادگی کردند عصبانیت دشمن سبب شد ماموران خود را برای ترور و بر هم زدن وحدت مردم بفرستند تا زائران و کودکان این حرم امن را در این ضریح مطهر به خاک و خون بکشند چنانچه در غزه دارند چنین رفتارهایی می کنند.

وی تاکید کرد: امروز احساس می کنیم با این کودک کشی‌ها نوای پساصهیونیستی از مناره های مسجدالاقصی به گوش می رسد نابودی و سراشیبی تند سقوط و بی بازگشت رژیم صهیونیستی کاملا احساس می شود کهاین نشانه استیصال و درماندگی رژیم صهیونیستی است.

او در بخش پایانی سخنانش از استقبال باشکوه مردم فارس وشیراز قدردانی کرد و گفت: این ابراز احساسات شمامن راشرمنده کرده و وظیفه من و همکارانم را مضاعف می کند.

رئیسی اضافه کرد: دولت با همه وجود تلاش می کند برای رفاه مردم و کاستن از مشکلات و رفع انها تلاشکند، ما با خدای خود پیمان بسته ایم و با تمام وجود برای رفع مشکلات مردم تلاش خواهیم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    5 6
    نوای پسا صهیونیستی چقدر به دل میشینه، یاد آن تکه از فیلم محمد رسول الله ص افتادم که بعد از فتح مکه توسط مسلمانان بلال رفت بالای بام خانه کعبه و اذان گفت ، انشاالله بزودی آزادی مسجدالقصی قبله اول مسلمین
    • DE ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
      2 1
      ......... امروز احساس می کنیم با این کودک کشی‌ها نوای پساصهیونیستی از مناره های مسجدالاقصی به گوش می رسد نابودی و سراشیبی تند سقوط و بی بازگشت رژیم صهیونیستی کاملا احساس می شود کهاین نشانه استیصال و درماندگی رژیم صهیونیستی است.
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    5 4
    لعنت ابدی بر رژیم آپارتاید کودکش اسرائیل
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    5 4
    نماد و سبل کودکشی در جهان رژیم آپارتاید کودکش اسرائیل است
  • US ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    2 1
    فعلن پولهای بلوکه کردن حتی نتونستید یه قرارداد مالی نصفه و نیمه ببندید اونوقت میخواین از ظریف انتقاد کنید
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    2 1
    لعنت بهشون
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    7 5
    خدا ریشه صهیونیستو بکنه
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    6 2
    دودولتی راه حله بی کفایت
    • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
      1 5
      بی صفت بی وجدان تو غلط می‌کنی راه حل دو دولتی میدهی، اگر خیلی عرضه داری خودت را جمع کن
    • DE ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
      1 2
      بی کفایت جان ۲۱:۳۸ ساده لو دو دولتی تمام شد .بایستی حیوانان درنده و وحشی آپارتاید که ننگی برای یهودیان مومن به دین حضرت موسی ع هستند و داعش یهودیان هستند که در تاریخ 4500 ساله غیر از فساد تباهی خیانت کشت و کشتار مال اندوزی جاسوسی ترور قلب واقعیات دروغ پردازی پورن کودتا کشتار دزدی سرزمین .. کودک کشی ..هنری دیگر نداشته اند, به همان اروپائی برگردند که قرنها مشغول مال اندوزی بودند . و ملت فلسطین یعنی مسیحیان یهودیان و نه صهیونیستهای کوچ کرده و مسلمانان .....با دینان و بی دینان فلسطینی که چند هزار سال با هم با رفاقت زندگی کردند یک دولت فراگیر تشکیل دهند .البته بهائی ها چون در حیفا گور چرانی میکنند بشدت در اینترنت فعال شده و به کمک صهیون چون از جنس همان ها هستند مشغول لجنپراکنی و منفی بافی هستند.
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    1 1
    اگه فلسطینیان کرانه باختری هم به حماس بپیونده دیگه هیچ جای فلسطین اشغالی برای صهیونیست ها امن نخو اهد بود.عمر صهیونیستها به سر رسیده.دست خداوند در این شکست و غافلگیری دیده میشه.شکست خفت بار.پایان ظلم و بیداد خیلی نزدیکه.
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    4 2
    شاهچراغ کار خودشون بود
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    0 1
    سلام. دربهای ورودی شاهچراغ بدون هیچگونه راه بندانی بود وراحت مورد حمله قرار گرفت . شما باید چندین راه بند دور تا دور حرم مطهر بکشید. مانند حرم مطهر امام رضا(ع). وحرم مطهر حضرت معصومه(س). من چندین سال پیش که به حرم مطهر شاهچراغ رفتم ودیدم که هیچ مانعی برای زیارت وجود ندارد وتعجب کردم. شاید مسئولین آن زمان تشخیص داده اند.
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    2 0
    شعار نده حمله کن
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    0 0
    اقای دکتر غلامحسین اسماعیلی؛ رییس دفتر اقای رییسی
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
    2 0
    مسجدی نمونده که، همه رو بمباران کردن
  • جانباز جنگ IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
    2 0
    هرکس دوست داره بره بجنگه .
  • IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
    1 2
    امسال سال آخر حیات کثیف صهیونه
  • IR ۰۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
    2 0
    خدا لعنت کنه اسرائیل را از قرار معلوم اسرائیل دنبال فرصت برای قتل عام بیچاره ملت فلسطین بوده است
  • IR ۰۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
    2 3
    خذا لعنت کنه کسانی را که قتل عام مردم فلسطین را فراهم کرد
  • IR ۰۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
    2 0
    عاقبت کار خودش را کرد
  • ص _ ن IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
    1 1
    رژیم صهیونسیتی از درون پوسیده شده است و در حال محو شدن پیش می رود ، به دلیل اینکه جنایات زیادی مرتکب شده است از جمله قتل عام زنان و کودکان بی گناه فلسطین مظلوم و مقاوم .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس