رئیس جمهور: نیروهای متخصص، مهمترین سرمایه نظام سلامت کشور هستند

رئیس جمهور نیروهای متخصص و کارآمد را در کنار تجهیزات به روز و فناور مهمترین سرمایه نظام سلامت کشور دانست.

به گزارش مشرق، سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در دیدار با جمعی از نخبگان جامعه پزشکی استان فارس در شیراز افزود: خدمات و زحمات جامعه پزشکی کشور به ‌ویژه پزشکان استان فارس در جهت ارتقاء رتبه علمی و پزشکی کشور قابل تقدیر و تجلیل است.

وی، با ارائه پیشنهاد تاسیس مرکز درمان اوتیسم در استان فارس، به نقش پزشکان و متخصصان این استان در ارتقای نظام سلامت کشور اشاره و بر ضرورت توسعه توانمندی‌های استان فارس در حوزه پزشکی به سایر نقاط کشور تاکید کرد.

رئیس جمهور، با قابل بررسی دانستن پیشنهاد یکی از پزشکان حاضر در این نشست مبنی بر واگذاری تصدی‌گری اعطای مجوزهای سازمان غذا و دارو به استان فارس، تمرکززدایی از بخش بهداشت و درمان را از اولویت‌های مورد توجه دولت برشمرد.

رئیسی، با بیان اینکه دولت مردمی به دنبال حل مسائل کشور است افزود: بنای دولت در مواجه با مسائل، عبور از کنار چالش‌ها و مشکلات نیست، بلکه باور داریم با اتکا به خدا و اعتماد به داشته‌ها و ظرفیتهای بسیار عظیم موجود در کشور، قطعا بر مشکلات کشور فائق خواهیم آمد.

تاکید بر لزوم توجه در صدور مجوزهای دانشکده‌های علوم پزشکی متناسب با نیازها، ظرفیت‌ها، متخصصان و امکانات مناطق مختلف کشور، اهتمام و مساعدت دولت برای رفع نیاز مسکن اساتید و ترویج و توسعه فرهنگ وقف به ویژه در حوزه سلامت کشور با بهره‌گیری از ظرفیت خیرین سلامت از دیگر محورهای سخنان رئیس جمهور در دیدار با نخبگان جامعه پزشکی استان فارس بود.

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و هیات دولت در دومین دور از سفر استانی خود روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری (بیستم و بیست و یکم مهرماه) میهمان مردم استان فارس خواهد بود.

افتتاح پروژه آزادراه شیراز – اصفهان، بهره برداری از خط دوم انتقال آب سد درودزن به شیراز، شرکت در مراسم یادروز حافظ، دیدار با جمعی از هنرمندان، شرکت در آیین آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها، دیدار با جمعی از نخبگان، بازدید از کارخانه آی.تی.آی، واگذاری ۱۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن، خود مالک، بافت فرسوده و روستایی، سخنرانی عمومی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان حوادث تروریستی در شاهچراغ (ع)، شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی و دیدار با فعالان اقتصادی از جمله برنامه‌های سفر دو روزه رئیس جمهور به استان فارس است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • تک سوتر DE ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    0 0
    متخصص و متعهد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس