وحیدی: لایحه‌ای برای حل مشکلات مهاجران در دست تدوین است

وزیر کشور با اشاره به ایجاد سامانه‌ای در ارتباط با رسیدگی به مسائل و مشکلات اتباع خارجی مقیم ایران گفت: برای رسیدگی بهتر به امور عزیزان مهاجر لایحه ای نیز در دست تهیه است.

به گزارش مشرق، احمد وحیدی در مراسم افتتاح کارگاه ساماندهی طرح حکمرانی هوشمند مهاجرین در وزارت کشور گفت: داشتن آمار دقیق اتباع خارجی مقیم ایران و ارائه برخی خدمات لازم و ضروری نظیر سیم کارت تلفن همراه و بازکردن حساب بانکی از ضرورت های اولیه برای ارائه این خدمات است.

وی با اشاره برخی مشکلات مالی که به خاطر نبود حساب بانکی برای اتباع خارجی به خصوص مهاجران افغان در کشور ایجاد می شود، تاکید کرد، داشتن این حساب ها می تواند موجب نظم در گردش مالی آنان شود و از بسیاری اختلافات میان آنان جلوگیری کند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه بسیاری از مهاجران افغان در کشور قوانین و مقررات را در جمهوری اسلامی رعایت می کنند و نگاه جمهوری اسلامی ایران به آنان برخورد کریمانه و توام با احترام است ، تصریح کرد: اما در عین حال با آن گروه از اتباع خارجی که نخواهند طبق مقررات قانونی حاکم بر کشور رفتار نمایند، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وحیدی با اشاره به اینکه با تشکیل سازمان ملی مهاجرت و راه اندازی سامانه مربوط به مهاجران بسیاری از چالش های موجود در این خصوص برطرف می شود، خاطر نشان کرد، وجود چنین سامانه ای موجب می شود آمار دقیقی از مهاجران در کشور داشته باشیم و بتوانیم برنامه ریزی های لازم را برای ارائه خدمات بهتر به عمل آوریم .

وی در خصوص ارایه خدمات به اتباع خارجی مقیم ایران تاکید کرد، سازمان ملی مهاجرت نقطه کلیدی برای رسیدگی به مسایل و مشکلات اتباع خارجی مقیم ایران است.

وزیر کشور با اشاره به ایجاد سامانه ای در ارتباط با رسیدگی به مسایل و مشکلات اتباع خارجی مقیم ایران خاطر نشان کرد، برای رسیدگی بهتر به امور عزیزان مهاجر لایحه ای نیز در دست تهیه است که در صورت ارائه دیدگاه دست اندرکاران امور مهاجرت، از آن استقبال می کنیم تا پاسخگوی یک سلسله از مشکلات مهاجران در ایران باشد.

وحیدی با تاکید بر این که دست اندرکاران امور مهاجران مقیم ایران باید در انجام وظیفه خود مراقبت های لازم را بعمل آورند، تصریح کرد، رفتار با مهاجران باید در چارچوب قانون باشد.

عبدالله مبینی رئیس سازمان ملی مهاجرت وزارت کشور نیز در ابتدای این جلسه در سخنان کوتاهی هدف از برگزاری کارگاه دو روزه ساماندهی طرح حکمرانی هوشمند مهاجرین را تشریح کرد.

وی خاطر نشان کرد، بحث در ارتباط با مهاجران بسیار متنوع و متکثر است و باید طرح های نوینی در ارتباط با ارائه خدمات به این عزیزان تهیه و اجرا شود.

مبینی با اشاره به طراحی و تهیه سامانه ای هوشمند برای رسیدگی بهتر به امور مهاجران مقیم ایران در سازمان مزبور خاطر نشان کرد، در کارگاه مزبور ، به عنوان اولین گام ، مدیران کل استان های سراسر کشور در ارتباط با نحوه استفاده از این سامانه، آموزش های لازم را فرا می گیرند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    7 0
    شما زحمت بکش ازین جماعت میلیونی بجز ۵۰۰ تا ۱ میلیون که قانونی هستند ودر خدمات مشغول هستند بقیه رو برگردون بیخ ریش طالبان آب کمتر مصرف میشه
  • اسماعیل IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    2 0
    برادر بزگوار سردار گرامی وحیدی عزیز _ سلام علیکم و رحمة اله ، این افاغنه خودشان برای هم ارزش قائل نیستند نمی دانم این لکه های ننگ چرا شوری در دامان ایران و سایر کشورهای همسایه گذاشت و خودش به درک واصل شد امیدوارم شما بعنوان یک ایرانی مسلمان فارسی تبار این لکه ننگ مهاجران بر دامان کشور عزیزمان را پاک کنید ما نیز به همراه خداوند پشتیبان شماییم انشااله تعالی
  • ناشناس IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    3 0
    وزیر محترم کشور این مهمانان ناخواسته افغانی را به کشورشون بفرستید اگر به فکر کارگر ایرانی هستید اینها را اخراج کنید هر افغانی که در ایران کار می‌کند یعنی فرصت شغلی از یک هموطن ایرانی گرفته شده
  • ... IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    3 0
    اقایونی که نظریه ایران شهری داشتن میخواستن افغانها بیان ایران ترکیب جمعیتی تغییر کنه همه فارسی حرف بزن بقییه قومیت ها کرد و لر ترک عرب و.. از بین بره اما شد معضل ایران چرا باید از حق و حقوق ایرانی ها صرف اینا بشه چرا باید جوانان ایرانی بخاطر ارزان بودن کارگر افغانی بیکار بمونن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس