بهادری جهرمی: برنامه هفتم به‌زودی تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود/ برگزاری ۴۵ جلسه تخصصی در دولت برای بررسی لایحه

سخنگوی دولت گفت: برنامه‌ای برای حل مسأله تورم اندیشیده و ابلاغ شده است؛ تورم به صورت روزانه رصد می‌شود.

به گزارش مشرق، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت امروز سه‌شنبه (۱۶ خرداد) در حاشیه جلسه پرسش و پاسخ که در دانشگاه تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: از مناظرات دانشجویی استقبال می‌کنیم، زیرساخت این مسأله را هم، دولت با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تشکیل خانه‌های گفت‌وگو فراهم کرده است، ماهم از این مسأله استقبال می‌کنیم، اما اگر موضوع جلسات پرسش و پاسخ نسبت به عملکرد است در حد توانمان پاسخگو بوده و خواهیم بود.

وی افزود: امروز هفته آخر کلاس‌هاست که به دانشگاه تهران آمدم، قبل از این هم خیلی از جلسات را رفته‌ام، حتی اعلام می‌کنم تابستان هم در ترم تابستانی اگر کلاس‌ها برقرار باشد و شرایط به لحاظ مقدورات زمانی مهیا باشد، در آن شرکت می‌کنم.

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به سؤالی درباره تورم و تدابیر اندیشیده شده در این باره، گفت: برای مهار تورم و رشد اقتصادی تدابیری اندیشیده شده است؛ تورم یکی دو روزه ایجاد نشده است که یکی دو روزه نیز مهار شود، این مشکل ریشه دوانده و ساختاری شده، غیر از تورم‌های مقطعی، هسته اصلی تورم در دهه گذشته ساختاری شده است.

بهادری‌جهرمی ادامه داد: برنامه‌ای برای حل مسأله تورم اندیشیده و ابلاغ شده است؛ تورم به صورت روزانه رصد می‌شود، به تازگی مجموعه‌ای زیر نظر معاونت اول رئیس‌جمهور هشدارهای روزانه تورمی را فعال کرده است، یعنی با پیش‌بینی‌ها بیان می‌کنیم، اگر فلان تصمیم گرفته شود، چنین تبعات تورمی را خواهد داشت، در دولت به این تصمیمات مجوز نمی‌دهیم و در این مواقع باید اثبات کنیم راه دیگری وجود ندارد.

سخنگوی دولت تأکید: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، انشاالله شاهد کاهش چشم‌گیر تورم در سالجاری خواهیم بود. رئیس کل بانک مرکزی اعلام کردند تلاش‌مان بر این است که تورم در محدوده کانال سی درصد قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • کاظم IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    بی غیرت ها. دارید دهن کجی به شعار سال می کنید. میدونید مفهموم این رکوردهای تورمی که تو این سال مهار تورم دارید جابجا می کنید چیه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس