.

رسانه‌های عبری زبان با اذعان به قدرت شگرف موشک فراصوت «فتاح» جمهوری اسلامی ایران، اذعان کردند که حتی آمریکا نیز صاحب چنین فناوری نظامی نیست و هیچ سامانه هوایی قادر به رهگیری آن نخواهد بود.

به گزارش مشرق، کارشناسان نظامی صهیونیستی با ابراز شگفتی از قدرت خارق‌العاده موشک فرا صوت «فتاح» بار دیگر بر قدرت بازدارندگی و توان هجومی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران اذعان کردند.

شبکه خبری المیادین شامگاه سه شنبه به واکنش تحلیلگران نظامی صهیونیست در رونمایی از قدرت موشکی هایپرسونیک فتاح توسط سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

بر پایه این گزارش، «نیر دفوری»، گزارشگر نظامی کانال «۱۲» عبری با اشاره به رونمایی امروز سپاه پاسداران از موشک فراصوت فتاح اذعان کرد: «نگرانی ما از قدرت این سلاح در زمانی است که به جو زمین وارد شود.»

وی افزود: «برای درک بهتر سرعت این موشک فراصوت کافیست به تجربه خود از پرتاب سنگ بر روی سطح دریاچه و حرکت پرشتاب آن روی آب توجه کنید، این موشک همین عملکرد و سرعت فزاینده را در عبور از جو خواهد داشت که رهگیری و درک سرعت آن دشوار است.»

«اوهاد حامو» تحلیلگر صهیونیستی جهان عرب نیز با اذعان به قدرت این سلاح در مصاحبه با کانال ۱۲ گفت: «در صورت جرقه درگیری، سامانه‌های موشکی ایران از جبهه‌های مختلف به سمت ما فعال خواهند شد.»

این تحلیلگر امور نظامی افزود: «اسرائیل برای بار دیگر، دریافت که این رشته از اقدامات نظامی ایران با هدف تقویت بازدارندگی آن صورت می‌گیرد.»

وی با دشوار خواندن دفع این موشک اذعان کرد: «رهگیری این موشک، دشوار و غیر ممکن به نظر می‌رسد، زیرا سرعت آن ۱۳ ماخ است و نیز به علت قدرت هدایت پذیری آن، عملاً امکان رهگیری آن توسط هر سامانه دفاعی ناممکن است.»

این تحلیلگر نظامی در ادامه با اشاره به توان موشکی ایران اذعان کرد که حتی آمریکا نیز چنین فناوری نظامی ندارد و فقط چین و روسیه و ایران صاحب چنین قدرت موشکی هستند.

در همین ارتباط، روزنامه «معاریو» عبری نیز در گزارشی از رونمایی از این سلاح مخوف ایرانی نوشت: «ایران با رونمایی از موشک فراصوت فتاح پیام خود را به اسرائیل ابلاغ کرد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    25 1
    نتانیاهو خان میگما اگر پماد میخوای پماد داریما بت بدم بزن اونجات تا ورمش بیشتر نشده. الهی شکر
  • IR ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    4 0
    فقط اون لحظه که رژیم صهیونیستی و کمپ تیرانا به تلی از خاکستر داغ تبدیل میشود، بزودی ان شاءالله.
  • IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    3 0
    تنها کاری که صهیونیست ها برای دفاع در برابر این موشک می‌توانند انجام دهند بستن پوشک است!
    • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
      0 0
      البته میتونن با سلاح هسته ای بهمون حمله کنند
  • IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    4 0
    بزودی انتقام کشتن و شکنجه کردن پیامبران الهی و کشتار کودکان فلسطینی و ترور ها را از قوم‌ یهود خواهیم گرفت و افسانه هولوکاست و کوره یهودی سوزی را به شدیدترین شکل خود به واقعیت تبدیل خواهیم کرد. ان شاءالله.
  • حسن + يك IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    1 0
    جوانان غيور و نابغه ايراني اكه بتونن يك سلاحي درست كنند كه سامانه هاي ضد موشكي و رادارها رابا امواج از كار بندازه خيلي عالي ميشه شايد از ساخت موشك رادار گريز ارزانتر در بياد
  • سرباز منق IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    1 1
    به خدا اگر اسراییل یکبار دیگر بیاد پهپادای ما را روی باند بمباران کنه آن چنان محکومش می کنیم که نابودیش نزدیک تر بشه
    • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
      0 0
      قبلا سردار رو زدن کار خیلی خاصی نکردیم
    • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      0 0
      کوتاه بیا حالا
  • هادی اعتبار IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    0 0
    ممنونم احساس غرور میکنم
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    1 0
    اینجا موندن و کامنت گذاشتن رو هر کس می تواند انجام بدهد ، مرد باشید و بروید با اسرائیل بجنگید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس