1

روزگاری ظریف گفته بود که آمریکا اگر بخواهد همه تاسیسات کشور را با یک بمب نابود می‌کند؛ در آن زمان رهبر انقلاب اسلامی از مسئولان نظامی خواستند ظریف را به یک تور برده تا ظرفیت‌های کشور را ببیند.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

******

روزنامه‌های امروز چهارشنبه ۱۷ خردادماه در حالی چاپ و منتشر شد که بازتاب رونمایی از موشک هایپرسونیک فتاح، بازگشایی سفارت ایران در عربستان، ۲۴ میلیارد دلار ارزهای بلوکه شده در راه ایران و شکست انحصار کانال سوئز با خط ترانزیتی شمال – جنوب در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

صبح روز ۱۶ خردادماه، اولین موشک هایپرسونیک ایرانی با نام «فتاح» با حضور رییس جمهوری کشورمان، توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران رونمایی شد. این موشک که نام آن از سوی رهبر انقلاب انتخاب شده، فعلا بردی در حدود هزار و ۴۰۰ کیلومتر دارد و قرار است در نمونه های بعدی، برد آن تا محدوده تعیین شده برای نیروهای مسلح افزایش یابد. سرعت موشک پیش از اصابت به هدف، عدد شگفت انگیر و ویرانگر ۱۳ تا ۱۵ ماخ است.

این دستاورد بزرگ نظامی مورد توجه بیشتر روزنامه‌ها قرار گرفته است، روزنامه شرق نوشته است:

موشک هایپرسونیک فتاح هزار و ۴۰۰ کیلومتر برد دارد و قادر است از تمامی سامانه‌های سپر موشکی عبور کند و این سامانه‌ها را منهدم کند. این موشک از دقت اصابت فزاینده، سرعت بسیار بالا، قابلیت مانورپذیری فوق‌العاده و همچنین از توان پنهان‌کاری و عبور از سامانه‌های راداری برخوردار است. این موشک با قابلیت‌های تاکتیکی، به‌دلیل برخورداری از پیشران سوخت جامد نازل متحرک مرحله دوم، قابلیت دستیابی به سرعت‌های بسیار بالا و همچنین انجام مانورهای مختلف در داخل و خارج از جو زمین به منظور غلبه بر انواع سامانه‌های دفاع هوایی دشمن را دارد.

در ادامه توصیفات این روزنامه اصلاح‌طلب از موشک جدید سپاه آمده است:

برد موشک فتاح ۱۴۰۰ کیلومتر و سرعت آن پیش از اصابت به هدف ۱۳ تا ۱۵ ماخ است. این موشک همچنین از یک سر جنگی با موتور کروی سوخت جامد و نازل متحرک بهره می‌برد که قابلیت مانور در همه جهات و دورانی را دارد. البته آبان سال ۱۴۰۱ بود که سردار حاجی‌زاده در حاشیه مراسم سالگرد شهادت سردار طهرانی‌مقدم در ستاد نیروی هوافضای سپاه (اینجا) از ساخت یک موشک بالستیک هایپرسونیک خبر داده و گفته بود: این موشک سرعت بالایی دارد و در جو و خارج از جو می‌تواند ‌مانور دهد. این موشک جدید از همه سامانه‌های سپر موشکی عبور می‌کند و فکر نمی‌کنم تا ده‌ها سال بعد هم فناوری‌ای پیدا شود که بتواند با آن مقابله کند.

چرا دیگر پرتاب موشک مذاکرات را هوا نمی‌کند؟ / ظریف را برای بازدید سفارت ایران به عربستان ببرید!

روزنامه اعتماد نیز با اشاره به بومی شدن صنایع موشکی کشور می‌نویسد:

موشک هایپرسونیک «فتاح» به عنوان جدیدترین موشک ایرانی در نیروی هوافضای سپاه رونمایی شد. موشک هایپرسونیک «فتاح»، صبح دیروز با حضور رییس‌جمهور، همچنین جمعی از مسوولان نیروهای مسلح در نیروی هوافضای سپاه پاسداران رونمایی شد. این موشک با حضور ابراهیم رییسی، رییس‌جمهور رونمایی شد. موشک هایپرسونیک فتاح هزار و ۴۰۰ کیلومتر برد دارد و قادر است از تمامی سامانه‌های سپر موشکی عبور کند.

چرا دیگر پرتاب موشک مذاکرات را هوا نمی‌کند؟ / ظریف را برای بازدید سفارت ایران به عربستان ببرید!

روزنامه هم‌میهن که مدافع سرسخت برجام است از واکنش‌های جهانی به رونمایی موشک ایرانی گزارشی تهیه کرده و نوشته است:

به‌دنبال رونمایی تهران از موشک هایپرسونیک «فتاح»، رسانه‌های خارجی اقدام به بازتاب این خبر و ارائه توضیحاتی درباره جزئیات این موشک کردند. رویترز در خبری با بازتاب مراسم رونمایی از این موشک و همچنین اظهارات مقامات نیروی هوافضای سپاه نوشت: «نگرانی‌ها درباره موشک‌های بالستیک ایران، به تصمیم سال ۲۰۱۸ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت آمریکا برای خارج شدن از توافق هسته‌ای تهران موسوم به «برجام» دامن زد.»غربی‌ها و آمریکایی‌ها با پیوند زدن توان موشکی و صنعت هسته‌ای ایران مدعی هستند که ایران در صورت ساخت سلاح هسته‌ای خواهد توانست با موشک‌های قاره‌پیما که هم‌اکنون در اختیار دارد اهداف نظامی و غیرنظامی چون اسرائیل و پایگاه‌های آمریکا در منطقه و حتی کشورهای دیگر را که به همکاری با دولت‌های متخاصم ایران بپردازند مورد هدف قرار دهد.

در ادامه این گزارش آمده است:

درحالی‌که ایران ضمن اینکه بارها تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای را رد کرده است تاکید می‌کند توان موشکی ایران جنبه دفاعی و بازدارندگی دارد و ایران هرگز آغازکننده تهاجم به کشور دیگری نخواهد بود؛ موضوعی که با تاریخ چندساله ایران نیز تطابق دارد و نشان می‌دهد برخلاف رژیم‌هایی مانند رژیم صهیونیستی که از آغاز پیدایش خود به جنگ و تهاجم به همسایگان خود روی آورده‌اند، ایران حتی در طی قرون گذشته نیز آغازگر هیچ جنگ و تهاجمی به کشورهای همسایه خود نبوده است و این نکته تاریخی در مجادلات دیپلماتیک نیز بارها مورد اشاره دیپلمات‌های ایرانی قرار گرفته است. در همین راستا به‌تازگی وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه افراد و نهادهایی در ایران، چین و هنگ‌کنگ به دلیل آنچه برنامه تسلیحاتی ایران خوانده شده، اعمال کرد. این وزارت‌خانه مدعی شد تحریم‌ها علیه شبکه‌ای متشکل از ۷ فرد و ۶ نهاد در چین، هنگ‌کنگ و ایران اعمال می‌شود که خرید قطعات و فناوری حساس و حیاتی را برای بازیگران کلیدی در توسعه موشک‌های بالستیک ایران تسهیل می‌کند.

چرا دیگر پرتاب موشک مذاکرات را هوا نمی‌کند؟ / ظریف را برای بازدید سفارت ایران به عربستان ببرید!

درحالی‌که پرتاب موشک سپاه آمریکایی‌ها را نگران کرده است، آن سو تر روزنامه آرمان امروز متعلق به جناح اصلاح‌طلب خبر از توافق میان ایران و آمریکا داده است، راستی مگر قرار نبود پرتاب موشک‌ها برجام را هوا کند!

این روزنامه نوشته است:

نماینده اسرائیل در سازمان ملل در کنفرانس سالانه اورشلیم‌ پست در نیویورک درباره توافق بر سر موضوع برنامه هسته‌ای ایران گفت: خبر بد این است که این روزها درباره توافقی موقت صحبت می ‌شود. وی افزود که این موضوع برنامه هسته‌ای ایران را متوقف می ‌کند اما باعث بازگردانی اورانیوم غنی ‌شده وتوانمندی‌ های هسته‌ای ایران نخواهد شد و در عوض، آن‌ ها از مزایای اقتصادی بهره ‌مند خواهند شد.

گفته های اردان درباره توافق موقت در حالی مطرح می‌ شود که مذاکرات احیای توافق هسته ‌ای در وین میان ایران، شرکای توافق و آمریکا چند ماه است که پشت پرده انجام می شود. طرفین مذاکره در مدت اخیر اشاره‌ ای به‌ وجود احتمال توافقی موقت در وین درباره احیای توافق هسته‌ ای نکرده‌ اند و بیشتر تلاش کرده اند تا مذاکرات رسانه ای نشود. با این وجود مشاور تیم مذاکره کننده هسته‌ای جمهوری اسلامی تأکید کرد که تهران تا زمانی که همه پرونده ‌های ادعایی آژانس اتمی حل و فصل نشود، توافقی را امضا نخواهد کرد.

محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره کننده ایران در گفت و گوهای مربوط به لغو تحریم‌ ها و مذاکرات هسته ای، با اشاره به اینکه متن توافق هسته‌ ای آماده و در انتظار امضای اروپایی‌ هاست، تأکید کرد که تهران قبل از حل و فصل همه پرونده ‌های مربوط به آژانس بین المللی انرژی اتمی، توافقی را امضا نخواهد کرد.

چرا دیگر پرتاب موشک مذاکرات را هوا نمی‌کند؟ / ظریف را برای بازدید سفارت ایران به عربستان ببرید!

روزنامه جام‌جم فاتح را کابوسی دیگر برای تل‌آویو خوانده و می‌نویسد:

به‌دنبال رونمایی تهران از موشک هایپرسونیک فتاح، رسانه‌های خارجی به بازتاب گسترده این خبر و ارائه توضیحاتی درباره جزئیات این موشک پرداختند؛ رسانه صهیونیستی جروزالم‌پست با نمایش موشک فتاح، نقل‌قول سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه را منتشر کرد و نوشت که «موشک هایپرسونیک فتاح می‌تواند ظرف ۴۰۰ ثانیه به اسرائیل برسد.» یواس‌نیوز هم از رونمایی ایران از موشک نسل جدید تهران خبر داد و نوشت: «موشک‌های هایپرسونیک قادر است دست‌کم پنج برابر سریع‌تر از سرعت صوت و در مسیری پرپیچ‌وخم پرواز کنند؛ قابلیتی که رهگیری آن را دشوار می‌کند.»العربیه هم با تیتر «رونمایی ایران از نخستین موشک هایپرسونیک» به بررسی این موشک پرداخت و نوشت: «انتشار رسمی این خبر احتمالا نگرانی غرب درباره توانمندی‌های موشکی تهران را تشدید خواهد کرد.»

چرا دیگر پرتاب موشک مذاکرات را هوا نمی‌کند؟ / ظریف را برای بازدید سفارت ایران به عربستان ببرید!

معکوس رفته‌اید آقای ظریف!

هفته گذشته محمد جواد ظریف وزیرخارجه سابق با انتشار یک یادداشت کوتاه در شبکه‌های اجتماعی برای پیشگیری از ترکمانچای‌ها باید «انتخاب کنیم» که آرزوهایمان را در چارچوب امکانات دنبال کنیم. البته برای جریانی که گمان می‌کرد بدون برجام حتی نمی‌توان نفس کشید وضعیت فعلی سیاست خارجی ایران غیر قابل هضم است، روزگاری ظریف گفته بود که آمریکا اگر بخواهد همه تاسیسات کشور را با یک بمب نابود می‌کند؛ بعدها رهبر انقلاب اسلامی از مسئولان نظامی خواستند ظریف را به یک تور برده تا ظرفیت‌های کشور را ببیند، شاید زمان آن رسیده ظریف را به عربستان برد تا سفارت ایران در آنجا را ببیند!

چرا دیگر پرتاب موشک مذاکرات را هوا نمی‌کند؟ / ظریف را برای بازدید سفارت ایران به عربستان ببرید!

روزنامه جوان درباره یادداشت ظریف نوشته است:

تاریخ ملت‌ها را امید و آرمان‌خواهی ساخته است، نه آرزوکردن به‌قدر امکانات، آن‌هم با چرتکه پروفسور. غربی‌ها به‌شدت ریسک‌پذیر و آرمانخواه هستند، چطور از دل همان فرهنگ غرب، می‌توان نه ریسک‌پذیر بود و نه آرمان‌خواه درآمد!؟ بله، می‌توان مانند «آشیل» در پارادوکس زنون نشست و فلسفه بافت که امکانات لازم برای جلوزدن از لاک‌پشتی که قدری زودتر از ما به حرکت درآمده موجود نیست، زیرا برای رسیدن به او ابتدا باید نصف مسیر را طی کرد و بعد نصف آن نصف باقی‌مانده را و همان‌طور تا بی‌نهایت باید نصف‌نصف را رفت و هیچ گاه به لاک‌پشت نمی‌رسیم، و می‌توان از جا برخاست و دوید و از لاک‌پشت جلو زد و به انتها رسید.

در ادامه سرمقاله جوان آمده است:

این است که باید درباره این «امکانات‌سنجی» قدری با تأمل و قدری هم با شک نگاه کرد. شما از اول امکانات‌سنج خوبی نبودید و آن تور بازدید از امکانات دفاعی که قرار بود برای ناباوران برپا شود، مقصود اولش شما بودید. مثال‌های شما نیز از وقایع تاریخی قانع‌کننده نیست، که دلسردکننده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 121
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 50
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    بحث های مزخرف وتی خیبرشکن داریم ودشمن اتمی داره وحمله نمیکنه یعنی ازتلفات انسانیش واقتصادی جنگ میترسه نه موشک بایدبرای جوانان فکری کرد وگرنه جشن موشکی وچسباند نبه علم وسلطان برای جوان شغل ومسکن وکاروازدواج واینده نمیاورد رباوتورم وبیکاری رسما بخشی پذیرفته وبعضا تشویقی شده سیاست ماکیوالی باهراسمی محکومه انفعال اگرعمدی ازمردمتلی بشود واویلاست
    • Roja IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
      17 45
      لطفاً یه نفر مسلط به زبان اراجیف و خزعبلات ، این متن رو به فارسی سلیس ترجمه کنه، اگه آذری هم باشه اشکالی نداره؟!!
    • IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
      6 47
      این مطالب برای چون تویی خواندن یاسین به گوشت هست!!!!
    • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
      3 47
      چرت نگو با
    • علی IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
      1 5
      یعنی آمریکایی که دوبار بمب اتم در ژاپن زد و صدها هزار نفر رو کشت و توی عراق یک میلیون نفر کشت و لیبی رو به خاک سیاه نشوند، الان از تلفات گرفتن از مردم ایران میترسه و مشکلی با موشک نداره؟ کسی که چرندیات شما رو لایک میکنه همون بهتر تا ابد توی این توهماتش بمونه.
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    41 80
    ظریف در برجام که فضاحتی است برای دستگاه دیپلماسی ایراننشان داد که چیزی بارش نیست
    • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
      4 2
      دیگ به دیگچه میگه روت سیاه
    • ali IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
      80 1
      صلح با کشورهای همسایه یکی از عوامل پیروزی خارجی و صلح ،وحدت کلمه وعدم توهین به همدیگرازعوامل پیروزی داخلی می باشد.
    • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
      73 8
      چقدر این ظریف برای طیف متوهمان سوزناک هست؟!
    • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
      7 2
      بدتر از لطمه ظریف به نظام، لطمه ای بود که عباس آخوندی به اعتماد مردم به نظام با جلوگیری کردن از ساخت مسکن مهر زد. الان گرانی گسترده مسکن بزرگترین دغدغه مردم فاقد مسکن شده و مشخص است که عباس آخوندی بطور عمدی عامل ایجاد این موج گسترده گرانی مسکن در کشور است و خیانت بزرگی به رفاه و معیشت مردم کرده است. دولت اصلاح طلب روحانی همزمان از داخل توسط عباس آخوندی و از خارج کشور توسط ظریف، بطور عمدی لطمه گسترده ای را به منافع و معیشت مردم و نظام زده است.
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
      2 1
      حتما جون بابات خیلی باسوادی کور بودی کر بودی توسازمان ملل وتو کنفرانس چطور مثل بلبل خارجی صحبت میکرد احمق همین شماهاهستژن مملکت به جای پیش ببرین عقب مونده نگهداشتی بی سواد بی ف هنگها بلدی دزدی مال بیتمال کلاغ
    • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
      1 4
      برادر خودتو خسته نکن دولت شما در عرض کمتر از دو سال گرانی و تورم رو چند برابر دولت های قبلی به ارمغان آورده در ثانی امثال شماها فقط بلدین پشت سر آدم صحبت کنید چرا زمانیکه ظریف یا آخوندی و یا مسول اصلاح طلب دیگر به قول شماها به مملکت خیانت میکردن روضه سکوت گرفته بودین نتیجه اینکه سکوت شما برابربا چند برابر خیانت امثال آخوندی و ظریف میباشد همان سکوتی که درروز عاشورا یک سری آدم به ظاهر دلسوز از خودشون نشان دادن
    • علی IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
      4 4
      باور کردنی نیست ظریفی که فرق لغو و تعلیق رو نمیدونست و بارها تکرار کرد توی برجام تعلیق نیموده، اینقدر طرفدار داره. دیدن جماعتی که سردار دیپلماسیشون بعد از سالها مذاکره حتی نمی دونست چی امضا کرده و دلار رو ده برابر کرده و هنوزم ازش دفاع میکنن واقعا ناامید کنندست. شکایت این جنایتی که شما و ظریفتون در حق مردم کرد رو فقط به خدا و دنیای بعد از مرگ میبریم که با وجود شما موجودات عجیب بعید میدونیم توی این دنیا امثال ظریف برای دروغ ها و جنایاتشون محاکمه بشن. در ضمن شمایی که دلار رو ده برابر کردین دیگه از تورم حرف نزنید! هشت سال هر افتضاحی همل آ
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    73 8
    زمان ظریف بنده خدا هجوم بردین
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    22 4
    عربستان رو بیارید ایران یه کم نفس بکشیم
  • هوشنگ IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    26 6
    خخخخخخخ از خودتونه ایرانی و نماد ایرانه
  • علی IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    21 42
    ظریف اگر مدعی دستاورد در برجام هست، براش همین بس که خودش هم تحریم شد. هرکس این شکلی شکست می‌خورد دیگه از مقام دیپلماسی کلا کنار می‌کشید
    • Ab ab IR ۰۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
      11 41
      درود. آقای ظریف الان در ایالات متحد به سر می برند و این نسخه ها و نوشته ها رو اربابشان برایش آورده. خیانت به ایران در ذات این پلیدشان هست
  • هوشنگ IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    8 28
    خخخخخخ چطوری ظریف
  • هوشنگ IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    41 15
    ایرانی ها سیاست و جنگ را با فیلمهای قلابی اشتباه گرفتند 😂😂😂😂😂😂
    • متین IR ۰۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
      6 15
      تو غیر ایرانی فکر کن فیلم قلابی و فوتوشاپه ولی ما ایرانی ها با همینها پدر هرچه صهیونیسته را در میاریم
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    43 17
    چون دیگر روسیه توسط اکراین زمین گیر شده فعالان توان خودش را در مذاکرات از دست داده.
    • علی IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
      3 0
      چرا شما غربگراها همه چیز رو برعکس میبینید؟
  • نیما IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    27 55
    ظریف برو به جهنم تو هیچ نقشی در تاریخ ایران نداره نداشتی به جززبان دشمن بودن
    • فرهنگ نظری IR ۰۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
      24 8
      اولا مراقب زبان وفهم خودت باش تا بدونی که به چه شخصیتی داری توهین می کنی
    • علی IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
      2 0
      همون شخصیتی که بعد از چند سال مذاکره فرق لغو با تعلیق رو نمیدونست و میگفت آمریکا نمیتونه از توافق خارج بشه. لیاقت شما همون ده برابر شدن دلار و تحقیرهاییه که دولت تدبیر و امید بهتون میداد.
  • هوشنگ IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    56 15
    ایران در جنگ با اسراییل امریکا اینترنت را قطع می کنه تا دروغ تحویل ملتش بده بیایید امارات با خیال راحت حقیقت را از نزدیک ببینید.
    • ..... IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
      11 40
      آمریکا هم تیک تاک چینی و پرس تی وی رو از دسترس خارج میکنه مطمئن باش اگه ایران یه چیزی شبیه گوگل داشت حتما فیلتر میشد در این مورد نظری نداری؟ اابته اگه شمایید که یه توجیهی فراهم میکنید
    • دهقان IR ۰۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
      7 35
      جمعیت امارات کل شیخ نشینان باهم یک دهم جمعیت ایران هست درآمد امارات با جمعیت کم چند برابر ایران دنبال چی هستی هرزگی بی بنده باری کسی طالبش نیست
    • علی IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
      4 0
      ملت راحت اینترنت رو دور میزنن و میبینن سگ هار منطقه و آمریکای قلدر چه بلایی سر عراق و کره شمالی و لیبی و سوریه و خود ایران اوردن. ولی شما آمریکا رو بپرستین. راستی همون اماراتی که میگی از تواقع با آمریکا و هم گروهی با آمریکا توی موضوعات نظامی، خارج نشد؟ چی شد نکنه اونجا هم اینترنت فیلتره؟
    • SE ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
      0 1
      هاها هاها.. دست شما دروغ گویان دیگر رو شده است. این را میگویم که بنده بعد از سال‌ها با یک دوست قدیمی در دوبی ارتباط برقرار کردن اتفاقا از کنترل عجیب اینترنت در دوبی میگفت. تماس تصویری نمیشود گرفت واتس اپ و مسنجر ووغیره کاملا شنود هستند و تخت کنترل رژیم دیکتاتور آنجا. این دوست من دو هفته بود که ناگهان ناپدید شد و من نگران حالش بودم تا اینکه حواب پیامهایم را داد و گفت ۱۲ روز در بازداشت بوده است بخاطر اینکه در یک پیام شخصی در واتس اپ به کسی گفته بود اقتصاد دوبی در حال سقوط است!! حال خودت فکر کن کسی در ایران چنین حرفی را بزند و بازداشت ش بکنند. نه خیر جان برادر خبر واثق دارم که اینترنت امارات هم محدود است و هم شدیدا تحت کنترل. توهم شماها زیاد است از خواب بیدار شو!
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    58 8
    ما مردم هستیم، تا زمانیکه در فلاکت زندگی میکنیم
  • ناشناس IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    55 6
    تعطیل می کنید و بعد با منت بازش می کنید و بعد دیگران برای تماشا دعوت می کنید!!؟سبحان الله
  • من IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    6 3
    مذاکرات؟خخخخ باش تا صبح دولت بدمد مذاکره کجاست خخخ
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    3 2
    خخخخ
  • من IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    3 3
    مذاکرات؟
  • من IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    2 3
    مذاکرات؟خخخخ باش تا صبح دولت بدمد مذاکره کجاست خخخ
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    24 4
    چون مذاکرات رو قبلا چال کردید زمین.اون چیزی که الان هوا شده چیز دیگست
    • علی IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
      0 0
      سازمانای بین المللی میگن خراب شدن مذاکرات تقصیر آمریکاست. شما دیگه چه موجوداتی هستین که از قاتل زن و بچه های مردم دفاع میکنید.
  • GB ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    18 6
    اصولگرایان فرصت رو از دست داده اند
  • حسين DE ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    11 51
    روزى روزگارى يه بود كه ميگفت دنياى فردا دنياى گفتمان است نه دنياى موشك،اتفاقًا همين كه بعدها غروق شد يكى از اربابان جواد نيويوركى بود.
    • 1254 IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
      50 1
      هیچ وقت دنیای بشر دنیای جنگ و کشتارو موشک نباید باشه مگر اینکه افکار بیمار گونه ای بر عقلانیت انسان حاکم باشه
  • روح الله IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    0 4
    غلط
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    9 3
    جوجه را آخر پاییز میشمارند
  • علی IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    6 0
    امضای کریم طبق چه قانون علمی حکم سند را داشت؟! همین را جواب بده برای هفت پشت از دیپلماسیمون بسه.
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    3 0
    ظریف را به کارخانه موشک سازی بردند که جرات مذاکره با غربیها را پیدا کند اما به جای جرات در مقابل آنها شهید حاج قاسم را مزاحم دیپلماسی می دانست حالا شما می خواهید ایشان را به سفارت عربستان ببرید
  • دهقان IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    2 1
    ظریف به تعبیر محلی یعنی شکننده وترد بی مایه و ضعیف همین ظریف ها ریش قرمز ها کشور عقب نگه داشتند شجاعت خداوند نصیب هرکس نمیکنه جز مردان لایق
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    1 0
    به ظریفزبگید اول انگلیسی یاد بگیره تا بعد‌.😂
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    0 23
    آقای کوشکی در جلسه در دانشگاه تهران با همفکرا نشستن و لایحه حجاب بررسی کردند و گفتن سکولاره و انتقاد کرده چرا طبق سیکل باطل گذشته دوباره پلیس دخالت نمیکنه تا شر بشه
  • ناشناس IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    32 1
    خُب اگه این روزنامه های وابسته ی مجیزگو تعریف نکنند، کی بکنه؟! لابد مردم بیچاره ایران!
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    11 1
    چون مذاکره ای وجود نداره
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    7 1
    احتیاجی به عربستان رفتن نیست
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    2 14
    دوره ظریف دیگه گذشته
  • ۶۶۶ IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    33 2
    طالبان را مواظب باشید. امریکا را بی خیال.خخخخ
  • IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    64 1
    لطفاً کمی واقع بین باشید تا آرمانی نگر. در حال حاضر ملت از گرانی و بی ثباتی در اقتصاد جان به لب شده شما در موشک میدهید . موشک برای دفاع خوب هست نه برای انسان بی نان شب!
    • علی IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
      0 0
      با همین حرفا هشت سال کشورو به دست تفکر ظریف بخشیدین و دلار رو ده برابر کردین و کمر مردم رو شکستین. هنوزم روتون میشه این حرفا رو بزنید؟ شماها اقتصاد رو نابود کردین، از اونور یه پیشرفت نظامی هم میکنیم دردتون میاد تحقیرش میکنید؟ خدا ازتون نگذره.
  • IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    28 2
    البته ظریف هم مسلما همفکر نویسنده هست وگرنه وزیر خارجه نمیشد
  • خخخخ IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    50 1
    چون.مرغ شده کیلو صدتومن پراید دویست تومن دلار. 50 تومن گوشت چارصدتومن .
    • علی IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
      0 0
      مگه برجامتون همه مشکلاتو حل نکرد؟ یادمون نبود دوره هشت ساله تفکر شما کمر اقتصاد رو جوری شکستین که دلارو ده برابر کردین و کشور رو لبه نابودی بردین که هنوز که هنوزه نتونستن درستش کنن
  • IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    63 1
    پس چرا نودوهفت درصد ملت ناراضی اند.
    • علی IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
      0 0
      مردم با موشک مشکلی ندارن و براشون افتخاره. ولی از اقتصاد ناراضین. همون اقتصادی که همفکراتون دلارشو ده برابر کردن و از پس یه مذاکره ساده هم براش بر نیومدن. ولی تفکر شما میگه ما زدیم اقتصاد رو نابود کردیم پس باید نظامی هم نابود کنیم
  • علی IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    12 3
    زنده باد ظریف... آیندگان خواهند فهمید که ظریف کیست و چه کار بزرگی برای کشور انجام داد.
    • علی IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
      0 0
      منظورت همونه که بعد چند سال مذاکره فرق لغو با تعلیق رو نفهمید و دلار رو ده برابر کرد؟
  • IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    8 1
    چرا خائن محاکمه و اعدام نمی‌شوند؟
  • پرشیا IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    7 0
    نه این تبعیض نژادی
  • سپیده IR ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    9 0
    برای اینکه دیگر مذاکرات در آن سطح تعطیل شده است و الآن فقط سوال نوع حمله است.
  • مم IR ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    21 1
    تاریخ دراینده مشخص میکنه که حق باچه کسی بوده وچه کسانی تیشه به ریشه این مملکت میزدندوداروندارش روبه تاراج میبردندومردم روبه فلاکت وفقرکشاندند،...
  • US ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    2 24
    بیخود به خودتون زحمت ندید این جماعت پررو تر و وقیح تر و طلبکار تر از این حرفها هستن که بخوان بابت گندکاریها و ضرر و زیان هایی که به کشور و ملت و نظام وارد کردن کوچکترین خجالت و پشیمانی احساس کنن. بدیش اینه که تا حالا هم هیچگونه وادار به پاسخگویی نشدن.
    • علی IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
      0 0
      دقیقا. انگار یا یه مشت مزدور ضد ایران هستن یا مغزاشون تعطیل شده. با ترس از پنج تومن شدن دلار به روحانی رای دادن ولی حالا یقه پاره میکنن برای دفاع از دولتی که دلار رو ده برابر کرد و حتی واردات واکسن رو مشروط به برجام کرده بود و مردم رو به کشتن داده بود. خدا لعنتشون کنه ما که اون دنیا از هرکی بگذریم ار دولت روحان و تمام این طرفدارای بی انصاف و نابودگرشون نمیگذریم. خدا لعنتشون کنه.
  • IR ۰۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    2 13
    سوال اینجاست: چرا اجازه دادید چنین افراد سست عنصر،خود باخته و منفعلی سالهای سال در راس عالی ترین سطوح مدیریت کشورمان قرار بگیرند و هزاران نفر از طرفداران خود را به دستگاههای اجرایی کشور تزریق کنند؟؟چرا؟؟ در حالیکه مردم عادی با جان و مال و با چنگ و دندان از منافع کشورمان دفاع می کنند اونوقت مسئولان عالی رتبه کشور علنا در پشت میکروفن های داخلی و خارجی اعلام کنند که آمریکا تنها با یک موشک کار ایران را تمام می کند. چه چیزی باعث شده ظریف و دوستانش به خودشان اجازه دهند که برای انتخابات خیز بردارند؟ امیدوارم که ریشه ۲۰۰ ساله وابستگی مقامات کشورمان به کشورهای سلطه گر غربی بخصوص آمریکا و انگلیس پلید برای همیشه خشکانده شود.
  • مجید IR ۰۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    2 12
    احمقها میگویند برجلم برجام رو ما امصا کردیم ترامپ پاره کرد گفت لازم باشه با اتم حمله میکنم کودنها در جریان باسند ژاپن والمان دوباره به شدت دنبال اتمی شدن واحیای ارتش هستن کودنها بدانند هم نطامی وهم اقتصادی هردو خوبه
  • IR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    3 0
    مگر عربستان را موشک پراندبود
  • IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    12 1
    حالا با این موشک می خواهید چی کار کنید؟
  • مهدی IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    1 0
    درست نگاه کن بعد
  • Rashed IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    26 0
    بسیار عالی ودست مریزاد امیدواریم که درمعیشت وسفره مردم اثر مثبت بگدارد
  • محمد IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    25 1
    با این همه پیشرفت و موشک و توشک چرا از یک مشت بی سرو پای طالبانی هراس داریم ؟
  • محمد IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    5 1
    گزارش ویژه به غیر از باز گشایی سفارت ایران در عربستان همش دروغ و سرکاری بودن
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    1 0
    حتی نمیذارن نظرسنجی ثبت بشه
  • علی ولی خدا عبادالله IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    0 1
    ای اقا چرا ظریف را برای دیدن سفا رت ببرید
  • رک IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    15 1
    من تنها تیتر را خوندم چون این نوشته ها معلومه دنبال چیست .
  • مهدی IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    69 1
    ظریف بیچاره با دست وپای بسته که نمیتونست شنا کند.
  • لیلی IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    0 0
    پررویی تا چه حد؟
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    0 0
    این برجام شده یه نون دونی از جیب بیت المال برا تیم مذاکره کننده تا الانهم هیچی نصیبمون نشده
  • جهانگیر IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    46 1
    اینها برا جوان بیکار نان و آب نمیشود
  • علی IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    9 2
    دکتر ظریف استوره ی دیپلماسی ایران وخادم مردم است کسانی که شخصیت ظریف رو انکار میکنن دشمنان جیره خوارامریکا واسراییل هستن
    • علی IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
      0 0
      جیره خوار آمریکا شما و ظریفتونید که فرق لغو با تعلیق رو نفهمیدین و دلار رو ده برابر کردین و گفتین آمریکا از برجام خارج نمیشه. فقط کمر چند نسل مردم ایران رو شکستین و با وقاحت تمام از همه جنایاتتون دفاع میکنید.
  • علی IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    0 1
    دکتر ظریف استوره ی دیپلماسی ایران وخادم مردم است کسانی که شخصیت ظریف رو انکار میکنن دشمنان جیره خوارامریکا واسراییل هستن
  • عرفان IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    13 1
    اشتباه از شماست که خود را به خواب زده اید. عزیز دل برادر! الان مگه مذاکرات و برجام داریم که بخواد بره روو هوا؟
  • ناشناس IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    32 1
    قطعا اگر دولت روحانی میخواست با عربستان رابطه برقرار کند .به هیچ وجه نمی گذاشتید
  • اصغر صحت IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    46 2
    سلام موشک برای مردم نون واب نمی شود کره شمالی را ببین خود بخوان حدیث را کره جنوبی زاپن سنگاپور وووو آنها هم موشک دارند ترا بخدا فکر مردم بدبخت باشید جواب خدا راباید بدهید 1
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
      2 59
      و باز فغان یک شکم باره !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    3 1
    برای اعلام زمان مذاکرات کشتی شون روتوقیف کردین حالا هم که برجام احیاشده امااعلام نشده!
  • حسین IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    1 48
    مشکل ظریف با تور حل نمیشه، چون ظریف سرباز آمریکا هست.
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
      0 0
      حسین تو هم مثل صدام حسین سرباز شیطانی
    • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      0 0
      حالت خوب نیست که اینجور قضاوت میکنی
  • مهدی IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    50 1
    و ادامه ی سوال اینکه چرا اعدام پنج شیعه در عربستان
    • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
      1 0
      عربستان مارو سر کار گذاشته .چند روز دیگه با اسرائیل هم رابطشو عادی سازی میکنه و دوباره باید ایران بند وبساطشو از عربستان جمع کنه بره.ایران باید شرط می‌گذاشت از جمله صلح یمن و عدم رابطه با اسرائیل و پایان اعدام جوانان در عربستان
  • عباس IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    54 1
    دل خوش به این ترقه ها نباشید
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    0 0
    الا مثلا می خواهید با این موشک چیکار کنید؟ حریف طالبان هم نمیشوید. خدا شفا بده البته باتوجه به مغزتون اگر تمام پیامبران هم بیان بعید بدونم شفا بگیرید
  • رحمت IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    0 0
    اقا الکی لاف نزنید اول اینکه شما جرات ازمایش موشک را ندارید جون تمام دروغها تون فاش میشه دوم مگه سالها نمیگید اسراییل باید نابود بشه خوب چرا صد تا ازاین موشکها را نمیزنید ونابودش کنید هر چند با اولین شلیک اگر این هم مثل سپر ضد کرونا نباشه کل ایران میره رو هوا .....در بازار مسگر ها و...لاف در غربت!!!!!.
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    0 0
    باد کردن دشمن یک حربه است که فکر بکنه ما چیزی نداریم اما اگه نداشته باشیم و قمپز در بکنیم موقع لزوم چه کاره ایم ظریف با شهید سلیمانی تو یک راستا بود یکی باد میکرد یکی میترکوند
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    2 0
    هرچقدرهم جناب ظریف رابکوبیدفایده ی نخواهدداشت چون ب هموطنان سوادو درایت وسیاست میهن پرستی ایشان ثابت شده است پس بهتراست قدراین بزرگ مردرابدانیدوبعدازسردارعزیزمان سلیمانی ب واقع شخصیتی مفیدبرای میهن عزیزمان ب مانندجناب ظریف پیدانمیشودبخل وحسادت وجناح بازی راکناربگذاریدب فکرمردم ومملکت باشید
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    0 0
    شما فعلا افغانستان را مهار کنید، کجای کاربرد، کشور به فاک رفته ،نه آب،نه برق،نه گاز،نه صنعت،نه پول ،نه......دلتان را به چه خوش می کنید
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    0 1
    روحانی و دارودسته اش میخواستن دو دستی مملکت رو تقدیم کنن به آمریکا و با حقه برجام .کارخونه هارو هم از کار انداختن.خدا رحم کرد بعد از روحانی دیگه اصلاح طلبی رئیس جمهور نشد.اگه همتی رئیس جمهور میشد ادامه کار روحانی رو می‌گرفت چون شدیدا اصلاح طلبه.اصلاح طلب یعنی عشق رهبری و وطن در وجودش نیس .یعنی..
  • عبدالرضا رضایی IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    1 0
    چرا تمام روزنامه های اصولگرا حمله به ظریف کرده اند البته دلیل ان را میدانم چون ظریف ازهمه انها شجاعتر واگاهتر است ومردم ظریف را محبوب خود قرار میدهند همین اصولگراها بودند که سفارت عربستان را اتش زدند ودحال حاضر به عربستان التماس کردند که رابطه ببندد این که هنر نیست،هنر این است که دریک کلمه تمام مردم راضی باشند که راضی نیستند
  • احمد IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    0 0
    سخنان دکترظریف بزرگمرد حقیقت محض است هرچند خودم ازآمریکای پلید و دولتمردانش بدم میاید و دعا میکنم هرچه زودترپرچم آمریکای استکبار به زمین فرود آید،باید بگویم که ایران ملت غیور و استکبارستیزدارد، ترس آمریکا از مردم ایران است.امیدوارم هرچه زودتر در بخش نظامی قدرتمندتر شویم.
  • سمیرا IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    1 0
    کاش یک موشک برای به دست آوردن دل مردم میساختند و به دلهای مردم پرتاب میکردند.
  • حاجی IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    0 0
    زنده باد ایران عزیز کور خوار شود هر ان کس نتواند پیشرفت نوشکی کشور عزیزمان ایران را نبیند زمان جنگ ایران عراق به شما سیم خوار دار هم نمدادن الان ما یک صادر کننده ادوات جنگی هستیم از خواب بیدار شین
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    2 0
    ظریف مرد بزرگی بود که دنبال رفاه مردم بود. ولی بعدش گفت که ظاهرا خود ملت میخوان همیشه یک دشمن فرضی براشون ایجاد بشه تا تو فلاکت بمونن
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    1 0
    درود بر ظریف که هزاران بار بالاتر از امیر کبیر است ، آری واقعا اسم ظریف سوزناک که بعضی‌ها با شنیدن نام مبارک ایشان می‌سوزند درود و هزاران درود خدا بر ظریف امیر کبیر زمان
  • Hamid IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    0 0
    ماجرای موشک و موشک پرانی مه مثال این است که بزرگ خانواده به جای پول و نان دراودن بره چاقو و تفگ بخره و بگه چاقو دارم یا تونگ دارم و هروز بهش افتخار کنه و هر چه خانواده فریاد میزنند که بابا نان نداریم غذا نداریم و او فقط افتخار کنه که اگر روزی دعوای شد بتونه شاخ بشه حالا تو بخوان حدیث مفصل.....
  • رضا IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    1 0
    ظریف حقیقت آدم پاک ‌وطنپرست است امادررابطه بابرجام خسته بودوشایدهم گولش دادندمطمعنم روزی ب حقیقت پی خواهدبرد
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    0 0
    توجه همگان را به موضوع در پیش بودن انتخابات مجلس و وارد گود شدن آقای ظریف و روحانی و تشکیل جلسات با وزرا و هم کیشان جلب میکنم. دقت کرده اید اخیرا رسانه های مختلف اصلاح طلب با بهانه و بی بهانه و مکرر در مکرر هر خبر مربوط به این طیف را با سوگیری تطهیر آنها و تلاش برای فراموشی عملکرد خائنانه ایشان منتشر میکنند. حواسمان را جمع کنیم
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    1 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • علی فهیمی IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    0 0
    انوقت این موشک سوپرمخملی برای مردمی که دراین روزها ازگرانی اجاره خانه درعذابند دردی دوا می کند شماها که فقط به فکرکشتن هستیدونمی توانیدبرای رنج وعذاب مردم کاری انجام دهید فکرمب کنیدمردم ازاین خبرهاخوشحال می شوند کشتارمخصوص درندگان است نه انسان های متمدن۸
    • IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
      0 0
      چرت و پرت نگو .این موشک‌ها برای دفاع است نه حمله
    • IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
      0 0
      آمریکا و اسرائیل متمدنن؟
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
    0 0
    بزرگترین دستاورد دولت ومجلس فعلی سرعت پیشرفت گرانی بوده.
  • حسین IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
    0 0
    ب چه قیمتی تواین دهسال چقدرخانوادها زیر فشاراقتصادی پاشید وچقدرسرمایه انسانی ومالی خارج شد رضایت اکثریت باندازه موشک ولوبیشترارزش دارد وقتی مردم نباشن چه فایده
  • IR ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    0 0
    ۲۰ساله تحریم هستیم،چی به دست آوردیم که در حالت عادی به دست نمیومد؟نه بمب نه برق هسته ای،میلیاردها دلار هزینه.الانم خدا میداند سلطان عمان چه پیامی آورد و چه جوابی گرفت.علت اینکه الان موشک هوا کردن مذاکرات را زیر سوال نمیبره،همینه.یا قطعی بسته شده یا قطعی رد شده.اولی یعنی گشایش،دومی هم جنگ و تحریم
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    0 0
    دیگه چی داری بگی آقای ظریف همان دستاوردها که تو حرفش را می زدی دولت رئیسی بدست آورد اما با عزت نه با تملق وخودکوچک بینی وتحقیر کشور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس