کد خبر 1497079
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷
تصویب قانون وینیسیوس جونیور در پارلمان برزیل

مجلس قانونگذاری ریودوژانیرو، قانونی برای مبارزه با نژادپرستی در فوتبال تصویب کرد.

به گزارش مشرق، در بحبوحه حملات نژادپرستی به وینیسیوس جونیور، ستاره برزیل تیم رئال مادرید در اسپانیا، مجلس قانونگذاری ایالت ریو دو ژانیرو برزیل قانونی برای مبارزه با نژادپرستی در فوتبال این کشور را تصویب کرد.

در جدیدترین و جنجالی‌ترین حمله نژادپرستی به وینیسیوس در اسپانیا، چندی پیش این ستاره برزیلی در ورزشگاه مستایا در والنسیا، هدف توهین‌های نژادپرستانه قرار گرفت.

این برای اولین بار است که در برزیل چنین قانونی تصویب می‌شود. طبق این قانون، در صورت هر گونه توهین نژادپرستانه در رویدادهای ورزشی در ریو دو ژانیرو، این رقابت باید متوقف شود.

این قانون که به نام وینسیوس جونیور نام گرفته است، همچنین دستورالعمل‌هایی برای مبارزه با نژادپرستی را در خود جای داده و به قربانیان این دست از حملات اجازه می‌دهد شکایت‌های خود را به دفتر دادستانی ارسال کنند.

ژوسمیر، یکی از اعضای ارشد مجلس قانونگذاری ریو دو ژانیرو می‌گوید: باید یک بار و برای همیشه این سرطان نژادپرستی را مخصوصاً در محیط‌های ورزشی، ریشه‌کن کنیم.

پارلمان منطقه‌ای ریو دو ژانیرو همچنین تصمیم گرفت «مدال تیرادنتِس» که بالاترین نشان مجلس قانونگذاری است را به ستاره رئال مادرید اعطا کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عمار رهبر IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    3 0
    رسول الله در هزار و چهارصد سال بیش اولین قانون ضد نژادپرستی رو در دنیا وضع کردند در اون قانون هیچ فرقی بین سیاه و سفید و عرب و عجم وجود نداشت..صل الله علیک یا رسول الله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس