واکنش مسکو به افشاگری واشنگتن‌پست درباره خطوط لوله نورداستریم

معاون سفیر روسیه در آمریکا می‌گوید که دولت این کشور در تلاش است تا اظهارات پیشین مقامات واشنگتن درباره «پایان دادن به فعالیت خطوط لوله نورداستریم» را از حافظه‌ها پاک کند.

به گزارش مشرق، آندری لِدِنف، مشاور و معاون سفیر روسیه در آمریکا، با اشاره به گزارش افشاگرانه واشنگتن‌پست درباره آگاهی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سی‌آِی‌ای) از نقشه کی‌یف برای حمله به خطوط لوله گاز نورداستریم، گفت که حالا دولت آمریکا در تلاش است تا اظهارات قبلی مقامات این کشور و تعهدشان درباره «پایان دادن به فعالیت خطوط لوله نورداستریم» را لاپوشانی و از حافظه‌ها پاک کنند.

نشریه واشنگتن‌پست در گزارشی نوشت که سی‌آی‌اِی پیش از انفجار خطوط لوله نورداستریم، از نقشه کی‌یف برای این اقدام مطلع شده بود. دیپلمات ارشد روسیه درباره این گزارش گفت: تلاش‌های مکرر دولت آمریکا برای بازتاب روایات جدیدی از خرابکاری بی‌سابقه در خطوط لوله گاز در دریای بالتیک آن هم با استفاده از رسانه‌های تحت کنترلش، دیگر به یک ویژگی برجسته آنها بدل شده است.

وی افزود: این بار هم یک گزارش اختصاصی، برخی اطلاعات محرمانه درباره اینکه ظاهرا مقامات آمریکایی(پیش از حمله به نورداستریم) از طریق متحدانی خاص در اروپا، از نقشه‌های اوکراین برای تضعیف امنیت انرژی اروپا، مطلع بودند.

دیپلمات روس تاکید کرد: اقدام هماهنگ غرب به رهبری آمریکا برای سردرگم کردن جامعه بین‌الملل، نخ‌نما شده است. دلیل انتشار نظریه‌ها و روایات مختلف که داده‌ها و اطلاعات محرمانه یک تشکیلات اطلاعاتی بدنام هم آن را تایید می‌کند، به اندازه‌ای ساده است که می‌توان نام مبتذل به آن داد.

وی اضافه کرد: آنها برای لاپوشانی و پاک کردن قول‌های مقامات آمریکایی جهت «خاتمه دادن به کار خطوط لوله ما» از هیچ تلاشی مضایقه نمی‌کنند. همانطور که از تلاش برای سنگ‌اندازی و ممانعت از آغاز تحقیقات شفاف شورای امنیت سازمان ملل اجتناب نکردند. سفارت روسیه اطمینان دارد که ماه پشت ابر نمی‌ماند. به سهم خودمان، همچنان به همکاری با شرکای‌ هم‌عقیده خودمان جهت کشف حقایق این حادثه، و همچنین مجازات مجرمان و حامیان اقدامات تروریستی علیه زیرساخت حیاتی‌مان، ادامه خواهیم داد.

به نوشته واشنگتن‌پست، سی‌آی‌اِی از طریق یکی از سازمان‌های اطلاعاتی اروپایی که نام آن فاش نشده، اطلاعاتی دریافت کرده بود مبنی بر اینکه ۶ نفر از نیروهای ویژه اوکراین در حال برنامه‌ریزی برای منفجر کرده خطوط لوله انتقال گاز روسیه به آلمان هستند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عمیر IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    0 2
    شعار هر ایرانی درود بر هر اوکراینی 💙💛
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    0 2
    انفجار سد ناخودتکا و انفجار خط لوله نورد استریم فقط و فقط می تواند کار رژیم کودک کش پوتین باشد.امروز هم با استفاده از پهپاد دو کودک اوکراینی را کشتند بی شرفها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس