کد خبر 1497212
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۳
محمد ایمانی

حاج قاسم سلیمانی، کمر آمریکا را در منطقه شکست و با این وجود، آقای ظریف می‌گفت آمریکا می‌تواند ظرف پنج دقیقه، توان دفاعی ما را نابود کند!

به گزارش مشرق، محمد ایمانی طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت:

۱- آقای ظریف، خیلی با مروّت است، نشان به آن نشان که هر وقت نمی‌تواند از عملکرد خود دفاع کند، شهید سلیمانی را شریک عملکرد خویش (سپر بلا) قرار می‌دهد و رفیق همدل آن شهید می‌شود. اما در عین حال، هر جا هم که لازم باشد، دوگانه‌سازی می‌کند و برای فرار از مسئولیت، چنین وانمود می‌کند که میدان (شهید سلیمانی)، نگذاشت او دیپلماسی مطلوب خود را پیش ببرد! این دوگانگی را در روایت وارونه از ماجرای افغانستان و سوریه و عراق می‌توان دید.

۲- همزمان با فعال شدن مدعیان اصلاحات برای انتخابات، آقای ظریف چند هفته‌ای است در قامت تبلیغاتچی این طیف ظاهر شده و با ادبیاتی تحریف‌آمیز سخن می‌گوید.

یادش به خیر، وقتی کسانی از حاج قاسم سلیمانی می‌خواستند به خاطر محبوبیت بالایش نامزد انتخابات شود، می‌گفت: «دیگران هستند که نامزد انتخابات شوند، من نامزد گلوله‌ها هستم». اما ما دیپلمات ارشدی را هم سراغ داریم که برای برنده شدن جناح متبوعش در انتخابات، از آمریکایی‌ها درخواست همراهی کرد.

سند اگر می‌خواهید، سخنان وی در شورای روابط خارجی آمریکا (۲۶ شهریور ۱۳۹۳) که با لحنی همدلانه و ملتمسانه گفت: «ما روندی را شروع کرده‌ایم که هدف از آن، تغییر فضای سیاست خارجی کشور است. اگر با وجود تلاش‌های ما برای تعامل، این تلاش‌ها بی‌نتیجه بماند، مردم ایران این فرصت را خواهند داشت تا ۱۶ ماه دیگر که انتخابات پارلمانی برگزار می‌شود، به این عملکرد ما پاسخ دهند. وقتی قبلاً در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵، توافق‌هایی کردیم و تلاش‌های ما از جانب اتحادیه اروپایی رد شد، مردم جواب ما را با انتخاب رئیس‌جمهوری متفاوت دادند که مرا هم زود بازنشسته کرد. حالا بار دیگر من زنده شده‌ام. به نظر من غرب در انتقال پیامی که می‌خواهد به ایران منتقل کند باید بسیار دقت کند».

۳- سردار سلیمانی، هرگز به آمریکا اعتماد نکرد؛ بر خلاف طیف خوش‌خیال و خوش‌بین به غرب که بارها اعتماد کردند، امتیازات هنگفت از جیب ملت ایران دادند، خدعه و بدعهدی دیدند، و با این همه، باز هم اعتماد به آمریکا را ترویج کردند و متاسفانه، جبهه اصلی را در داخل و در مقابل منتقدان دلسوز گشودند. حاج قاسم -مانند اعضای تیم ظریف- هرگز نگفت: «امضای کری تضمین است» و «امکان ندارد آمریکا زیر تعهدش بزند»، تا سپس در اثر آشکار شدن واقعیات و اعتراض افکار عمومی اعتراف کند: «توافق با آمریکا، به‌ اندازه جوهر روی کاغذ هم ارزش ندارد»؛ «نتیجه پایبندی به برجام، تحریم‌های بیشتر بود.

درسی که از برجام گرفتیم این بود که مقاومت، بهتر از رویکرد فعلی دولت، در سیاست خارجی جواب می‌دهد».

اما عجیب‌تر از این اعترافات تلخ و پر هزینه تیم ظریف، موضع بعدی آقای روحانی بود که گفت: «ترامپ کم‌سواد، با یک خط خطی از برجام خارج شد؛ رئیس‌جمهور جدید آمریکا فقط یک امضا کند، به تعهدات بر می‌گردیم»! روانشناسی این تیم، کاملا دست دشمن بود که وبسایت رادیو فرانسه، مهر ماه ۱۳۹۲ نوشت: «ارزیابی غرب از دولت روحانی، تعامل با فروشنده بدهکار و مشتاقی است که خود را ناگزیر از فروش حقوق ملی می‌بیند. طبق این جمع‌بندی اگر خریدار صبور باشد، فروشنده، قیمت را کمتر خواهد کرد».

۴- حاج قاسم سلیمانی، کمر آمریکا را در منطقه شکست و با این وجود، آقای ظریف می‌گفت آمریکا می‌تواند ظرف پنج دقیقه، توان دفاعی ما را نابود کند! تحریم‌های ویزا، سیسادا و آیسا، و دیپورت حمید ابوطالبی -نماینده ویژه روحانی برای سازمان ملل- در دولت اوباما (و نه ترامپ)، محصول ضعفی بود که برخی دولتمردان برجام زده نشان دادند. دولت اوباما با نقض یا دورزدن تعهدات و تهدید شرکت‌ها، مانع استفاده ایران از حقوق خویش شد؛ تا آنجا که آقای ظریف، از جان کری می‌خواست برای شرکت‌های طرف همکاری با ایران، «نامه‌های آرامش‌بخش» (Comfort letter) صادر کند، اما چنین اتفاقی نیفتاد.

از وعده ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی، فقط قرارداد ۴.۸ میلیارد دلاری با شرکت توتال امضا شد که آن هم میراثی جز سرقت اطلاعات ایران و نقض قرارداد، بر جا نگذاشت! این، سرنوشت «تعلیق» تحریم‌هایی بود که هر سه ماه یک بار باید درباره تمدید یا عدم تمدید آن، توسط کنگره و دولت آمریکا تصمیم‌گیری می‌شد!

مشابه همین روند خسارت‌بار، در زمینه وعده‌های دیگر هم اتفاق افتاد: وعده بازگشت ۱۵۰ میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران، تعهد غرب برای بازسازی رآکتور بتن‌ریزی شده اراک و تامین کیک زرد مورد نیاز ایران، معامله ۲۰۰ فروند هواپیما، افزایش مبادلات بانکی میان ایران و اروپا، لغو قطعی ۸۰۰ تحریم، چرخیدن چرخ کارخانه‌ها، احترام به اتباع و گذرنامه ایرانی (مانند دیپورت کردن آقای ابوطالبی توسط آمریکا و بازداشت آقایان اسدالله اسدی و حمید نوری در اروپا).

۵- در همین دوره ماه عسل با اوباما و اروپا بود که آقای ظریف به تلخی گفت: «پس از ۲۰ ماه نمی‌توانیم حتی یک حساب بانکی در لندن باز کنیم». حتی آلمانی‌ها، از دادن سوخت به هواپیمای ظریف که مهمان کنفرانس امنیتی مونیخ بود، امتناع کردند. پس از آن هم، روحانی با دادن تضمین پیشاپیش به خانم موگرینی (مبنی بر ادامه اجرای تعهدات، در صورت خروج آمریکا از توافق)، اطمینان و جرأت خروج از برجام را به دولت ترامپ داد. شهادت شهید سلیمانی هم در همان فضای وادادگی و دیپلماسی التماسی دولت آقای روحانی صورت پذیرفت.

۶- اعتماد به آمریکا و زمزمه برجام ۲ و ۳ در دوره توهین و عهدشکنی اروپا و اوباما، درست بر خلاف هشدارهای شهید سلیمانی بود؛ ولو ظریف سعی دارد خود را هماهنگ با آن شهید وانمود کند و قصور و تقصیرهای طیف خود را پای «مرد میدان» بنویسد. شهید سلیمانی مهر ماه ۱۳۹۵، درباره تحرکات جریان تحریف برای ترویج خوش‌بینی به دشمن، هشدار داد و گفت: «در خط مقدم جنگ با دشمن، نباید دو صدا بلند شود و کسانی بگویند دشمن نیست، دوست است. اگر صاحب‌ منصبانی آدرس غلط دادند و در جامعه دوصدایی دشمن درست کردند، مرتکب خیانت شده‌اند. کوچه دادن به دشمن، بدترین نوع خیانت است. ترویج فهم غلط از دشمن، حساسیت جامعه را از بین بردن و در درون آن تفرقه درست کردن، خیانت است».

۷- حاج قاسم، همچنین ۹ اسفند ۱۳۹۷، از ساده‌اندیشی درباره برجام برحذر داشت و گفت: «برای دشمن، این برجام، سه ضلعی است نه یک ضلعی. اوباما فکر می‌کرد به مرور زمان به دو ضلع دیگر می‌رسد، اما آدم عجولی که آمده، اصرار دارد به سرعت برسد و تصورش این بود که می‌رسد. اینکه اصرار می‌کنند بر برجام ۲ در منطقه، برای این است که می‌خواهند این تحرکی را که از ایران اسلامی به جهان اسلام روح و جان داده، بخشکانند. اگر العیاذ بالله ما رفتیم و در برجام ۲ شرکت کردیم، به همین تمام می‌شود؟ نه، برجام اصلی در داخل ایران است. تلاش آنها به اینجا منتهی نخواهد شد و برجام ۳ هم خواهند داشت، چون معتقدند چشمه باید خشکانده شود و این چشمه، ایران است».

۸- دی ماه ۱۳۹۳، هنگامی که آقای ظریف پس از مذاکرات رسمی در ژنو، مشغول قدم زدن با جان کری بود، و همزمان، سازمان سیا و پنتاگون، داعش را پشت مرزهای غربی ایران تجهیز می‌کردند، سردار سلیمانی با آقای امیر عبداللهیان، معاون آقای ظریف تماس گرفت و دلسوزانه هشدار داد؛ «سردار سلیمانی به من زنگ زدند. با کنایه و خنده‌ای به من گفت دارید با آمریکایی‌ها قدم می‌زنید!؟ سپس گفتند این پیامی را که می‌خواهم بگویم، به آقای ظریف برسانید. گفتند ما اسناد دقیقی به دست آوردیم، مبنی بر اینکه در جریان سقوط موصل، چند هواپیمای غول پیکر آمریکایی در فرودگاه موصل به زمین نشسته و ژنرال ‌های آمریکایی پیاده می‌شوند و فرماندهان داعش، روی فرش قرمز به استقبال آنها می‌روند. آنها به مدت ۵ ساعت در سالن vip فرودگاه موصل مذاکره می‌کنند. در تمام این ۵ ساعت هم، سلاح ‌ها و تجهیزات پیشرفته آمریکایی از هواپیماها پیاده می‌شد و در اختیار نیروهای داعش قرار می‌گرفت. جزئیات این مذاکره و فایل آن در اختیار سردار بود. می‌خواستند با این اسناد به ما بگویند دشمنی که در حال مذاکره با شماست، قابل اعتماد نیست و بدانید در آن روی سکه، این کارها را می‌کند».

۹- گرد هم آمدن فضیلت‌هایی مانند درایت، صداقت، شهامت و جانفشانی در یک شخصیت، سردار سلیمانی را در جایگاه خدمتگزاری حکیم، محبوب ملت ایران کرد و در مقابل، حامیان دیپلماسی التماسی را که از سوی انبوه رسانه‌ها تحسین و تمجید هم می‌شدند، از چشم مردم ‌انداخت.

آقای ظریف، چند سال قبل در مصاحبه با «مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری»، هر چند بدگویی و شبهه‌افکنی بسیاری علیه «میدان» و «فرمانده آن» کرد، اما اعتراف نمود: «قبل از شهادت شهید سلیمانی در تمامی نظرسنجی‌هایی که ما داشتیم، از سال ۹۶ تا ۹۹؛ محبوبیت من از ۹۰، آمد روی ۶۰ درصد، و محبوبیت شهید سلیمانی، رفت روی ۹۰ درصد. مردم ما، قهرمان بودن در منطقه را می‌پسندند. ما هم نوکر مردم و هم نوکر آنچه می‌پسندند، هستیم».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 63
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 18
  • حسین IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    8 26
    کاش همه مثل جناب آقای ظریف بودند. یک عده چاپلوس،نان به نرخ روز خور و بی سواد مردم را به این روز انداخته اند. آنانی که فکرشان هم راستا با مشرقی هاست. از خدا بترسید.
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
      7 4
      خدا به شما و همفکرانتان بصیرت عطا کند آقای ظریف دانسته یا نادانسته به ایران و مردمش خیانت کرد
    • علی IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
      2 1
      ظریف ، هرچند وقت یکبار ، حرفی چالشی بیان می کند ، به درستی و نادرستی سخن خود هم اهمیتی نمیدهد ، فقط چالش برانگیز باشد تا از یاد ها نرود ! که بتواند دوباره منشأ خدمت باشد برای اصلاح طلبی بیمار و غرب‌زده ! تا در سایه این اصلاح طلبی بیمار ، زندگی سیاسی اش را ادامه دهد! بده و بستان دور باطل!!!
  • رضایی IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    4 8
    مقاومت شما هم دلار را ۵۰ هزار تومان ...بی حجابی وفحشا وهرزگی و تورم و فقر و بدبختی و تن فروشی و بیماری ومرگ و خودکشی و اعتیاد و نابودی خانواده با طلاق وسقط جنین و زباله گردی و سگ گردی و پارتی های شبانه با مشروبات و زنا دسته جمعی را به ارمغان آورده است
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
      3 1
      مرگ بر مریم رجوی
    • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
      0 1
      هزینه سازش بیش تر از مقاومت است، معمر قذافی تمام تاسیسات هسته ای لیبی را به خاطر آمریکا با خاک یکسان کرد تا آمریکا به او امتیازاتی بدهد اما آمریکا به او امتیازی نداد. اوضاع امروز لیبی را ببین که نه موشک دارد و نه امنیت و روز به روز ویران تر از قبل می شود. مرگ بر غرب پرست ها و مرگ بر منافقین و مرگ بر مریم رجوی.
  • محمد IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    2 6
    برجام فقط در مورد ه‍سته ای و برداشتن تحریم بود. و ربطی به. برخورد آمریکا با داعش و سایر موارد مورد اختلاف ایران و آمریکا نداشت
    • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
      0 1
      ظریفک در خرجام هسته ای راکتور اراک را بتون ریزی کرد و همه چیز به غربی ها داد ولی طرف غربی به تعهداتش عمل نکرد و تحریم ها هم با وجود خرجام بیش تر شد. باز هم ظریفک درس عبرت نگرفت و دنبال امضای خرجام موشکی و خرجام منطقه ای هم بود؛حالا ربطش را به رابطه آمریکا با داعش و سایر موارد مورد اختلاف ایران و آمریکا فهمیدی؟
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    5 2
    ظریف در امریکا درس خونده و دست پرورده سیا هست .برای همین هر کاری میکنه تا امریکا ازش حمایت بکنه
  • رضا IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    5 4
    پس چرا با تمام وجود در پی زنده کردن برجام هستید.و دوباره میخواهید تمام دار و ندارمان را تقدیم کنید و بعد با یک امضای دیگر همه تحریمها برگرددو خسارتهای بیشتر برای ملت ایران.چون یا باید تسلیم شویم و یا سلاح اتمی را بسازیم و در هر دو صورت باز هم خسارت و خسارت و خسارت
    • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
      1 0
      برجام مرد ، این توافق جدید است
    • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
      0 0
      ... کسی دنبال دویدن پی برجام نیست، ظریفک قرارداد ننگ آوری رو امضا کرده که ایران با وجود متحمل شدن خسارت، حق خروج از برجام رو نداره، در قرارداد لحاظ شده در صورتی که ایران از برجام خارج بشه، فلان و بیسار می کنیم،
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    3 0
    مطلب درست است ولی مردم هم گرفتار شدند باز نزدیک انتخابات شد اقایونی که میگن نمیذارن ما کار کنیم له له میزنن
  • حسن IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    2 7
    یک سری طرفدار غرب و گروه دیگر یار غار روسیه و چین هر دو کمونیست. کدام گروه دنبال معیشت ملت بدبخت هستند
  • کاظم IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    5 3
    با نوکری روسیه و چین هم شما قهرمان ملت نخواهید شد
  • IR ۰۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    4 3
    یک سوال مگر آقای ظریف صاحب اختیار یا زمامدار متلق وقت خود بود؟
    • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
      3 1
      خیر، نقش هویچ رو داشت!
    • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
      1 4
      کدام وزیر خارجه به اندازه ظریف پایش را از گلیمش درازتر کرده بود؟ با اشتون می خندید و با جان کری می گشت و امضای او را تضمین می دانست و به شهید سلیمانی تهمت زد؟ تا قبل از وی مسئولیت مذاکرات بر عهده دبیر شورای امنیت ملی بود و وی اولین وزیر خارجه است که وارد مذاکرات هسته ای شد، در واقع ظریفک وزیر خرجام بی سرانجام بود.
  • محمد محمدی IR ۰۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    0 1
    آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند . خیلی ارادت دارم ولی نباید با اون کنار اومد
  • علی اصغر از تهران IR ۰۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    1 0
    برید دنبال منافع ملی باشید اگر کمر امریکا شکسته بود کار تمام بود یک عمر دارید این حرفها را میزند باز وقتی به منطقه نگه میکنیم حتی نمی توانیم پول گاز و نفتمان را از عراق که دوستمان است بگیریم چون امریکا اجازه نمی دهد
  • سوال IR ۰۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    1 1
    با پاچه خواری روسیه و چین چی؟
  • فرزند دیپلمات سابق IR ۰۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    0 2
    آیا وقت آن نرسیده که افشاگری آقای دکتر عسگرخانی علیه باند نیویورک منجمله ظریف و تیروتبارش از طریق وزارت اطلاعات فاش شود؟ اینکه ظریف میلیونها دلار از اموال ایران را خاصه خرجی خود و دارودسته نیویورکی خود کرد آنوقت که در ایران انقلاب شده بود و او در نیویورک به عنوان سفیر ایران در سازمان ملل اعلام حضور کرد
  • سپیده IR ۰۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    0 3
    برای اینکه کل توان نظامی آمریکا از کل توان نظامی ایران بیشتر است اما در کشورهای همسایه‌ی ایران فقط پروژه‌های آمریکا هستند نه امنیت ملی آمریکا. فرقش در این دو تا است. کاش حاج قاسم بود برای شما توضیح می‌داد، ما که هر جور میگیم متوجه نمی‌شوید. معنی اینکه زور آنها بیشتر است این نیست که ما باید تسلیم بشویم. فقط باید واقع بین بود که به چه شکلی باید مبارزه کنیم تا پیروز شویم. یک نفر بود در زمان جنگ می‌گفت من سینه‌خیز نمی‌روم.
  • IR ۰۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    3 3
    خیلی زور داره, کوچک سیاست مردانی که با غربزدگی محض, وادادگی در برابر غرب, لبخندها و قدم زدن ها با شیاطین غربی, ترس از غرب و حقیر شمردن توان دفاعی کشور, حکم ترور سردار سلیمانی را امضا کرده‌اند و عامل اصلی شهادت سردار مظلوم هستند اکنون خود را هماهنگ با شهید سلیمانی نشان میدهند, لعنت خدا بر عمروعاص های زمانه..
  • بیکار IR ۰۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    1 2
    ظریف یعنی امیرکبیر زمان والسلام
    • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
      4 1
      امیرکبیر دانشمند و به شدت وطن پرست بود و نه بیسواد به شدت وطن فروش غربزده، لااقل دو خط تاریخ بخون
    • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
      3 4
      امیرکبیر دانشمند و به شدت وطن پرست بود و نه بیسواد به شدت وطن فروش غربزده، لااقل دو خط تاریخ بخون
    • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
      3 1
      امیرکبیر دانشمند و به شدت وطن پرست بود و نه بیسواد به شدت وطن فروش غربزده، لااقل دو خط تاریخ بخون
    • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
      4 2
      امیرکبیر دانشمند و به شدت وطن پرست بود و نه بیسواد به شدت وطن فروش غربزده، لااقل دو خط تاریخ بخون
    • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
      5 1
      امیرکبیر دانشمند و به شدت وطن پرست بود و نه بیسواد به شدت وطن فروش غربزده، لااقل دو خط تاریخ بخون
    • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
      2 1
      امیرکبیر دانشمند و به شدت وطن پرست بود و نه بیسواد به شدت وطن فروش غربزده، لااقل دو خط تاریخ بخون
    • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
      2 1
      امیرکبیر دانشمند و به شدت وطن پرست بود و نه بیسواد به شدت وطن فروش غربزده، لااقل دو خط تاریخ بخون
  • محمد IR ۰۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    0 1
    محمدواقعیت را در نبرد باید دید
  • GB ۰۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    1 4
    محمد ایمانی سنش قد میده که خودش رو کاسه داغ تر از اش نشون بده خیلیها در طول این چهل وچهارسال انقلاب طور اظهار نظر درمورد بانیان انقلاب میکنند که گویی در خط مقدم بوده اند فقط میخواهند بگویند ما هستیم
  • محمد IR ۰۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    1 0
    سفسطه بازی شما با الفاظ پدر مردم رو درآورده
  • رضا بیگ IR ۰۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    1 1
    درود برشما
  • رضا بیگ IR ۰۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    1 1
    درود برشما
  • رضا بیگ IR ۰۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    1 0
    درود برشما
  • lp3 IR ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    0 0
    وباز هم نخواهید دانست !!! درود خدا بر مجاهید راه حق
  • ترابیان IR ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    1 1
    ظریف مکار حقه باز را محاکمه کنید در حضور حقوق دانان برجسته تا اراجیف تحویل مردم ندهد
  • رضا IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    1 4
    تفاوت سردار دلها با بعضی ها، تفاوت از زمین تا آسمان است.
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    0 3
    ظریف باید حقوق چندین ساله اش که از سازمان سفید گرفته را جبران کند ...خیلی جدی نگیرید این مردک جا سوز را ....
  • سید IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    0 1
    اصلاح طلب تهوع آور/ نافی خدا، کدخدا باور !!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    0 2
    ولي معلومه حرف هاي ظريف خوب آبي در لانه موچگان حقيري مثل شما انداخته كه اينطور سراسيمه به در و ديوار مي كبيد!
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    1 1
    مطمئن باشید با دلبری از روسیه هم قهرمان مردم نخواهید شد
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    1 0
    خدا لعنت کنه خائنین به این آب و خاک را
  • محمود IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    0 1
    احسنت واقعیت را باسند جالب بیان کردند بزرگوار این اصلاح طلبها همشون خائن هستند ازخاتمی وطن فروش گرفته تااخر......
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    0 2
    عاشق از معشوقش دلبری میکند وبس! ظریف سرتاپا غرق در عشق به غرب وبخصوص آمریکاست !کشورش وایران هزینه این عشق را تامین میکند وبس!
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    4 4
    اگر میشد اصل و نسب اصلاح طالبان را بررسی کرد می‌دیدیم که بیشترشون از نسل یهودی ها، خوارج، ابوموسی اشعری، عمروعاص و ابن ملجم هستند
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    3 2
    بابت نعمت بزرگ وجود رهبری خدا را شاکرم که اگر از این نعمت محروم بودیم، اصلاح طلبان تا امروز صدها بار تمام ایران را به عشق غرب! بتن ریخته یا مفت فروخته بودند
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    0 2
    منظور ظریف جنگ کلاسیک و مستقیم بود بله ایران می تواند به منافع آمریکا و دوستان نزدیک او ضربه بزند
  • ایران قوی IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    0 1
    و باز هم این غرب پرستان با شعار زن ازادی هرزگی باز خواهند گشت؟این افتاب پرستان هر روز به رنگی درمیایند!ایا ملت و مردم باز فریب اینها میخورند؟شیطان هزار حربه در استین دارد!!!
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    0 1
    درانتخابات نقش وجوسازی دشمن را نباید دست کم گرفت اگرقهرمان نمیشویم لااقل باحمایت ارباب شانس پیروزیمان بالا میرود ازاسلام وانقلاب رانده شدیم از همکاری با دشمن که رانده نشدیم
  • US ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    5 2
    دلبری چیه، مگه خواستگاریه؟ باید مواضع هوشمندانه با در نظر گرفتن منافع ملی‌ باشد و کنش‌ها با تمام قدرت‌ها همراه با سیاست و کیاست.
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    0 3
    اما سردار دنبال محبوبیت مردمی نبود و فقط برای رضای خدا وخدمت به خلق خدا جهاد کرد ولی انگار برای ظریف محبوبیت مردمی از همه چیز مهمتر هست. باید دید در گذشته ظریف چی گذشته که اینقدر ترسو است. و اینها چرا اینقدر از آمریکا بدقلی دیدند باز به آمریکا اعتماد می‌کنند.؟ نکنه خدایی نکرده دارند خیانت می‌کنند؟ استغفرالله
  • حسن + يك IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    74 5
    اين اصلاح طلب ها مثل خاتمي ، روحاني ، ظريف و ....در موقع انتخابات و كلا در فضاي داخل ايران براي گول زدن مردم ايران بسيار حيله گر و سياس هستند مثل عمر عاص ملعون ولي متاسفانه از اين حليه گري و خباثت در مواجه با غرب كوچكترين استفاده نميكنند و در مواجهه با انها بسيار ساده لوح و كودن مي شوند واقعا چرا؟؟؟؟؟
  • انقلابی منطقی IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    5 105
    اگه ظریف قهرمان نیست حتما شماها قهرمانید!!؟؟ چقدر از ظریف می ترسید... این هجمه ها نشان از ترسه
    • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
      4 4
      بدبخت کی از ظريف ازهمه جا رونده می ترسد ظريف داره درون خودش بروز می دهد که ساده لوح است که براحتی گول کری وخانم شرون خورد وآنچه ديکته کرده بودن پذیرفت وامضای کری راتضمین خواند
    • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
      5 7
      قهرمان ما حاج قاسم هست وگرنه ظریف داشت دو دستی ایران را تقدیم امریکا میکرد . ولی دیدن معادلات منطقه بنفع ایران در حال تغییر هست
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    1 2
    این خیلی خوبه که جایگاه مردمی و عزت دکتر ظریف نزد قاطبه ملت همچنان داره شماسایبریهای ساندیسخور حکومتی را می سوووووووووووووووزونه
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    0 3
    ظریف نصفش زیر زمینه من نمیگم قدیمی ها میگفتن موذی هستن
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    0 3
    جذابیت کار در این است که خود آمریکا حسن روحانی را یک stuped تمام عیار میداند. ظریف که بماند............ حداقل ترامپ این مطلب را با خروج از برجام حسن روحانی به اثبات رساند.
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    1 1
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس