.

روسای جمهور ایران و فرانسه در گفتگویی تلفنی، علاوه بر بررسی راه‌های توسعه روابط دوجانبه، درباره تحولات منطقه‌ای و همچنین مذاکرات رفع تحریم‌ها گفتگو کردند.

به گزارش مشرق، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه بعد از ظهر امروز شنبه در تماسی تلفنی با سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران گفتگو کرد.

روسای جمهور دو کشور در این گفتگوی تلفنی که ۹۰ دقیقه ادامه داشت، علاوه بر بررسی راه‌های توسعه روابط دوجانبه، درباره تحولات منطقه‌ای و همچنین مذاکرات رفع تحریم‌ها گفتگو کردند.

رئیسی در رابطه با توسعه روابط دو جانبه، با اشاره به محاسبات غلط برخی دولت‌های اروپایی درباره ملت ایران، آن را ناشی از گرفتار شدن این دولت‌ها در دام اطلاعات غلط گروه‌های تروریستی، تجزیه‌طلب و معاندان دانست و بر پرهیز از مداخله در امور داخلی و احترام به اصل حاکمیت ملی تاکید کرد.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌ها، همکاری‌های ایران و آژانس و تاییدات مکرر این سازمان بر پایبندی کشورمان به تعهدات قانونی خود را یادآور شد و بر پرهیز از هرگونه سیاسی‌کاری و اقدام غیرسازنده در مذاکرات رفع تحریم‌ها تاکید کرد.

موضوع جنگ در اوکراین نیز بخشی از گفتگوهای دو رئیس جمهور در موضوعات منطقه‌ای بود که دکتر رئیسی ضمن اعلام سیاست قاطع جمهوری اسلامی مبنی بر مخالفت با جنگ، بهترین راه‌حل را دیپلماسی دانست.

«امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه نیز در این مکالمه تلفنی با تاکید بر اینکه فرانسه به‌دنبال تعامل با جمهوری اسلامی ایران است، تداوم گفتگوها میان مقامات دو کشور برای تقویت تعاملات فیمابین را خواستار شد.

رئیس جمهور فرانسه با تاکید بر تداوم مذاکرات رفع تحریم تا رسیدن به نتیجه، جمهوری اسلامی ایران را بخشی از راه‌حل بحران اوکراین دانست و ایفای نقش بیشتر ایران در این زمینه را خواستار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    9 1
    این حرفا چه فایده داره جوان تحصیلکرده بیکارمجردبدون پول شمابایدتجارت ومعیشت ورفع تورم ااول ایجادکنید حرف خوب راهمه قبول دارند
    • DE ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      3 2
      مکرون با همکاری مصی علی‌نژاد و بقیه بر ضد نظام توطئه میکنن‌ و این همه مردم بیگناه و به کشتن دادن. از رئیسی انتظار اینه در اولین جمله تو دهنی بزنه به اون اقدام مکرون. وگرنه اینم که شد همون سیاست شیخ قبلی!
    • ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      0 3
      حرفات درست ولی با دشمن در حال جنگی ابوجهل !
    • مجتبی IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      0 0
      مصی رفت پیش مکرون، اما مکرون گفت: شما جوجه فکلی ها هیچی نیستید و چیزی به نفع شما نمیشه
  • فراهانی IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    11 1
    مکرون مکار است فرانسه همیشه بر ضد مردم ایران بوده از ارسال میراژ و توپهای فرانسوی به صدام گرفته تا مامن امن منافقین و سلطنت طلبان گروه های معاند وصدور قطعنامه های سازمان ملل و عهد شکنی وشانه خالی کردن از معاهده فین کین اشتاین
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    7 1
    موندن تو جنگ اوکراین ، آمریکاشونم به فکر سود خودشه ، زنگ زده میگه بیا یه جور جم و جورش کن واسمون . زمستون سختی براشون گذشت ...
  • احمد دلاوری IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    2 1
    حالا یکی بگه کی زبان دنیا را بلده
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    2 1
    گفت‌وگوی 90 دقیقه‌ای رئیسی و مکرون امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه با سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان به صورت تلفنی گفتگو کرد؛ مکرون تاکید کرد که به دنبال تعامل با جمهوری اسلامی ایران است این نتیجه اقتدار و شجاعت رئیس جمهوری است که‌ در روز آزمایش موشک فتاح در کنار فرماندهان نظامی است. برخلاف افراد ترسو وبزدل( روحانی وظریف) که حتی از نوشتن یک شعار بر روی موشک از ترس رژیم صهیونیستی لرزه بر اندام آنها افتاده وشعار نوشتن را در رسانه ملی را با صدای بلند محکوم کرده ولی در مقابل مانورهای شبیه سازی شده مکرر رژیم جعلی برعلیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران لال می شوند جرأت حرف زدن ندارند
  • جمال IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    0 0
    فقط با قدرت و اقتدار و پیشرفت و شکوفایی در همه زمینه ها می‌توان باعث دستپاچگی غرب و کشاندن آن ها به گفت و گو شد غربی ها در برابر قدرتمندان ساز صلح می‌زنند در برابر ضعفا طبل جنگ میکوبند
  • بنده خدا IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    0 0
    با این شیاطین صحبت نکنید. هیچ فایده ایی ندارن بلکه همش ضررن. به محض اینکه یک ذره ضعف تو ایران بخاطر اغتشاش یه عده وطن فروش احساس کنن سریع لحنشون عوض میشه و از تجزیه طلبها و اغتشاشگرها حمایت میکنن. دیدارش به مصی علینژاد رو یادمون نرفته. اینها قابل اعتماد نیستن به هیچ وجه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس