کد خبر 1498516
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
اولین جلسه دادگاه ترور «شینزو آبه» لغو شد

با کشف «شیء ناشناس» در جلسه دادگاه رسیدگی به ترور شینزو آبه نخست‌وزیر سابق ژاپن، اولین جلسه محاکمه عامل این ترور لغو شد.

به گزارش مشرق، با گذشت بیش از ۱۱ ماه از ترور شینزو آبه نخست‌وزیر سابق ژاپن، قرار بود اولین جلسه علنی استماع اظهارات متهم ترور او امروز برگزار شود اما این جلسه به دلایل امنیتی لغو شد.

رسانه‌های ژاپنی روز دوشنبه (امروز) خبر دادند که پیدا شدن یک «شیء ناشناس» در جلسه دادگاه رسیدگی به متهم اصلی ترور شینزو آبه نخست‌وزیر سابق ژاپن سبب شد که اولین جلسه محاکمه عامل این ترور لغو شود.

به گزارش روزنامه «ژاپن تایمز»، قرار بود «تتسویا یاماگامی» متهم ترور شینزو آبه برای اولین جلسه استماع در دادگاه حاضر شود و اظهاراتش را بیان کند اما این جلسه لغو شد.

اولین جلسه رسیدگی به عامل ترور نخست وزیر سابق ژاپن در شرایطی لغو شد که شینزو آبه هشتم جولای ۲۰۲۲ (۱۷ تیر ۱۴۰۱) حین سخنرانی در شهر «نارا» به ضرب گلوله مجروح شد و به دلیل شدت جراحات وارده جانش را از دست داد.

بنا بر گزارش شبکه تلویزیونی ان اچ کی ژاپن، به دلیل اینکه یک «کیف ناشناس» قبل از آغاز جلسه دادگاه تتسویا یاماگامی به درون دادگاه ارسال شد، مقام‌های امنیتی را به لغو جلسه دادگاه وادار کرد.

به گفته مقام‌های پلیس شهر نارا، این شی ناشناس یک جعبه مقوایی بود که با نوار چسب مهر و موم شده بود. مقام‌های دادگاه نارا این شیء را به پلیس گزارش داده بودند چرا که یک فلزیاب به آن واکنش نشان داده بود.

بنا بر گزارش رسانه‌های ژاپنی، در صورتی که تتسویا یاماگامیِ ۴۲ ساله در اتهام قتل شینزو آبه و نقض قواین حمل سلاح مجرم شناخته شود، احتمال اعدام او وجود دارد.

عامل ترور شینزو آبه در جلسات بازجویی اعلام کرده بود که شینزو آبه را به دلیل ارتباط با یک سازمان مذهبی موسوم به «کلیسای وحدت» هدف قرار داد. تتسویا یاماگامی از این کلیسا به خاطر کمک‌های مالی مادرش که منجر به ورشکستگی خانواده‌ شد، ناراحت بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    0 0
    این بیچاره اومد ایران نتونست اوامر ارباب ترامپ رو انجام بده قربانی تحقیر ترامپ شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس