کد خبر 1498571
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶
قیمت انواع میوه و سبزی جات اعلام شد+جدول

قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی برای هفته جاری (۲۲ تا ۲۸ خرداد) از سوی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران اعلام شد.

به گزارش مشرق، قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی برای هفته جاری (۲۲ تا ۲۸ خرداد) از سوی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران اعلام شد. در این هفته هم شاهد ورود میوه‌های نوبرانه از جمله خربزه مشهد، انگور یاقوتی و سیب گلاب هستیم.

بازار میوه

خربزه از دسته میوه‌های مطلوب در فصل تابستان بوده که در گرمای هوا دلپذیر است. میوه‌های آبدار مانند هندوانه، خربزه، طالبی و ملون از جمله محصولات پرفروش در نیمه نخست سال است. در حالی که قیمت عمده خربزه مشخص نیست اما در میوه فروشی‌های مرکز شهر به قیمت ۲۴.۵۰۰ تومان قابل خرید است. نرخ طالبی در همین بازار ۱۹.۸۰۰ و ملون ۱۷.۸۰۰ است.

هلو در میوه فروشی‌های مرکز شهر ۳۸ تا ۴۱.۸۰۰، آلبالو ۵۸ تا ۶۴، توت فرنگی ۹۸ تا ۱۳۰، گیلاس ۹۸ تا ۱۳۰، شلیل ۹۸، زردآلو ۹۸ تا ۱۲۰، سیب گلاب ۶۸ و انگور یاقوتی ۸۸ هزار تومان قیمت گذاری شده‌اند. هر کیلو گوجه سبز نیز ۶۹.۸۰۰ تومان است.

گفتنی است وانت بارها هلو، زردآلو و آلبالو را جعبه‌ای هر کیلو ۳۰ هزار تومان به فروش می‌رسانند.

هندوانه هم ارزان‌ترین میوه بازار کشور با هر کیلو بین ۴ تا ۱۲ هزار تومان و گران‌ترین محصول هم مربوط به توت فرنگی کرج بین ۷۰ تا ۱۲۰ هزار تومان است (نرخ عمده فروشی).

بازار سبزی

بازار صیفی جات در فصل تابستان متعادل‌تر بوده و قیمت‌ها نسبت به نیمه دوم ارزان‌تر است. در حال حاضر قیمت هر کیلو پیاز سفید (شیری) بین ۱۳.۹۰۰ تا ۱۴.۹۰۰، پیاز زرد ۱۱.۵۰۰ تا ۱۴.۸۰۰ و سیب زمینی ۱۶.۸۰۰ تا ۱۹.۸۰۰ تومان است.

خیار بوته‌ای بین ۱۷.۸۰۰ تا ۱۹.۸۰۰، گوجه فرنگی بین ۹.۸۰۰ تا ۱۲.۵۰۰ و کاهو رسمی ۱۱.۵۰۰ تومان در میوه فروشی سطح مرکزی شهر قیمت گذاری شده‌اند.

گران‌ترین سبزی در بازار کشور فلفل دلمه رنگی با هر کیلو ۴۵ و سیر خشک ۵۰ هزار تومان است. ارزان‌ترین محصولات بازار سبزی جات نیز مربوط به کلم قرمز، سفید، پیاز شیری و کاهو پیچ سالادی با هر کیلو ۱۲ هزار تومان است (نرخ عمده فروشی).

در ادامه جدول قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران قابل مشاهده است.

قیمت انواع میوه و سبزیجات +جدول

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    0 0
    این قیمتها چیه ؟ جوکه؟ شمرون توت فرنگی ۲۲۰ هزار تومان به بالاست تازه کیفیت پایین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس