اعتراض مردم آبدانان و دهلران به هتک حرمت بقعه ۲ امام‌زاده

مردم شهرستان‌های دهلران وآبدانان با تجمع اعتراض آمیز در کنار بقعه مطهر سید یوسف (ع) در پی هتک حرمت عناصر بی هویت به مزارشریف ۲ سید منطقه دالپری در حد فاصل دهلران - آبدانان انزجار خود را اعلام کردند.

به گزارش مشرق، در این اجتماع باشکوه مردمی که اقشار مختلف مردم ولایتمدار درشهرستان حضورداشتند، حاضران ضمن ادای احترام به ساحت مقدس کلام وحی و سادات واجب التعظیم سیدیوسف و سیدحبیب (ع) با سردادن شعارهای مرگ بر منافق و فتنه گر و طنین ذکر شریف صلوات خشم خود را بر هتاکان این اقدام شنیع نشان دادند.

آحاد مردم متدین و طوایف و قبایل مختلف آبدانان و دهلران در این تجمع خودجوش اعتراض آمیز تنفر و انزجار پایدار خود را از هتاکان و متجاوزان به اعتقادات اسلامی فریاد کشیده و خواستار برخورد شدید دستگاه قضایی و امنیتی با اینگونه رفتارهای ضد انسانی و خارج از نزاکت شدند.

در این آیین خودجوش مردمی که حضور انبوه جمعیت روز عاشورای حسینی (ع) را تداعی می کرد، امام جمعه دهلران بامحکوم کردن این جنایت فاحش گفت: مردم با اصالت استان ایلام به‌خصوص حوزه جنوب آن برای پاسداشت ارزش‌های الهی و اعتقادات دینی از جان و مال و فرزندان خود گذشتند و اکنون نیز بر راه سرخ شهدای انقلاب و دوران دفاع مقدس و حافظان عزت و امنیت این آب وخاک پای می فشارند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحسن موسوی افزود: تعدی این افراد فاسد و رفتار خارج از انسانیت آنها در تجاوز به بقاع متبرکه سادات معظم و قرآن کریم کوچکترین خللی بر اراده و عزم راسخ مردم وارد نخواهد کرد.

در این گردهمایی پرشکوه فرماندار دهلران نیز بی حرمتی به خاندان عصمت و طهارت را خط قرمز مردم تلقی و تاکید کرد: مردم ولایتمدار و متدین این دیار به عیادی استکبار جهانی و عوامل خود فروش آمریکا واسرائیل اجازه عرض اندام و جولان کوردلانه نخواهند داد.

لطیف صادقی با تشکر از حضور و حمایت مردم و مسئولان شهرستان های آبدانان و دهلران یادآور شد: قبور نورانی این سادات مکرم سالیان دراز است که در کسوت خانه امن و محل آرامش و عبادت و مراسم اسلامی و در خدمت همه بندگان خدا بوده و مورد عزت و علاقه مردم این ۲ شهرستان است.

اجرای مداحی و نوحه سرایی، قرائت شعر و مقاله، برگزاری قرائت آیات و ادعیه اسلامی و قرائت بیانیه پایانی در راستای محکومیت این اقدام شنیع و غیر اخلاقی و شناسایی و درخواست برخورد عاجل و شدید با عوامل و عیادی این حادثه و تاکید بر بهسازی، تعمیر و تجهیز این ۲ مزار با شرافت و پاسداری از آنها از دیگر برنامه های فرهنگی گردهمایی بزرگ مردم آبدانان و دهلران در منطقه دالپری به مناسبت بی احترامی عده ای کوردل به مقام و منزلت سادات محترم منطقه و قرآن مجید بود.

روز جمعه هفته گذشته حرمین شریفین امامزادها سید یوسف و حبیب (ع) در حد فاصل موموری - دهلران توسط فرد یا افرادی مورد هتک حرمت آتش سوزی قرار گرفت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    1 1
    تروریست ها حتی از فوت شده های مسلمان هم میترسن.چون مردم عادی هستند که به این مکانها میرند،
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    1 0
    خسته نباشید جناب قاضی القضات!
    • IR ۰۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      0 1
      هیچ ربطی به ایشون نداره ای احمق
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    2 0
    لعنت خداوند بر اهانت کنندگان به اهل بیت پیامبر(صلوات الله علیهم)
  • IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    1 0
    داعشی ها همینان که حرم های پیامبران رو هم منفجر میکردند
  • IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    0 1
    خداحفظشان کند چه کار زیبایی
  • IR ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    0 1
    دم‌مردم با غیرت دهلران و آبدانان گرم. دشمن به آخر خط رسیده. به اغتشاشگر معاند نباید رحم کرد. رافت اسلامی مخصوص جانورهای بی دین نیست.
  • علی IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    0 0
    قاضی القضات اژه ای اینا از مماشات تو هستش تحویل بگیر درود بر خلخالی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس