کدخدایی: ترور شهید سلیمانی جنایت علیه منافع بشریت بود

رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور شهید سلیمانی گفت: ترور شهید سلیمانی جنایت علیه منافع بشریت بود.

به گزارش مشرق، عباسعلی کدخدایی مشاور وزیر امور خارجه و رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور شهید سلیمانی امروز (سه‌شنبه) ۲۳ خرداد ماه در دومین نشست علمی درباره خدمات سردار شهید قاسم سلیمانی با عنوان «زمینه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی شکل‌گیری داعش و فعالیت آن» در مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه گفت: کمیته پیگیری ترور شهید سلیمانی یک سابقه حقوقی و بین‌المللی دارد و در بحث‌های حقوقی صرف منحصر نمی‌شود.

وی ترور شهید سلیمانی را جنایت علیه منافع بشریت خواند و افزود: در بعد حقوقی دستگاه‌های مختلف فعال هستند.

کدخدایی اضافه کرد: در نقشه راه تنظیم شده در وزارت خارجه مقرر شد مباحث بین‌المللی را پیگیری کنیم که یکی از ابعاد آن افکار عمومی و تبیین جنایتی است که آمریکایی‌ها انجام دادند. باید برای مردم منطقه و دنیا ابعاد مختلف این ترور تبیین شود.

مشاور وزیر خارجه به تشریح ظهور داعش پرداخت و اضافه کرد: در منطقه غرب آسیا دولت‌های استعماری از جمله آمریکا منافعی داشته و دارند و قصد دخالت در امور این منطقه داشته و دارند. در سالهای ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳ تحولاتی در منطقه شکل گرفت و خلأهای سیاسی در منطقه حس شد و در این مدت گروه‌های شورشی تکفیری و افراط گرایی در منطقه رشد کرد و آمریکا تلاش کرد از این شرایط سوءاستفاده کند.

رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور شهید سلیمانی گفت: شاهد بودیم بخش‌های زیادی از سوریه و عراق در اختیار داعش قرار گرفت و منافع ملی ایران نیز مورد تهدید واقع شد. مردم منطقه گرفتار گروه‌های تکفیری شده بودند که متاسفانه جنایات این گروه‌ها به نام دین صورت گرفت.

وی گفت: با تدابیر ایران و پشتکار شهید سلیمانی در فاصله زمانی کوتاه شر این گروهای تکفیری از سر منطقه رفع شد. هنوز قدر و منزلت خدمات شهید سلیمانی و ایثارگری‌های ایشان و همکارانش و خدمات ایران در مبارزه با این گروه‌های تکفیری شناخته نشده است.

به گفته وی اقدامات سردار شهید در مبارزه با این گروه‌های تکفیری خدمت بزرگی به جامعه بشری و انسانیت بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    0 1
    بعد از ترور سردار سلیمانی وقتی خلرش رو شنیدم حس خیلی عجیبی داشتم تمام وجودم رو یه شور بخصوص فرا گرفته بود حس کردم چقدر این مرد رو دوست داشتم چقدر شهید کاظمی رو دوست داشتم که سلیمانی براش شعر خوند!! چقدر ملکوتی بودن... بعدش کم کم دنیا بد شد.. روز به روز داره بدتر میشه ...
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    0 2
    روح سردار سلیمانی شاد ؛ بهتره به فکر 80 میلیون ایرانی زنده ای باشید که به خاطر بی عرضگی شما هر روز بیشتر از روز قبل در فقر و فلاکت فرو می روند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس