hyuj

شوارتس یک سوال کلیدی می پرسد: آیا این نخبگان، این شخصیت را «با وجود» جنایت‌هایش دوست دارند یا اصولا «به خاطر» همین جنایت‌هایش در بین نخبگان محبوب است؟

به گزارش سرویس جهان مشرق، وبسایت تحلیلی «INTERCEPT» در مقاله‌ای به قلم جون شوارتس(27 می) به مساله‌ی تحسین و حتی تقدیس هنری کیسنجر، از پرقدرت‌ترین و ذینفوذترین سیاست‌مداران آمریکا، توسط نخبگان این کشور پرداخته است، آن هم علی‌رغم این که به تعبیر شوارتس، همه‌ی این نخبگان به خوبی از کارنامه‌ی پر از خونریزی و تباهی کیسینجر آگاه هستند. شوارتس یک سوال کلیدی مطرح می کند: آیا این نخبگان، کیسینجر را «با وجود» جنایت‌هایش دوست دارند یا اصولا «به خاطر» همین جنایت‌هایش در بین نخبگان محبوب است؟

**

در سال 2002، وزیر خارجه سابق هنری کیسینجر و همسرش در یک مهمانی شام شیک و سطح‌بالا به میزبانی باربارا والترز شرکت کردند. سایر شرکت‌کنندگان شامل هنری گرونوالد سردبیر تایم، توماس مورفی رئیس سابق ABC، و پیتر جنینگز، مجری وقتِ شبکه ABC "World News Tonight" بودند.

هیولای خونخواری که نخبگان آمریکایی عاشقش هستند+عکس

طبق روایت مجله‌ی نیویورک، در موقعیتی در شامگاه، جنینگز خطاب به کیسینجر از او پرسید:

"هنری، جنایتکار جنگی بودن چه احساسی دارد؟"

کیسینجر پاسخی نداد. با این حال، گرونوالد به جنینگز اطلاع داد که این پرسش "نامناسب" است. والترز که کیسینجر را «وفادارترین دوست» می‌دانست، بعداً گفت:

"سعی کردم موضوع را تغییر دهم، اما لحظه‌ای بسیار معذب‌کننده بود. نانسی [همسر کیسینجر] به شدت واکنش نشان داد و ناراحت شد."

چند نکته قابل توجه در این مورد وجود دارد.

اولاً، آدم‌ها در سطح بالای جامعه آمریکا، هنری کیسینجر را کاملا دوست دارند. او هموطن محبوب آنهاست و آنها مشتاق محافظت از احساسات ظریف او هستند.

دوم، جنینگز صادقانه معتقد بود که کیسینجر یک جنایتکار جنگی است و به طور غیرعادی، مایل بود این را در خلوت بگوید. با این حال، او شهامت گفتن این را در ملاء عام، برای مخاطبان ده‌ها میلیون آمریکایی خود نداشت. احتمالاً او دیگر به این نوع مهمانی ها دعوت نمی شود.

هیولای خونخواری که نخبگان آمریکایی عاشقش هستند+عکس

سوم، رفقای فانتزی، معروف و ثروتمند کیسینجر دقیقاً مناقشه روی این نکته ندارند که کیسینجر یک هیولا است. در عوض{از نظر آنان}، طرح آن را یک خطا در آداب معاشرت است. برای مثال، مثل این که همه می دانند که رفیق شما به همسرش، که کنار شما نشسته است، خیانت می کند، اما کسی نباید به زبان بیاورد. چرا می خواهید حال و هوا را خراب کنید درست زمانی که همه ما شراب سرخ گران‌قیمت می خوریم و اوقات خوشی را سپری می کنیم{چرا عیش ما را خراب می کنید؟}؟

وقتی گزارش جدید نیک تورس در مورد اقدامات کیسنجر در دوران مسوولیت‌های دولتی را می خوانید، به این فکر کنید که کیسینجر چطور می تواند لمیده در آغوش ابریشمی ثروت و قدرت، زندگیش را به خوشی سپری کند. به نظر می رسد که کیسینجر مسئول بدبختی و مرگ، در ابعادی بسیار بیش از آنچه قبلاً شناخته شده بود، در بمباران کامبوج توسط ایالات متحده بود – که خود حقیقتا گویا هست.

هیولای خونخواری که نخبگان آمریکایی عاشقش هستند+عکس

در بالای هرم، کیسینجر از ضیافت‌های بی پایان و اقیانوس های تحسین لذت می برد. در طول دولت نیکسون، کیسینجر، غالبا به معنای واقعی کلمه، مورد علاقه هالیوود بود. او در مراسم خاکسپاری یک جنایتکار جنگی کمترشناخته‌شده، یعنی توماس اندرز، در سال 1996 سخنرانی کرد، مراسمی که دیوید راکفلر (نوه جان دی، رئیس شورای روابط خارجی، مدیر عامل بانک چیس منهتن) و پل ولکر (رئیس فدرال رزرو)،آمالیا لاکروز د فورتابات (میلیاردر آرژانتینی)، و گوستاوو سیسنروس (یک میلیاردر ونزوئلایی) نیز حضور داشتند. جمله‌ی معروفی از پل ولکر هست که گفت «سطح زندگی یک امریکایی معمولی، بالاست و باید پایین‌تر بیاید».

هیولای خونخواری که نخبگان آمریکایی عاشقش هستند+عکس

در اوج جنگ عراق، دیک چنی، معاون رئیس‌جمهور آمریکا گزارش داد که « با هنری کیسنجر بیشتر از هر کس دیگری صحبت می کند. فقط او {برای شماوره} می آید.»

هیولای خونخواری که نخبگان آمریکایی عاشقش هستند+عکس

هیلاری کلینتون از کیسینجر به عنوان یک دوست یاد کرد و گفت "من زمانی که به عنوان وزیر امور خارجه خدمت می کردم به مشاوره او اعتماد داشتم." (کلینتون برنامه خود را برای اهدای جایزه به طراح معروف، اسکار د لا رنتا تغییر داد تا هم او و هم د لا رنتا بتوانند در جشن تولد 90 سالگی کیسینجر شرکت کنند).

هیولای خونخواری که نخبگان آمریکایی عاشقش هستند+عکس

در سال 2014، کیسنجر در یک بازی بیس‌بال تیم یانکی ها به همراه سامانتا پاور، فعال به اصطلاح بشردوستانه شرکت کرد. پاور بعدا جایزه‌ای به نام هنری کیسنجر و از دست شخص او دریافت کرد. این که فردی با رزومه‌ی وحشتناک ضدحقوق بشری، به کسی جایزه‌ی «فعالیت حقوق‌بشری» بدهد، به اندازه کافی ریشخندآمیز هست.

هیولای خونخواری که نخبگان آمریکایی عاشقش هستند+عکس
کیسنجر و سامانتا پاور در ورزشگاه یانکی‌ها

کیسینجر در هیئت مدیره شرکت کلاهبردار Theranos با جیم متیس، ژنرال تفنگداران دریایی که بعدا وزیر دفاع دونالد ترامپ شد، و جورج شولتز، وزیر امور خارجه رونالد ریگان، عضویت داشت. کیسینجر یک بار به شوخی به خبرنگاران گفت که درباره الیزابت هولمز، بنیانگذار ترانوس، از منسوال نپرسید، زیرا "همه ما از او می ترسیدیم."

در اوایط ماه می، روزنامه واشنگتن پست به پسر کیسینجر، دیوید - رئیس شرکت تولید کانن اوبراین - فضایی اختصاص داد تا به رخ ما بکشد که قصد دارد از صدمین سالگرد تولد پدرش لذت ببرد.

هیولای خونخواری که نخبگان آمریکایی عاشقش هستند+عکس
مقاله دیوید کیسینجر در واشینگتن پست برای صدمین سالگرد تولد پدرش

کیسینجر در رویدادهای متعدد به مناسبت «جشن صدمین سالگرد تولدش شرکت می‌کند که او را از نیویورک به لندن و در نهایت به زادگاهش، شهر فورث آلمان می برد. یکی از رویدادهای آغازین در باشگاه Yale در منهتن برگزار شد:

هیولای خونخواری که نخبگان آمریکایی عاشقش هستند+عکس

حالا کسانی را که در انتهای هرم قرار دارند در نظر بگیرید: کامبوجی‌ها، ویتنامی‌ها، لائوسی ها، تیموری ها، پاکستانی ها، آمریکایی های لاتین و بسیاری دیگر که جان و بدنشان توسط کیسینجر تکه تکه شد. (این «بسیاری دیگر» در اینجا شامل سربازان آمریکایی نیز می شود که کیسینجر قبلا از آن‌ها به عنوان «حیوانات احمق» یاد کرده بود فقط باید آن‌ها را به عنوان چنگال به کار گرفت).

هیولای خونخواری که نخبگان آمریکایی عاشقش هستند+عکس
کتاب «روزهای واپسین» اثر باب وودوارد و کارل برنستاین
هیولای خونخواری که نخبگان آمریکایی عاشقش هستند+عکس
کیسنیجر سربازان آمریکایی را «حیوان»، «کودن» و «احمق» خوانده بود.

در اینجا شرحی را می آوریم که تورس در مورد یکی از افرادی که هنگام گزارش در کامبوج ملاقات کرده است، می نویسد:

"میس لورن با صورت گرد و قد کمی بیش از 5 فوت با صندل‌های پلاستیکی، یک برادر بزرگتر را در حمله بالگرد و یک عمو و پسرعموهایش را در اثر آتش توپخانه از دست داد. برای دهه‌ها، یک سوال او را آزار می‌داد: «هنوز تعجب می‌کنم که چرا آن هواپیماها همیشه در این منطقه حمله می‌کردند. چرا این‌جا بمب ریختند؟»"

اما میس لورن هرگز و هرگز پاسخی دریافت نخواهد کرد. تورس برخوردی با کیسینجر را توصیف می کند که او توانسته بود همین سوال را مستقیما بپرسد:

"هنگامی که در مورد اصل این سوال تحت فشار قرار گرفت – این که کامبوجی ها بمباران شدند و کشته شدند - کیسینجر به وضوح عصبانی شد: «در تلاش برای اثبات چه چیزی هستید؟» او غرغر کرد و بعد، وقتی من حاضر به تسلیم نشدم، حرفم را قطع کرد: «با آن بازی کن!{با سوالت خوش باش}» و بعد «اوقات خوبی داشته باشید.»

از او خواستم به سوال میس لورن پاسخ دهد: »چرا آن‌ها اینجا بمب انداختند؟« او قبول نکرد.

کیسینجر در حالی که عصایش را به زمین می زد، به طعنه گفت: «من به اندازه کافی برای شما باهوش نیستم. من فاقد هوش و کیفیت اخلاقی شما هستم.» بعد راه افتاد و بیرون رفت.

»باهاش بازی کن.» لابد درک این که افرادی که این کشور را اداره می کنند، این نوع انسان{یعنی امثال ما افراد سطح پایین‌تر از ایشان} را جذاب و لذت بخش می دانند، باید مایه دلگرمی باشد. این که قاتلی در تاریخ باشد که الیت حاکم بر آمریکا تحسینش نکنند، باعث تعجب خواهد بود، چرا که فرضشان این است که آن قاتلان کشتارهای خود را با هدف حفظ نخبگان آمریکا، با ثروت زیاد، گرم و امن در پشت جوخه‌ای از تفنگ‌ها، انجام داده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 66
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    13 9
    ایران مرکز ترانزیت جهان (کریدورهای ریلی دریایی جاده ای)علی‌رغم موقعیت ویژه ژئوپولیتیک، ایران نتوانسته‌است از جایگاه ویژه خود برای اتصال مسیرهای ترانزیتی شرق و غرب(جاده ابریشم اهنی) و شمال و جنوب استفاده کند و رقبای منطقه‌ای ایران، به سرعت در حال طراحی مسیر‌هایی هستند که ایران را دور می‌زند جهان منتظر ما نخواهدماند تاکی کم کاری کفران نعمت. رونق اقتصاد _ رونق گردشگری _ ترانزیت کالا_ جلوگیری از خام فروشی _ فسادزدایی گمرک _ اشتغال زایی به جدم فاطمه زهرا مهم ترین کار اقتصادی دولت همین ترانزیت است
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      14 6
      ابوفضل! هرسخن جایی وهر نکته مکانی دارد
    • GB ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      4 17
      شما خوبي مشرق از خوباي خاليبندي در جهاني خخخ
    • دهقان IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      1 0
      عزیز جانم پسر خوب بودجه ریزی این برنامه ها جهت ساخت و ساز کلان انجام میشود ولی تا برسه به مرحله اجرا مثل برف آب میشه و مورد چپاول بارت قرار میگیره
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      3 2
      جواد ظریف فردی است که افکار غیرمسئولیتی خود را هم در هنگامه میز و جاه بکار برد .‌هنری‌کیسینجر وقتی مسئولیت ندارد افکار خود را دنبال میکرد اگرچه رگه هایی ازافکارسیاست خارجی و منفعت خارجی آمریکارا‌دارد برخلاف جواد ظریف که باضعف شخصیت سیاسی خود ضربات مهلکی برمنافع ملی ایرانیان‌زده ومیزند .
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      4 1
      و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    29 12
    یه گزارش هم شرکت های دزد و خونخوار و کلاهبردار خودروسازی ایران هم بنویس هزاران نفر سالانه توسط ارابه های مرگشون میمیرن اتوقت میبینی کسینجر در مقابلشون رو سفیده
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      10 2
      مشرق قسمت کلاه برداری سامانه یکپارچه چرا سانسور کردی ۱ ماه پول ملت بلوکه کرد دولت الان مشخص شده اکثرا افرا خودرویی نمیگیرن
    • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      1 10
      خودرو ها نسبتا خوب هست عیب و ایراداتش هم مربوط به خوی غربی و امریکایی سازندگان و قطعه سازان ایرانی ان است که خب مشرق مستقیم به اربابشان پرداخته اکثر تصادفات هم متاسفانه متوجه رانندگی خودمان است دیگه سر هم که نمیتونیم کلاه بزاریم داریم میبینیم نحوه راندن ها را
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      9 12
      جایزه "ماله کش هفته" میرسه به شوما. وقتی از آمریکا انتقادکنی غربگدا همچی بدوبدو و هول هولکی خودش رو میرسونه و خزعبلات می بافه و گودرز رو به شقیقه بخیه میزنه انگار به ناموسش تعرض شده! خخخخخ (غربزده و غرب پرست تا توی قبر همینه. چنگیز و یزید و تیمورلنگ هم طرفدار سینه چاک داشتن. تو این دنیا هرکی به اندازه شعورش زندگی میکنه.)
    • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      4 2
      درود بر شما
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      6 3
      نخاله هایی مثل این چرا تموم نمیشن؟؟
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      4 3
      11:07 معلومه مفت خوری بهت ساخته شغلت چیه؟
  • محمدایوب IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    12 7
    چقدر شکل عفت فتنه ومهدی دزده است نکبت از سرو روش می‌باره
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    9 10
    بزرگترین جنایت کسینجر دوستی با چین کمونیست بود.
  • سید IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    26 4
    الا لعنت الله علی القوم الظالمین
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    11 25
    مشرق کمتر چرت و پرت سر هم کن
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      15 10
      چرت وپرت تویی که در هر حال نوکر آمریکایی ونمی تونی حقیقت امریکای رذل رابشنوی!
    • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      5 6
      مشرق می خواد سر مردم گرم بشه
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    16 4
    الا لعنت الله علی القوم الظالمین
  • علی IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    11 17
    اگر آمریکا کشورهایی مثل ما رو ول کنه که همدیگر رو میخورن نمونه اش صدام و طالبان و میانمار و.... تازه الان دیگه حوصله نداره خیلی وقت بذاره. شیعه و سنی میخوان همدیگر رو پاره کنن. هر چی جنگه تو همین مناطقه چرا تو سویس که ۴ تا زبان و ۴ تا قوم هستن و ۲۰ تا مذهب هستن با هم سازگارن
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      15 6
      خوشبحالت عقل نداری راحتی
    • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      6 4
      پس بایدن و ترامپ هم با طرفدارهاشون میخواستند همدیگر را پاره کنند ارتش 6 ماه دور و بر کنگره و کاخ سفید حکومت نظامی درست کرد سیم خاردار کشید و ایضا جلیقه زردها و وارثان امپراطور المان که جدیا بازداشت شدند
    • علی IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      4 6
      خوشبحال تو که عقل داری خب عاقل دانا بگو ببینم چرا تو پاکستان این همه بی ثباتی و بمب گذاری و حمله تروریستی هست؟ لابد آمریکا و یا کیسینجر یادشون دادن!
    • علی IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      6 4
      خیلی بی عقلی..تاحالا نفهمیدی که سیاست کلی غرب اینه که در خاورمیانه کشورهای مسلمان به جان هم بیفتندوجنگ کنند تا مبادا متحدشوند و برای اسرائیل وغرب خطرناک باشند..
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      8 4
      عامل تمام خون ریزیها وجنگها واعمال تروریستی در خاورمیانه وتوطئه علیه کشورها ودولتهای مستقل در جهان همین آمریکاست و فقط فیلسوفان علم سر رفته و نوکران چشم و هوش بسته آمریکا، امریکا را ارباب نجات می دانند امریکا یک روز بی توطئه در جهان نمی گذراند
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      2 4
      جنگ شیعه و سنی زیر سر همین آمریکای جونورت هست!
    • علی IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      4 3
      خب پس چرا مانمیتونیم جنگ پروتستان و کاتولیک و بی دین و سکولار و لائیک و ... بین اونا راه بندازیم یک کم فکر کنید خواهشا. به قول معروف کرم از خود درخته! این قدر دنبال مقصر نباشین
    • علی IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      2 2
      خداوکیل تو کل قضیه بایدن و ترامپ و حمله به کنگره چند نفر کشته شدن یا تو کل قضیه جلیقه زردا و موارد مشابه دیگه.
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      1 3
      همیشه یادتان باشد یک دیپلمات انگلیسی با 40 کمربند انتحاری زمان حامد کرزی و اوج انفجار های افغانستان در فرودگاه بازداشت شد که ائتلاف خیلی زود و بی سر وصدا او را فراری داد یادتان باشد در بصره عراق دو انگلیسی با لباس مبدل عربی به سمت مردم شلیک میکردند تا جنگ داخلی درست کنند بعد از بازداشت ائتلاف بی معطلی با تانک دیوار زندان را خراب کرد و انها را فراری داد
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      1 3
      جنگ های جهانی اول و دوم رو کدوم کشورها راه انداختن؟ جنگ های صلیبی رو کدوم کشورها راه انداختن؟ نفهم احمق جنگ های جهانی اول و دوم اروپایی ها خودشون با خودشون درگیر بودند و این وسط پاچه کشورهای بی طرف مث ایران رو هم گرفتن چون اعلام بی طرفی کرده بود و اومدن ایران رو هم اشغال کردند، جنگ های بین شرقی ها و مسلمان ها هم با تحریک و فتنه و تفرقه و دوبه هم زنی غربی ها انجام شده و می شه تا چرخ کارخانه های تسلیحات غربی ها بچرخه و وسط جنگ و دعوا و غفلت ماها بتونن نفت مون و سایر منابع طبیعی مون رو هم بدزدن و....
  • سحر IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    18 24
    آمریکا شرف داره به روسیه متجاوز مرگ بر متجاوز مرگ بر پوتین کثیف و مرگ بر روس گدا
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      12 5
      لابد آمریکا از شرافتش که با دخالت در امور سایر کشورها جنگ راه میندازه
    • جنوبی IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      2 2
      آدم بیچاره او ۵۴ سال پیش چیزی را میدید که الان تو می بینی
    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      4 5
      مرگ بر روسیه متجاوز مرگ بر پوتین کثیف
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      4 13
      هر جا جنگی هست جای پای ما مسلمانان هم هست
    • نظر IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      1 2
      گور پدر موجودات با شرفی مثل آمریکا
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    16 7
    برای آدمهای بی شرف همیشه آمریکا براشون شرف داره.چونکه روسیه بمب اتم روی هیروشیما ناکازاکی ریخته.مردم ویتنام وعراق .ووووقتل عام کرده.لعنت خدا بر هر چی آدم بی شرف
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      2 3
      اون رئیس جمهور جلاد و وحشی آمریکا (ترومن زباله) بود که دستور جزغاله کردن زن ها و بچه های 2 شهر هیروشیما و ناکازاکی رو داد (مردهای ژاپنی که در جبهه بودن). غربگدای آمریکاپرست همه اینارو میدونه. گاو که نیست. اما عشق به رژیم سفاک و ظالم آمریکا کورش کرده.آمریکا اینارو با هالیوود شستشوی مغزی داده.
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      3 15
      نمونه اش شما و روس گداها
    • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      1 4
      شرف میدونی چیه ، مطمئنا نمیدونی
    • علی IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      3 1
      هیچ کدوم پیغمبر نیستن نه امریکا و نه روسیه. همه چیز نسبیه. جنایتهای ژاپن رو تو چین و کره و آسیا بخونید هنوز کره ای ها از ژاپن بدشون میاد. خفقان و جنایتهای استالین رو بخونید. آمریکا اگر هم زور بگه لااقل اقتصاد و زندگی مادی نوکراشو درست میکنه. نمونه اش کره جنوبی و ژاپن و..... در عوض حاکمان فاسد جهان سوم با استفاده از لولوی آمریکا و امپریالیسم خود و اطرافیانشون مردم رو میچاپن. کاش لااقل بفکر عمران و آبادانی بودن
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    3 3
    دوست عزیز همین قضیه در ایران هم صادق هست
    • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      1 3
      مشکل از عینک شماست که خو ب وبد را یکی می بینی بجز عده قلیلی که تبلیغات بیگانه آنها را کر وکور کرده اکثریت جامعه مسلمان ایران دوستدار خادمین خود وصالحین خود هستند یک بار دیگر مراسم بی نظیر وباشکوه تشییع پیکر سرباز اسلام سردار دلها قاسم سلیمانی را ببین تا شاید عقلت بر هوایت پیروز شود
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    1 2
    این عجوزه بیشرفه ولی بیشرفه تر از این جماعت کسانی هستند که کارها وعملکرد اینها رو ماله کشی می کنند لعنت خدا به عمروعاصهای زمانه که یه روز ارزو می کنند کاش ازمادر متولد نشده بودند
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    7 2
    عده ای از مردم از کتک خوردن و آزار لذت میبرن و آزارگر رو دوست دارن مثل اینکه یک عده در ایران با وحود تحریم های آمریکا هنوز بهش علاقه دارن
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    1 2
    مرگ بر امریکای خونریز جهانخوار مرگ بر شیطان بزرگ
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    1 2
    نمی میره هم ملعون
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    3 3
    به مردم آمریکا خدمت کرده که دوستش دارند
    • IR ۰۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
      1 2
      مردمی که با جنایت های این کفتار خون اشام معاش دارند بدانند که یوم الحساب خدا نزدیک است خصوصا کسانی که‌این خون اشام را خادم ملتهتشان می دانند
  • شاپرک IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    1 2
    توی آمریکا نخبه ها عاشق مسئولین جنایتکارشون هستن
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    3 5
    کسانی که شعور دارند جنایت های روسیه در شمال ایران را فراموش نکردند ، کمک های روسیه به صدام و تحریم های ظالمانه از طرف شورای امنیت
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    2 3
    مسلمانانی که فقط از دیگران عیب می بینند و خودشان را اهل بهشت
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    4 2
    کیسینجر هر که می‌خواهد باشد حریف ما نشد فرزندان او هم حریف فرزندان ما نخواهند شد
    • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      4 2
      احسنت
  • FR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    2 2
    جنايتهاي اصلاح طلبان هزاران بار مرگ اور تر از جناب اقاي كسينجر است !
  • نظر IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    2 2
    لعنت خدا بر این یهودی خونخوار و خبیث خبر بدین این جانور هم عاقبت گور به گور میشه
  • محمدی IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    0 3
    کسینجرهای ایران در آرامش هستند! و استخوانهای مردم مستضعف را خرد میکنند!
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    1 2
    با سلام خداوند در بیان روایت شیطان پرده از یک واقعیت عظیم بر میدارد. شیطان خود را برتر از انسان می داند ور برابر جعل الهی و انتخاب انسان از اوامر الهی سرپیچی می کند و در مقام احتجاج با خداوند عالم می نماید و در این وادی لجوجانه مساعی خود را در اثبات انتخاب و جعل الهی بکار می گیرد و به عنوان خصوم فرزند آدم جبهه گیری می کند و بدین ترتیب زندگی آدمیان با این هیولای قسم خورده آغشته می شود. او رجیم است و خداوند پناه بردن از این هیولا را به آدمین توصیه می کند. کسینجر و سلاله همان هیولا و شیاطین است که در طول تاریخ زندگی انسان ها را لبه پرتگاه برده اند. آمریکا مهد شیاطین و روایتی است که قرآن از شیطان بیان می کند، است. آمریکائی‌ها خود را برتر از دیگران می بینند و کشتار دیگران را تجویز و اخلاقی می دانند و جاودانگی را در این عالم جستجو می کنند. مقاله فوق بخش کوچکی از پرده برداری از ماهیت این حیوانات وحشی است.
  • ایرانی🇮🇷 IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    5 3
    دمش گرم خمینی کبیر، چه لقبی داد به آمریکا؛ ( شیطان بزرگ ) سقوط آمریکا و غرب فرا رسیده به فضل خدا.
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    2 1
    بقیه جنایتکاران در سایر نقاط جهان چطور ؟
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    1 1
    هر اتحاد شوم چند گانه علیه ایران چیزی بیش از این نخواهد بود که فردوسی کبیر گفت: نشستند و گفتند و برخاستند
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    1 2
    تو داری میمیری نفست به زور در میاد بعد کراواتم زدی حماقت تا کجا
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    1 1
    از همیشه اینبار بجهنم نزدیک تر است.
  • مهران IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    0 1
    با سلام چرا یک کلام ننوشته اید که این جانور، مسئول قتل حداقل چهار تا شش میلیون انسان بی گناه در در ویتنام و کمبوجیه هستش؟
  • یک مهندس IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    0 1
    لعنت بر کیسنجر و امریکای احمق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس