رئيس فيفا كميته سه نفره حقيقت‌ياب و حل اختلافی تشکیل داده که یکی از آنها یک صهیونیست مشهور است.

به گزارش خبرنگار ورزشی مشرق، 'سپ بلاتر' كه چهارشنبه براي يك دوره چهار ساله ديگر به عنوان رييس فيفا انتخاب شد، از 'هنري كيسينجر' مشاور امنيت ملي رييس جمهوري اسبق آمريكا براي حل مشكلات نهاد حاكم بر فوتبال جهان كمك خواست.
اما هنری کیسنجر کیست؟
هنری آلفرد کیسینجر، دیپلمات معروف آمریکایی در ۲۷ مه ۱۹۲۳ در خانواده‌ای یهودی‌الاصل در کشور آلمان، شهر فورت به دنیا آمد. او در سال ۱۹۳۸ به همراه خانواده از آلمان تحت کنترل نازی‌ها به آمریکا گریخت و در نیویورک ساکن شد و در ۱۹۴۳ تابعیت این کشور را کسب کرد.
کیسینجر در دوره ریچارد نیکسون به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا مشغول به کار شد و پس از پایان دوره نیکسون به خاطر رسوایی واترگیت در همان سمت با جرالد فورد به همکاری ادامه داد. اکنون او 88 ساله است و جزء استراتژیست‌های ارشد آمریکاست و از او به عنوان بزرگ‌ترین استراتژیست نیز نام می‌برند.
کریستوفر هیچنس، در خصوص جنایات کیسینجر کتابی با همین عنوان نوشته که در بخشی از آن آورده: کیسینجر آگاهانه جنگ ویتنام را تداوم بخشید، سایه مصیبت و غم را بر کامبوج گسترانید، کشتارهای هولناکی را در اندونزی به راه انداخت، عوامل سرنگونی و قتل سالوادور آلنده رییس جمهور قانونی که کشور صلح جو و مردم سالار را فراهم آورد و سبب بروز جنگ در قبرس و تجزیه خونبار و در عین حال بی معنای این جزیره شد.
در ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ در بیست و هشتمین سالگرد کودتای پینوشه، وکلای حقوق بشر شیلی یک پرونده جنایی را برعلیه کسینجر همراه با اگوسته پینوشه، ژنرال سابق بولیوی و پرزیدنت هوگو بانزر، ژنرال سابق آرژانتین و دیکتاتور ژرژ رافائل ویدلا و رئیس جمهور سابق پاراگوئه آلفردو استروئسنر برای دخالت مرموز در عملیات کوندور تهیه کردند. این پرونده از طرف پانزده نفر از قربانیان عملیات کوندور که ده نفر آنها اهل شیلی بودند، تهیه شد.
کیسینجرعلاقمند به حفظ و نگهداری روابط دیپلماتیک دوستانه با کشورها و دولتهای ضد کمونیسم و دیکتاتوری‌های نظامی در مخروط جنوبی و هرجای دیگری در آمریکای لاتین بود و متهم به تبانی و تشویق بیرحمی برای تشکیل دوباره دولتها در این منطقه و نیز کودتای نظامی آرژانتین ‌است.
مطابق افشای برخی مدارک، مقامات در کشورهایی مانند فرانسه، برزیل، شیلی، اسپانیا و آرژانتین از او سئوالاتی در ارتباط با جرایم جنگی مانند عملیات کوندور، پرسیده‌اند که مانع مسافرتهای خارجی او شد.
مشاور همیشگی امنیت ملی آمریکایی‌ها عضو برجسته گروه ماسونی بیلدربرگ است، گروهي متشكل از سياستمداران و بازرگانان بسيار قدرتمند جهان كه هر ساله پشت درهاي بسته درباره بسياري از معادلات جهاني بحث و رايزني مي‌كنند.
کیسینجر 88 ساله پیش از این تلاش نافرجامی برای گرفتن میزبانی جامهای جهانی 2018 یا 2022 برای آمریکا داشت و همچنین به پذیرش درخواست میزبانی جام جهانی 1994 از سوی آمریکا کمک کرد.
در حالی که طی ماه‌های گذشته ابعاد تازه‌ای از فساد اخلاقی و مالی اعضای بلند پایه فیفا منتشر شده، سپ بلاترروی کمک هنری کیسینجر برای بازگرداندن وجهه مخدوش شده نهاد حاکم بر فوتبال جهان، حساب باز کرده و می خواهد از چهره‌ای کمک بگیرد که سابقه جنایت های او علیه مردم نقاط مختلف جهان هنوز در اذهان عمومی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس