واکنش رسانه‌های غربی به آزمایش موفق موشک بالستیک توسط ایران در دهه 60

فایننشال تایمز: غرب به تدریج به پیشرفت‌های ایران در زمینه تکنولوژی تسلیحاتی عادت کرده و هربار گزارش‌های تازه‌ای در مورد تولید تانک و همچنین تولید انواع موشک و مهمات دریافت خواهد کرد.

به گزارش مشرق، مرکز اسناد انقلاب اسلامی نوشت: خودکفایی در صنایع نظامی یکی از راهبردهای اصلی جمهوری اسلامی پس از پیروزی انقلاب بود. علی‌رغم تحمیل جنگ سخت هشت ساله دشمنان بر ملت ایران، این جوانان ایرانی بودند که دست به ساخت تجهیزات نوین نظامی زدند.

در دورانی که تحریم‌های تسلیحاتی جمهوری اسلامی را در نبردی نابرابر با دشمن بعثی قرار داده بود؛ این متخصصان ایرانی بودند که پیشرفت‌های چشمگیری را در صنایع نظامی رقم زدند. یکی از مهم‌ترین دستاوردهای در دهه شصت آزمایش موفق موشک بالستیک ساخت ایران در آذر ماه ۱۳۶۶ بود.

این دستاورد مهم به شدت مورد توجه رسانه‌های جهان قرار گرفت و واکنش مطبوعات غربی را به همراه داشت. روزنامه جمهوری اسلامی در ۱۴ آذر ۱۳۶۶ به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی در لندن نوشت: «روزنامه تایمز مالی چاپ لندن طی اظهار نظری در مورد خبر آزمایش اولین موشک بالستیک در ایران و افزایش قدرت رزمی کشورمان نوشت: پیشرفت‌های فنی و دستیابی ایران به تکنولوژی ساخت موشک دیگر برای تحلیلگران غربی یک امر غریب و غیر واقعی به شمار نمی‌آید.

واکنش رسانه‌های غربی به آزمایش موفق موشک بالستیک توسط ایران در دهه ۶۰

تایمز مالی در شماره روز پنجشنبه خود در این زمینه نوشت: رئیس جمهوری ایران روز سه‌شنبه گفت: ایران اکنون می‌تواند کشتی‌های امریکایی را در خلیج فارس هدف قرار دهد.

این اظهارات با گزارش‌های بعدی که ایران موشک‌های زمین به زمین خود را تکمیل‌تر و پیشرفته‌تر کرده و در نظر دارد آنها را در چند روز آینده در خط جبهه مستقر کند تعقیب شد.

تایمز مالی می‌افزاید یک گزارش منتشر شده در روزنامه جمهوری اسلامی حاکیست این موشک با موفقیت آزمایش شده و نخستین محموله آن به زودی همراه با ده‌ها هزار رزمنده داوطلب به جبهه جنگ با عراق ارسال خواهد شد.

روزنامه اقتصادی چاپ لندن می‌افزاید: پیشرفت و توسعه قدرت موشکی ایران دیگر تحلیلگران غربی را متعجب نمی‌کند این تکنولوژی در ظرفیت و توانائی‌های ایرانیان قابل لمس است هرچند تولید انبوه یک سیستم چرخشی کوچک شده که بتواند هدف موشک را به دقت بزند به عملیات پیچیده‌ای نیازمند است.

واکنش رسانه‌های غربی به آزمایش موفق موشک بالستیک توسط ایران در دهه ۶۰

گزارش فاینشنال تایمز

لندن_خبرگزاری جمهوری اسلامی: تحلیلگران غربی اذعان کرده‌اند که تولید موشک‌های بالستیک چیزی است که با کارائی‌های تکنولوژی ایران کاملاً مطابقت دارد.

روزنامه انگلیسی فاینشنال تایمز در شماره روز پنجشنبه خود تاکید کرده است انتشار گزارشات مربوط به تولید موشک‌های بالستیک از سوی ایران تحلیلگران غربی را متعجب نکرده است زیرا گفته می‌شود ایران به کارائی‌های جدیدی در زمینه تکنولوژی مدرن دست یافته است.

فاینشنال تایمز در عین حال انتشار گزارشات مربوط به تولید موشک‌های بالستیک در ایران را با اظهارات آقای خامنه‌ای رئیس جمهور ایران مبنی بر اینکه ایران می‌تواند هر زمان که اراده کند رزم ناوهای امریکایی را در خلیج فارس مورد حمله قرار دهد مرتبط دانسته است.

این روزنامه می‌نویسد: غرب به تدریج به پیشرفت‌های ایران در زمینه تکنولوژی تسلیحاتی عادت می‌کند و هربار گزارشات تازه‌ای را در مورد تولید زیر دریایی، هواپیمای بدون سرنشین و تانک و همچنین تولید انواع موشک و مهمات دریافت می‌کند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    12 1
    ترکیه هم دهه شصت با ما شروع کرد . با مونتاژ موشک ساخت چین شروع کردند که در ترکیه با نام ایلدریم مونتاژ میشد. دهه هفتاد هم نوع دیگری موشک چینی با نام خان مونتاژ کردند. بعد از چند دهه باز هم اخیرا موشکهای ktssm کره جنوبی را خریده و با نام تایفون مونتاژ کرده اند. اصولا بعد از چند دهه کوچکترین پیشرفتی نداشته اند. اما ایران به نهایت فن آوری موشکی رسیده است و چیزی نمانده که نساخته باشد
    • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
      4 0
      هنوز هست ک نساخته
    • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
      1 1
      بدون کلاهک هسته ای هیچ ارزش استراتژیکی ندارند.
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    7 2
    الله اکبر از قدرت اسلام الله اکبر از قدرت جمهوری اسلامی الله اکبر از اقتدار جمهوری اسلامی در دنیا
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
      2 0
      اشتباه منفی زدم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس