صهیونیستهای معترض سخنرانی وزیر اقتصاد رژیم اسرائیل را بر هم زدند

صهیونیست های معترض به لایحه تغییرات قضائی در سرزمین‌های اشغالی، امروز مانع سخنرانی وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی شدند که این اقدام به بازداشت سه نفر از آنها منجر شد.

به گزارش مشرق از پایگاه خبری صهیونیستی «ایزرائیل نشنال نیوز»، گروهی از معترضان به لایحه تغییرات قضائی امروز سخنرانی نیر بارکات وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی در یک کنفرانس اقتصادی در شهر سدیروت در جنوب سرزمین های اشغالی را بر هم زدند.

آلون دیویدی شهردار سدیروت در واکنش به درگیری معترضان و نیروهای امنیتی حاضر در کنفرانس، آنها را به استفاده از این کنفرانس برای ابراز عقاید سیاسی متهم کرد.

وی گفت: در شرایطی که ما مورد حمله موشک ها و راکت ها هستیم و شما دنبال ایجاد درگیری با نیروهای امنیتی هستید.

باتوجه به ناتوانی نیروهای امنیتی حاضر در این کنفرانس برای برقراری نظم، پلیس رژیم صهیونیستی با معترضان درگیر و سه نفر از آنها را بازداشت کرد.

مقام‌های رژیم صهیونیستی می‌گویند که لایحه تغییرات قضائی را مسکوت گذاشته‌اند و در حال مذاکره با مخالفان برای رسیدن به مصالحه هستند.

مسکوت ماندن لایحه تغییرات قضائی از سوی کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی تاحدی شعله ناآرامی‌ها را کاهش داده بود اما تاکید مجدد نتانیاهو برای ازسرگیری مذاکرات در این باره بعد از تصویب بودجه، بار دیگر آن را برافروخت.

در پی شکل‌گیری بحران گسترده سیاسی در درون رژیم صهیونیستی و به نتیجه نرسیدن مذاکرات بین ائتلاف حاکم و مخالفان، اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی گفت که اگر بین آنها توافق نشود، اوضاع بسیار خطرناک خواهد شد.

هرتزوگ تا پیش از این، چندین بار از شکاف و بحران عمیق داخلی رژیم صهیونیستی بر سر تصمیمات کابینه نتانیاهو ابراز نگرانی کرده و حتی درباره بروز جنگ داخلی در بین صهیونیست‌ها هشدار داده است.

ائتلاف مخالفان در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی معتقدند هدف نتانیاهو تضعیف دستگاه قضائی و جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه‌خواری است و این اقدامات، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

لایحه تغییرات قضائی موجب سیطره ائتلاف حاکم بر کمیته تعیین قضات و کاهش اختیارات دیوان عالی است که بالاترین مقام قضائی در رژیم صهیونیستی به شمار می‌آید.

مخالفان نتانیاهو علاوه بر اعتراض به لایحه تغییرات قضائی، به بودجه تصویب شده نیز اعتراض دارند و معتقدند که این بودجه در جهت کمک به هم حزبی‌های نتانیاهو و احزاب تندروی ارتدوکس تنظیم شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس