کد خبر 1499278
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
مورد عجیب مسی‌ها در راه اخذ مجوز حرفه‌ای

دو باشگاه مس کرمان و مس رفسنجان در مسیر اخذ مجوز حرفه‌ای با مورد عجیبی مواجه شدند و در نهایت این مجوز به هیچ یک از دو تیم اهدا نشد.

به گزارش مشرق، مس رفسنجان و مس کرمان در کنار هشت باشگاه لیگ برتری دیگر، ترکیب باشگاه‌هایی را تشکیل دادند که موفق به اخذ مجوز حرفه‌ای نشدند. با این حال ماجرای رد شدن دو باشگاه مسی در فرآیند اخذ مجوز حرفه‌ای به شکلی عجیب پیش رفت.

همانطور که از نام این دو باشگاه مشخص است، هم مس کرمان و هم مس رفسنجان زیر نظر شرکت ملی مس ایران قرار دارند و از همان ابتدا این ابهام به وجود آمد که آیا این دو باشگاه هم درگیر مالکیت مشترک می‌شوند یا خیر. در همین راستا، ابتدای فصل که مدیران شرکت ملی مس به تمرین مس رفسنجان رفتند و از سودای حضور در آسیا صحبت کردند، خبرنگار ایسنا از احمد افضلی، رییس هیات مدیره شرکت ملی مس راجع به مالکیت مشترک باشگاه‌های مس کرمان و رفسنجان سوال پرسید اما در آن لحظه این عضو هیات مدیره آمادگی و اطلاعات کافی درباره این موضوع را نداشت.

افضلی در پاسخ به این سوال ایسنا که باتوجه به داشتن سودای حضور در لیگ قهرمانان آسیا، چه برنامه‌ای برای حل مشکل مالکیت مشترک دو باشگاه مس کرمان و مس رفسنجان دارند تا برای کسب مجوز حرفه‌ای مشکل‌ساز نشود، اظهار کرد: ما یک شرکت خصوصی هستیم و تمام معادن ما در شهرهای مختلف تقسیم شده‌اند. سرمایه‌گذاری ما برای جوانان آن شهر است. تلاش می‌کنیم که دو تیم در بالای جدول باشند و اگر در آینده از نظر AFC برای مالکیت مشترک مشکلی بود، مساله را حل خواهیم کرد.

این صحبت‌ها پیش از شروع لیگ بیست و دوم زده شده بود اما پس از گذشت یک فصل و تعیین تکلیف مجوز حرفه‌ای، دو باشگاه مس کرمان و مس رفسنجان به دلیل داشتن مالکیت مشترک نتوانستند این مجوز را اخذ کنند. اتفاق جالبی که در جریان رد شدن درخواست صدور مجوز حرفه‌ای دو باشگاه مسی رخ داد، جایی بود که پرونده این دو باشگاه به حدی واضح بوده که بررسی پرونده دو باشگاه مسی بلافاصله از دستور جلسه خارج شده و این کمیته در سریع‌ترین حالت ممکن درخواست این دو باشگاه برای اخذ مجوز حرفه‌ای را رد کردند.

مورد عجیب فوتبال ایران؛ مسی‌ها به آسیا نمی‌روند

البته با سقوط مس کرمان به لیگ دسته یک، مس رفسنجان می‌تواند امیدوار به اخذ مجوز حرفه‌ای در فصل آینده باشد اما در صورتی که امسال شاگردان ربیعی در کورس کسب رتبه چهارم با تراکتور موفق می‌شدند و این رتبه را به دست می‌آوردند، حسرت بزرگی برای باشگاه مس رفسنجان رقم می‌خورد چرا که مجوز حرفه‌ای این باشگاه به همان دلیلی که در ابتدای فصل به مدیران مس هشدار داده شده بود، صادر نشده بود. در نهایت مدیران شرکت ملی مس هم باید فکری به حال مالکیت باشگاه‌های تحت نظرش بکند چرا که این ایراد دقیقا در زمانی که به آرزوهایشان نزدیک شده‌اند، یقه‌شان را می‌گیرد.

عجیب اینکه شرکت مس دارای تیم‌های متعددی در فوتبال ایران است؛ در حال حاضر مس رفسنجان در لیگ برتر، مس کرمان، مس سونگون و مس شهربابک در لیگ دسته یک هستند که شرکت ملی مس ایران مالک همه این تیم‌ها محسوب می‌شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس