نشست معاونان وزرای خارجه ایران، ترکیه، روسیه و سوریه

فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه اعلام کرد: نشست چهارجانبه معاونان وزرای امور خارجه ایران، ترکیه، روسیه و سوریه با محوریت عادی‌سازی روابط آنکارا- دمشق چهارشنبه آینده در آستانه برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، میخائیل بوگدانوف، فرستاده ویژه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در امور غرب آسیا و کشورهای آفریقایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نشست معاونان وزرای امور خارجه ایران، ترکیه، روسیه و سوریه با محوریت عادی سازی روابط ترکیه و سوریه ۲۱ ژوئن (چهارشنبه هفته آینده) در شهر آستانه واقع در کشور قزاقستان برگزار می‌ شود و هیئت روسی نیز ۲۰ ژوئن عازم این شهر خواهد شد.

فرستاده ویژه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در امور غرب آسیا و کشورهای آفریقایی در ادامه گفت: پروژه روسیه در خصوص نقشه راه آماده است. وظیفه ما مشورت با شرکا و پیشبرد این کار است. امیدوارم در مذاکرات آستانه پیشرفت جدی داشته باشیم.

گفتنی است نشست چهارجانبه مسکو ۱۰ ماه می ۲۰۲۳ با حضور مولود چاووش‌ اوغلو، سرگئی لاوروف، حسین امیرعبداللهیان و فیصل المقداد، وزیران امور خارجه ترکیه، روسیه، ایران و سوریه برگزار شد.

به گزارش آناتولی، وزرای امور خارجه ترکیه، روسیه، ایران و سوریه پس از این نشست تصمیم گرفتند تا یک نقشه‌ راه برای پیشبرد روابط ترکیه و سوریه تهیه کنند.

طرف‌ ها همچنین در بیانیه پایانی مشترک نشست تاکید کردند که طبق قطعنامه شماره ۲۲۵۴ شورای امنیت و بیانیه‌ های منتشر شده در چارچوب جلسات آستانه، برای حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و مبارزه با همه اشکال تروریسم اهمیت قائل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    0 1
    دین و مذهب برتر، ملت باهوش، نفت و گاز، دانش هسته ای، فرهنگ و تاریخ، کوریدور های مختلف و نقشه جغرافیا، تمدن سازی، معادن لیتیم 🇮🇷🇮🇷🇮🇷خدا ایران را در قدرت و ثروت بی کران غرق کرده است.🇮🇷

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس