کد خبر 1499597
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۵
جزئیات مراسم خاکسپاری اسماعیل سلطانیان

مراسم تشییع و خاکسپاری اسماعیل سلطانیان، هنرمند پیشکسوت کشورمان جمعه، ۲۶ خرداد ماه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) برگزار می شود.

به گزارش مشرق، مراسم تشییع و خاکسپاری اسماعیل سلطانیان، هنرمند پیشکسوت کشورمان جمعه، ۲۶ خرداد ماه ساعت 10 در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) برگزار می‌شود.

همچنین روز شنبه ۲۷ خرداد از ساعت ۱۳ الی ۱۴.۳۰ دقیقه مراسم یادبودی در مسجد جامع شهرک غرب برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، اسماعیل سلطانیان بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون بامداد ۲۴ خرداد ماه در سن ۶۹ سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت.

پیمان جبلی رئیس صداوسیما در پیامی درگذشت این هنرمند پیشکسوت کشورمان را تسلیت گفت. محسن برمهانی معاون سیما نیز در پیامی درگذشت این بازیگر خوشنام و خوش‌اخلاق تلویزیون را تسلیت گفت. همچنین انجمن بازیگران سینمای ایران و هیات اسلامی هنرمندان هرکدام با صدور پیامی درگذشت سلطانیان را تسلیت گفتند.

جزئیات مراسم خاکسپاری اسماعیل سلطانیان

مرحوم اسماعیل سلطانیان سال ۱۳۳۳ در کرمانشاه متولد شد و فارغ‌التحصیل بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای دراماتیک بود. او فعالیت هنری را از سال ۱۳۴۹ با تئاتر به عنوان نویسنده، بازیگر و کارگردان آغاز کرد و همزمان در سال ۱۳۴۹ در مرکز آموزش هنرهای دراماتیک کرمانشاه یک دوره شش‌ماهه را زیر نظر آتش تقی‌پور گذراند.

زنده یاد سلطانیان فعالیت در سینما را از سال ۱۳۶۴ با بازی در فیلم «شکار شکارچی» آغاز کرد. همچنین در طول جنگ نیز چند تئاتر در جبهه‌ها روی صحنه برد.

جزئیات مراسم خاکسپاری اسماعیل سلطانیان

از این هنرمند متعهد نقش‌هایی چون کاهن معبد در «یوسف پیامبر»، عمو بهرام در «وضعیت سفید» و نقش‌هایی که در مجموعه‌هایی چون «ستایش»، «رستگاران»، «مرد هزار چهره» و «معراجی‌ها» بازی کرد، در ذهن مخاطبان به یادگار مانده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    0 0
    خداوند رحمتش کند. ولی ما او را از فیلم های مخملباف می شناسیم و به یاد داریم. لطفا سانسور نکنید.
  • IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    0 0
    خدا رحمتش کنه روحش شاد
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    0 0
    روحشان شاد و یادشان گرامی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس